Invitel: átrendeződik a lakossági távközlési piac
Az Invitel Távközlési Zrt. szerint átrendeződik a lakossági távközlési piac: az árak tovább mérséklődnek, megszűnnek a különálló előfizetések, az ügyfelek a szolgáltatásokat csomagokban egy vállalattól vásárolják majd, élesedik a verseny és egyre gyorsabban fejlődik az internet.
A kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott előrejelzés szerint másfél-két év múlva 3-4 olyan lakossági szolgáltató marad a piacon, amelyik képes lesz a megváltozott igényeket kiszolgálni: egyszerre tud nyújtani, mobil, vezetékes telefon, internetes és interaktív, akár több napra is visszanézhető televíziós szolgáltatást.
Zsembery György, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, az internetes piac dinamikusan nő, s az év végéig a háztartások további 4-5 százaléka csatlakozik a világhálóhoz. Az internet elterjedtsége napjainkban 38-40 százalékos, míg az európai átlag 65 százalék.
Az Invitel szerint az internet térhódítását a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az internetes televíziózás és hozzá kapcsoló szolgáltatások támogatják.
Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója elmondta, néhány éven belül már személyre szabott televíziós műsorokat nézhetnek az ügyfelek. Televízión internetezhetnek, esetleg a nézők azt is kiválaszthatják, milyen kameraállásból nézik végig a Forma 1-et. A technológia kétirányú kommunikációt, interakciót tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, de akár két felhasználó között is, így főleg az ezekre épülő szolgáltatások, például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben.
Az Invitel adatai szerint a magyar háztartások 27 százaléka, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra, s ezeket legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol vezetékes telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban.
A kutatások ugyanakkor azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30 százalék kedvezmény lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket. Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat az Invitel szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Rendkívül kedvező vezetékes telefonajánlat a T-Home-tól
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- A Skype megvásárolja a Qik szoftverfejlesztőt
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Csendes-óceánba zuhantak az orosz távközlési műholdak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.