Harmadára esett a fizetős The Times olvasottsága
A The Times tulajdonosa először a hirdetés alapú, vagyis a ma is többé kevésbé működő rendszert támogatta, majd látva a remélt bevételek elmaradását, éles váltással a fizetős modellre tért át. A hónap elejétől 1 fontos előfizetéssel megtekinthető újság igazi kísérleti szerepet tölt be, hiszen sokan támogatják, még többen ellenzik ezt a modellt. A támogatók érvelése szerint a minőségi újságírást nem lehet megfinanszírozni a lanyha reklámbevételekből, különösen sokba kerülnek a hosszabb összeállítások, vagy a tényfeltáró riportok, oknyomozó cikkek, melyek akár hónapok munkáját sűrítik egyetlen cikkbe. Az ellenzők szerint azonban az internetes közösség olyannyira megszokta, hogy ingyen kapja az online újságot, hogy csípőből, mérlegelés nélkül utasítja el, hogy bármennyit is fizessen a tartalomért. A hónap eleje óta fizető The Times online kiadása most vont először mérleget, és bár a számok látványosak, nem egészen beszélnek magukért. A 67 százalékos csökkenés drámai,. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy már öt héttel korábban csak regisztrációval, ám akkor még ingyenesen lehetett hozzájutni a tartalomhoz, és már ekkor elpárolgott az olvasóréteg 58 százaléka, a 67 százalék a maradékot tekinti 100 százaléknak. Az így még bombasztikusabb adatok azonban kicsit jobban belegondolva nem igazán meglepőek. Tény, hogy jóval kevesebben hajlandóak 30 napi hozzáférésért 1 fontot, (később ugyanezért az összegért már csak egynapi előfizetés jár majd), egyhétnyi olvasásért pedig 2 fontot fizetni, ám ez tiszta bevétel a kiadónak. Az is magfontolandó, hogy sokan a szinte teljes leépülést jósolták, ez pedig nem következett be, igaz, most még harmincad összeget kell fizetni a bevezető időszak alatt. Olyan egyenlet ez tehát az első adatok ellenére, melyben túl sok az ismeretlen, a modell igazi életképessége, vagy éppen elbukása talán csak az év vége felé derül ki.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Fizetőssé teszi internetes tartalmait a jövőben a Neue Zürcher Zeitung
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.
Gigabit sebességű internetet ad a Vodafone a kisebb díjcsomag áráért
Nagyobb sebességű internetet ad a Vodafone Magyarország a kisebb díjcsomag árért minden új, legalább 1 éves határozott idejű vezetékes internet és TV előfizetésre kötött szerződés esetén 2024. február 15. és április 15. között. Az ajánlat keretében így most TV előfizetéssel együttesen vásárolt Net M csomag áráért Net L csomagot, a Net L csomag áráért pedig Gigabit Net* csomagot ad a szolgáltató. A kedvezmény mindaddig érvényes, amíg az előfizető csomagot nem vált, vagy le nem mondja a szerződését.
Yettel: 89%-kal nőtt az adatforgalom az előző évi ünnepekhez képest
A korlátlan adatcsomagok és az otthoni internetmegoldások térnyerése is hozzájárul, hogy előző évhez képest idén jelentősen, 89%-kal nőtt a mobilinternet-forgalom a Yettel hálózatán a december 24. és január 1. közötti ünnepi időszakot vizsgálva. A szolgáltató ügyfelei szilveszterkor 8%-kal több SMS-t küldtek, mint tavaly ugyanekkor.