Késik a finn digitális TV-adás
Az állami televízióadó, az YLE TV elnöke szerint "nincsenek csúszásban, csak pontosítják a digitális tv elindításának időpontját". Szakértők szerint a csúszások hátterében a műszaki szabványok hiánya rejlik. Az engedélyek birtokosai már képtelenek időben telepíteni a set-top-boxokat és a vevőket, mielőtt elkezdődne a piacmegdolgozó reklámkampány.
Az európai digitális videosugárzási szabványok társasága csak a múlt hónapban adta meg a támogatást az északi országok széles körű Multimedia Home Platform (MHP) szabványának. Az MHP egy nyílt szabvány, amely lehetőséget ad olyan szolgáltatások előkészítésére, mint az internetelérés és az interaktív lehetőségek kínálata.
A YLE elnöke szerint nem volna barátságos lépés a fogyasztókkal szemben, ha Sydneyből elindítanák az adást, miközben azok nem férnek hozzá a vevőkészülékekhez. Hozzátette, hogy az YLE 24 órás hírcsatornája a DTT kísérleti adásával indul Helsinki vételi körzetében. A jel további terjesztését a piac igényei szabják majd meg. A YLE két alkalommal fog digitális kísérleti adást közvetíteni a sydneyi olimpiai játékokról.
Kapcsolódó cikkek
- 70 ezer digitális kábeltévés előfizetőt remél a UPC
- A német háztartások kétharmada már műholdon keresztül fogja a digitális televíziós adást
- A hazai piac magától nem igényli a digitális földfelszíni tévészolgáltatást
- Digitális műsorszórás - kiírhatja az NHH a pályázatokat
- HD televíziós műsortovábbítást indít kábelhálózatain a UPC
- Digitális átállás - szatellit reneszánsz
- EU: digitális tévézés BitTorrent technológiával
- UPC: a digitális kínálatba kerül át a Travel csatorna
- A világ legkeskenyebb LCD televíziója Európában
- Egy lépéssel közelebb: konzultáció a digitális átállás pályázatáról
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
A Xiaomi megerősítette a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.