Megint nyereség a Sony Ericssonnál
A közölt adatok szerint a vállalat adózott eredménye a második negyedévben 12 millió eurót tett ki, míg egy évvel korábban még 213 millió euró volt a vesztesége. Az első negyedévben 21 millió euró volt az adózott eredmény, a tavalyi első negyedévet pedig 293 millió euró veszteséggel zárta a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon gyártója, amely a svéd Ericsson és a japán Sony Corp tulajdona.
A bevétel 1,76 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,68 milliárdról a második negyedévben.
A társaság hét negyedéven át volt veszteséges, de az elmúlt negyedévekben komoly költségcsökkentési intézkedéseket vezetett be: egyebek mellett négyezer fővel csökkentette a dolgozói létszámot, világszerte 7.800-ra.
A cégcsoport 11 millió mobiltelefont szállított ki április-június között, 5 százalékkal többet, mint az első negyedévben, átlagosan 160 eurós áron. Egy évvel korábban 20 százalékkal több, 13,8 millió készülék került a boltokba, átlagosan 122 eurós áron.
A Sony Ericsson közlése szerint a cég változatlanul tartja 4 százalékos piaci részesedését. Legfőbb versenytársa, és egyben a legnagyobb piaci szereplő finn Nokia a jövő héten jelent, de a múlt hónapban már profitfigyelmeztetést adott ki a verseny éleződésére hivatkozva.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Újabb öt országgal bõvült a Sony Ericsson közép-európai régiója
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.