Dinamikus vállalatok a számítási felhőkről
A UNIT4 nevű üzleti szoftvereket szállító vállalat felmérést készített arról, hogy milyen a dinamikus cégek - szakszóval: Folyamatos Változásban Lévő Vállalatok (BLINC) - jelenlegi attitűdje a kulcsfontosságú üzleti rendszerek számítási felhő (cloud computing) alapokon történő működtetésével kapcsolatban. A 12 ország 700 dinamikus közepes- illetve nagyvállalatának válasza alapján készített felmérési eredményeket ma hozták nyilvánosságra
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a BLINC típusú vállalatok többet invesztálnak a cloud technológiába kulcsfontosságú back-office rendszereik tekintetében, ám ez a növekedés idén egyenletes marad. A válaszadók 32%-a idén többet költ cloud computing megoldásokra, 32%-uk pedig ugyanannyit, mint 2010-ben. Csupán 4%-uk csökkenti kiadásait e téren és a vállalatok 31%-a egyáltalán nem tervezi, hogy cloud computing-ba invesztál. A válaszadók közel fele (334) jelenleg semmilyen cloud alkalmazást nem használ a back-office műveletek támogatására, egyharmaduk (222) úgy nyilatkozott, hogy back-office funkcióik 1-25%-a működik cloud alapokon. A növekedési potenciál a nagyvállalati szektorban jelentős. A válaszadók közül 6 - méret, ország és iparág tekintetében különböző – vállalat nyilatkozott úgy, hogy back-office funkcióik 100%-ban cloud alapúak.
A cloud computing 3 legfontosabb hátránya a válaszadók szerint:
- Kontrollálhatóság hiánya (51%)
- Az alkalmazások internettől való függősége (54%)
- A testreszabhatóság korlátozottsága (38%)
A cloud computing 3 legfontosabb előnye a kérdőívet kitöltők szerint:
- Egyszerű karbantarthatóság (62%)
- Automatikus frissítések (42%)
- Skálázhatóság (44%)
Annak ellenére, hogy a kérdőívet kitöltő 123, állami szektorban működő szervezet a jelenlegi helyzetben relatíve keveset kíván invesztálni ebbe a technológiába 2011 folyamán, 25%-uk úgy véli, 10 év múlva back-office alkalmazásaik 25-50%-a fog cloud alapon működni, 17%-uk szerint pedig ez az arány 50-75% lesz. Az ágazat szereplői szerint a cloud technológia legfontosabb előnye az egyszerű karbantarthatóság, hátrányként pedig legtöbben az alkalmazások internettől való függőségét és a kontrollálhatóság hiányát emelték ki.
Legtöbben a pénzügyi/számviteli funkciókat szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók 24%-a a számviteli folyamatok támogatásához már jelenleg is cloud alkalmazásokat használ, míg az olyan, egyéb back-office funkciók „felhősítésére”, mint az ellátási lánc menedzsment és a gyártás, csak kevesen vállalkoznak. Meglepő módon a válaszadók csupán 8%-a nyilatkozott úgy, hogy invesztált már cloud alapú CRM technológiákba.
A UNIT4 rákérdezett kérdőívében arra is, hogy a vállalatok a következő 10 évben kulcsfontosságú back-office alkalmazásaik mekkora hányadát szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók csupán 9%-a gondolja úgy, hogy alkalmazásaik 100%-a helyszíni marad, míg 8%-uk nyilatkozott úgy, hogy minden funkció felhő alapú lesz. A hibrid jellegű megközelítés tűnik a legnépszerűbb modellnek a következő 10 év során, mivel a vállalatok 83%-a szeretné ötvözni a helyszíni típusú és a cloud alapú alkalmazások használatát. 377 vállalat szerint 10 év múlva back-office alkalmazásaik kevesebb, mint 50, 312 szervezet szerint pedig több mint 50%-a lesz cloud alapú.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbfejlesztett felhőfelügyelet a Novelltől
- System Center 2012: Privát felhőalapú rendszerek a Microsofttól
- Nagy teljesítményű hozzáférés multimédiás tartalmakhoz és felhőalkalmazásokhoz bárhol és bármikor
- IT-piaci trendek, ahogy a Noreg látja: hiteles dokumentumok, e-számlázás, felhő alapú informatika
- Magyar bázisra épülő nemzetközi kutatási projekt az elektronikus szolgáltatások egyszerű felhősítéséért
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Microsoft Dynamics CRM Online – ügyfélkezelés a számítási felhőben
- E-média táblagép és a felhő-alapú e-könyvesbolt a Sharptól
- Mobil eszközökön is követhetők a vállalati pénzügyi mozgások a UNIT4 ingyenes alkalmazásával
- RealNetworks Unifi: új felhő az internet egén
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.