Emelt díjas SMS: szigorít a hírközlési hatóság
Az elmúlt években igen népszerű mobiltelefonos szolgáltatássá, egyben több milliárd forintos üzletté vált a csengőhangok, játékok, videoklipek, hírek, szöveges tartalmak fogadott emelt díjas SMS-sel való megvásárlása. A fogadott emelt díjas SMS-ekre az erre szakosodott tartalomszolgáltatóknál lehet előfizetni, azonban a szolgáltatás igénybevételének feltételei sok esetben nem tisztázottak. A felhasználók sokszor nincsenek, nem lehetnek, lehettek tisztában azzal, hogy egy megrendeléssel folyamatos szolgáltatásra, akár heti több SMS-re fizetnek elő, és ez akár hetente több ezer forintba is kerülhet.
Az elmúlt időszakban az NHH a számos beérkezett panasz alapján mindhárom mobilszolgáltatónál vizsgálta a fogadott emelt díjas SMS szolgáltatásról szóló tájékoztatást, az általános szerződési feltételek (ÁSZF) vonatkozó szakaszait és az ellenőrzés nyomán mindhárom szolgáltatót arra kötelezte, változtasson gyakorlatán.
A hatóság a fogyasztók biztonsága érdekében előírta, hogy alapbeállításként az kerüljön rögzítésre az előfizetésekben, hogy ilyen típusú szolgáltatás automatikusan nem vehető igénybe. Előírta továbbá, hogy a harmadik félnél (tartalomszolgáltató) megrendelt fogadott emelt díjas SMS-t a mobilszolgáltató csak abban az esetben továbbíthatja, ha a felhasználó a saját mobilszolgáltatójánál előzetesen egyértelműen jelezte és engedélyezte, hogy ilyen típusú szolgáltatásokat igénybe akar venni.
Az NHH várakozásai szerint a lépés nagymértékben javítja majd a jogbiztonságot, és csökkenti a fogyasztók kiszolgáltatottságát, ha mindhárom mobilszolgáltató esetében jogerőssé válik a határozat és bevezetésre kerül a korlátozás.
A három szolgáltató esetében különböző időben zárultak le az eljárások. A szolgáltatónál történő előzetes regisztráció jelenleg még csak a T-Mobile-nál kerülhetett bevezetésre, ugyanis a másik két mobiltársaság bírósághoz fordult a hatóság döntése ellen. Kereseteik elbírálása még folyamatban van, de az NHH várakozása szerint a közeljövőben náluk is bevezetésre kerülhet a hatóság által elvárt gyakorlat.
A hírközlési fogyasztói jogok képviselője, és az MMTE által létrehozott, valamint a mobilszolgáltatók által támogatott, a tudatos mobiltelefon-használat érdekében létrehozott www.MobilozzOkosan.hu internetes oldal az üzemeltetők szándékai szerint a fogyasztókat a mobiltelefónia szinte minden területéről tájékoztatni fogja, első lépésben többek között az emelt díjas szolgáltatásokról nyújt átfogó ismereteket. Az oldal folyamatosan bővülő adatbázisa alapján könnyen meg lehet találni az emelt díjas számokhoz tartozó szolgáltatói ügyfélszolgálatok elérhetőségét és az adott számhoz tartozó díjszabást is, mely hozzájárul az emelt díjas szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók tájékozottságának növeléséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.