Új informatikai megoldás a kiskereskedelmi forgalom növelésére

MTI Sajtóadatbank, 2011. szeptember 18. 10:34

A Personal Shopping System (PSS - személyes vásárlási rendszer) informatikai megoldás és eszköz segítségével 7-14 százalékkal növelhetik forgalmukat a kiskereskedelmi cégek, Európában több mint 1.500 üzletben telepítettek már ilyen rendszereket, a magyar piacon a Praktiker egyik áruházában tesztelik.

A Motorola Solutions "szkennelem, kosárba teszem, kifizetem" rendszerének lényege, hogy az üzletbe lépő vevők a vásárlás kezdetekor saját mobil eszközt, szkennert kapnak, s menet közben maguk végzik el a kiválasztott áru kódjának beolvasását. Az árut a szatyrukba is tehetik, mivel vásárlás végén egy önkiszolgáló rendszerben fizetnek, s nem kell a pénztárnál sorban állniuk, amivel szintén felgyorsítható a vásárlás folyamata.
Európa több országban a nagy alapterületű élelmiszerláncok egyre növekvő számban telepítenek ilyen rendszereket. A Motorola szerint egy nemrég zárult több száz boltra kiterjedt kutatás alapján egyértelműen látszik, hogy már egy év alatt 7-14 százalékos forgalomnövekedést lehet elérni, ezzel pedig a beruházás értéke egy éven belül megtérül.

A Motorola felmérése szerint átlagosan 10 százalékot meghaladó forgalomnövekedésről számoltak be azok a üzletek, amelyek a hagyományos vásárlási és fizetési folyamatot személyes vásárlási rendszerekkel bővítették.
A kutatás során a Motorola Solutions PSS rendszerét bevezető, elsősorban élelmiszer kereskedelmi láncok az átlagos bevásárlási érték 60 százalékos növekedéséről, illetve megnőtt vevői elégedettségről számoltak be.
Az új rendszer megoldásait eddig több mint 2.200 üzletben telepítették szerte a világban.
A Motorola felmérése alapján a megkérdezett vásárlók 36 százaléka mondta azt, hogy az üzletben történő vásárlás során használni kívánja a mobil megoldásokat. Többen jelezték azt is, nyitottak arra, hogy a mobiljaik alkalmazásait és az üzletek információs rendszereit összekapcsolják.

Nyugat-Európában a Leclerc, a Carrefour, az Auchan vagy a Sainsbury széles körben alkalmazza a PSS rendszereket. Van olyan áruházlánc is, ahol a megoldást a hűségkártyás rendszerekhez kapcsolják, tehát a törzsvásárlók már menet közben a nekik szóló kedvezményes árat látják a kijelzőn, így azt is pontosan nyomon tudják követni, az egyes áruk kiválasztásakor, hogyan nő a beváltható pontjaik száma.
A vevői profilok kialakításával a rendszer egyebek mellett felhívja a figyelmet arra, ha a kiválasztott termék például lisztérzékenyeknek vagy cukorbetegeknek nem ajánlott. A szkennerek a bevásárló listákat is kezelni tudják, azt is jelzik, melyik árut hol lehet megtalálni, vagy figyelmeztetnek, ha olyan áru mellett haladunk el, amit egyébként meg akartunk volna vásárolni.

Kulcsszavak: kereskedelmi forgalom

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14