Egyre többen tőzsdéznek interneten

MTI Sajtóadatbank, 2010. december 10. 12:04

A Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) kötött ügyletek 40 százalékát ma már internet alapú brókercégeken keresztül végzi a lakosság. Bár ez az arány még elmarad a tengerentúli statisztikáktól, a KBC Equitas szerint az online brókerek egyik nagy előnye, a kisebb jutalék arra ösztönözheti a lakosságot, hogy a jövőben ilyen formában forgassa megtakarításait.

A háztartások körében javult az online kereskedési platformok elfogadottsága az elmúlt két évben. Míg 2008 januárjában az internet alapú brókercégeken keresztül kötött üzletek aránya 18-19 százalék körül alakult, a tőzsde legfrissebb befektetői statisztikái szerint a magyar háztartások az idei év első kilenc hónapjában már megbízásaik több mint 40 százalékát különféle elektronikus felületeken adták. Az irányadó amerikai piacokon már az ezredforduló idején elérték ezt az arányt.

 "A régió háztartásai elsősorban költségérzékenységük miatt térnek át egyre nagyobb mértékben az internetes kereskedésre: míg egy online bróker ügyletenként átlag 0,2 százalék körüli díjjal dolgozik, addig a személyes bróker díja elérheti akár az 1-1,2 százalékot is ügyletenként. Ráadásul a hozzánk hasonló, modern internetes brókercégek számlavezetési díjat sem számítanak fel" - idézte a közlemény Tordai Pétert, a KBC Equitas vezérigazgatóját.

 Az átlagos megtakarítással rendelkező ügyfelek számára pedig korántsem mindegy, hogy a tőzsdén megforgatott pénzből néhány száz, vagy néhány ezer forintot vonnak le kezelési költségként. Online kereskedés esetében így kisebb árfolyammozgások is elegendőek a nyereséghez.

 A személyes bróker előnye az internet elterjedése előtt abban rejlett, hogy az átlagembernél előbb értesült a világ történéseiről, a piacokat befolyásoló folyamatokról. Ez az előny azonban az internet terjedésével már csaknem teljesen elenyészett. Ezért a brókereket elsősorban a több tízmillió forintot forgató ügyfelek keresik. A tapasztalatok szerint ugyanis számukra még ma is fontos ez a személyes, már-már privátbankár jellegű szolgáltatás.

 Az internetes brókercégek az ügyfeleknek szóló mondandót is az interneten adják tovább: hírleveleket, piaci elemzéseket, előrejelzéseket készítenek naponta. Az átlagos háztartás tőzsdei tájékozottsága azonban nem éri el egy profi befektetőét, ezért inkább támogatást, mint konkrét tanácsokat nyújtunk a lakossági ügyfeleknek - mondja Tordai Péter.

 Az öngondoskodás előtérbe kerülésével, az első tbsz (tartós befektetési számla) felhalmozási év lezárásával, illetve a várhatóan január elején életbe lépő adómérséklésekkel együtt a háztartások nagy része dönthet megtakarításainak minél kedvezőbb fialtatása mellett. Mivel a megtakarítókra jellemző tipikus befektetési méret havi néhány tízezer forint, az internet adta előnyök, így elsősorban az alacsonyabb költségek, egyre inkább előtérbe kerülnek.

Kulcsszavak: tőzsde

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55