Több mint egymillió e-kereskedés a kínai Taobaón
A kínai elektronikus kiskereskedelem első számú platformján - a Taobaon - az elmúlt öt évben már több mint egymillióan nyitottak online boltot - jelentette be a cég.
A múlt hónap végéig 1 millió 60 ezren regisztrálták magukat, vagyis nyitottak online kereskedést a taobao.com-nál, amit egy hangcsoui (Hangzhou) székhelyű cég üzemeltet.
2005 októberében a Taobao célul tűzte ki, hogy öt éven belül egymillió "munkahelyet teremt" az internet segítségével. A vállalat statisztikája szerint az ország mind a 31 tartományából, illetve önálló városából és autonóm területéről találhatók működő üzlettulajdonosok.
Az e-kereskedések tulajdonosainak több mint a fele a gazdaságilag fejlettebb, export irányultságú keleti és a déli partvidékekről származik. Bevételük a nyilvántartás szerint havonta nem több ezer-kétezer jüannál, ami jelenlegi árfolyamon számolva körülbelül 33-66 ezer forintnak felel meg.
Az online boltok gazdáinak közel 58 százaléka 23 és 32 év közötti, és 8 százalék körül van a 18-22 év közöttiek aránya, akik vélhetően egyetemi, főiskolai hallgatók. A 2003-ban alapított Taobao tavaly 200 milliárd jüanos (29,3 milliárd dollár) forgalmat bonyolított.
Kapcsolódó cikkek
- Sorra záratják be a kínai fájlcserélőket
- E-kereskedelem mobilról - 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- A Paypal a jövő?
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- Webáruházban árulnak lopott iTunes hozzáféréseket
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- Internetre gyűjtik az évszázados kínai irodalmi emlékeket
- Már majdnem félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.