Vezető technológiai és médiavállalatok koalícióra léptek a gyermekek internetes biztonságáért
Összesen 28 vezető technológiai és médiavállalat fogott össze azzal a céllal, hogy jobbá és biztonságosabbá tegyék az internetet a gyerekek számára - jelentette be az Európai Bizottság.
Az európai uniós végrehajtó testület által életre hívott koalíció alapító tagjainak sorába tartozik az Apple, a BSkyB, a British Telecom, a Dailymotion, a Deutsche Telekom, a Facebook, a Google, a Hyves, a KPN, a Liberty Global, az LG Electronics, a Mediaset, a Microsoft, a Netlog, a Nintendo, a Nokia, az Opera Software, az Orange, a Research in Motion, az RTL Group, a Samsung, a Sulake, a Telefonica, a TeliaSonera, a Telenor Group, a Tuenti, a Vivendi és a Vodafone.
A cégek szándéknyilatkozatot írtak alá, amelyben egyebek között a káros tartalmak bejelentésének egyszerűbbé tételét, az életkornak megfelelő adatvédelmi beállítások megbízhatóbb megvalósítását és a szülők ellenőrzési lehetőségeinek kibővítését tűzik ki célul - derül ki Neelie Kroes informatikai biztos közleményéből.
A közlemény szerint Európában a gyerekek átlagosan hétéves korukban lépnek fel először a világhálóra. A saját bevalláson alapuló adatok szerint az internetező 9-12 évesek 38 százaléka a korhatárok ellenére saját profillal rendelkezik a közösségi hálózatépítő weboldalak valamelyikén. Az internetező gyerekek több mint 30 százaléka mobiltelefonnal, míg 26 százalékuk játékkonzolokon keresztül csatlakozik a világhálóhoz.
Kapcsolódó cikkek
- Összefogás az internetes pedofil tartalmak visszaszorításáért
- Webvelem: Microsoft kampány a biztonságosabb internethasználatért
- Sok veszélyt rejtenek a gyerekek által használt okostelefonok
- Szexről és lelki problémákról kérdeznek a tinik az interneten
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- Médiatanács: piktogramok a gyermekek védelmében
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Évi egy vírusfertőzéssel és naponta spamek törlésével küzdünk
- Sok gyermek nem alkalmazza az adatvédelmi lehetőségeket a közösségi portálokon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.