Megduplázódik az on-line brókerszolgáltatások száma

MTI Sajtóadatbank, 2000. május 29. 16:58
A Carnation Research robbanásszerű fejlődést prognosztizálva a hazai on-line brókerszolgáltatások piacán úgy véli, hogy az idén az interneten is szolgáltató brókercégek száma legalábbis megduplázódik, s az év végén már 9-10 ilyen szolgáltatás közül választhatnak az ügyfelek.
Lipkovics Olga, a cég ügyvezető igazgatója kifejtette: egy májusban végzett kutatásuk alapján elmondható, hogy már hazánkban is teret nyernek az interneten keresztül lebonyolított értékpapír-tranzakciók, amelyek aránya jelenleg még nem mondható jelentősnek. Észak-Amerikában ugyanez az arány 38 százalék.

Az elemzés szerint jelenleg a brókercégek által az on-line kereskedelmi csatornán forgalmazott vállalati részvények forgalma a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) összes forgalmának átlagosan 0,8 százalékát teszi ki, ami az aktuális forgalomtól függően havi 5-10 milliárd forintos nagyságrendben mozog. A Carnation Research előrejelzése szerint az on-line kereskedés aránya 2001 elejére eléri a 2,1 százalékot.

Lipkovics Olga közölte azt is, hogy az összes regisztrált on-line ügyfél száma a kutatás idején megközelítette a 8000 főt. Közülük körülbelül 1500 fő végez hetente legalább egy tranzakciót, vagyis a regisztrált felhasználók valamivel kevesebb mint 20 százaléka tekinthető aktívnak.

Szekfű Ádám, a kutatás vezetője az on-line szolgáltatások előnyeként elmondta, hogy segítségükkel a brókercégek új felhasználói csoportokat érhetnek el. A jelenlegi és még potenciális új felhasználók között a munkahelyéről internetező, magas jövedelmű, fiatalabb korosztály szerepel a legnagyobb arányban. Ugyanakkor a spekulációs szándékkal vásárló kisbefektetők és az otthoni felhasználók számára ez a szolgáltatás a magas nappali távközlési díjak miatt ma még legtöbbször megfizethetetlen.

A kutatás szerint a tranzakcióikat munkahelyükről intéző felhasználók az aktív befektetők közé tartoznak, s hetente több megbízást is adnak. Számukra az internet a szolgáltatás egyszerű és kényelmes hozzáférhetőségén túl azt a lényeges előnyt is nyújtja, hogy könnyebben érhetik el a piaci információkat, s közvetlenebbül vehetnek részt a piaci folyamatokban.

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 13:29

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14