Tod Nielsen, a szoftverfejlesztés kulcsembere is kilép a Microsoft-tól
Tovább folytatódik a birkózás a Microsoft és a kormány jogászai között, és egyre kisebb az esélye a békés megegyezésnek. A Microsoft PR szakemberei arculatjavító kampányba kezdtek és mintegy 10 millió dollárt költenek TV- és újságreklámokra. Az átlagos amerikai fogyasztó nem foglalt egyértelműen állást ez idáig. Nem vonja kétségbe, hogy a Microsoft monopóliumra tett szert a PC-s szoftverek piacán, de nem tartja olyan gonosznak és könyörtelennek Bill Gatest mint azt ellenfelei tízmilliós összehangolt kampányukban láttatni akarják. Bill Gates maga a feleségével Washington állam szegény iskoláit járja és ingyen számítógépeket adományoz főleg kisebbségieket oktató intézményeknek.
Hivatalosan a Microsoft nem változtatott stratégiáján, és a Forum 2000 konferencián (amelyet azonban június 22-re halasztott a tárgyalás miatt) előáll új internetalapú szoftverével, amely a "Next Generation Windows Services" nevet viseli. Néhány szakember szerint a Microsoft megkésett a mobil kommunikációba való belépéssel és a nagy versenytársak már alaposan elhúztak előle. Azt azonban senki nem vitatja, hogy a Microsoft akkora gazdasági és szellemi tőkével rendelkezik, hogy rövid idő alatt ezen a területen is újra a vezetők között lehet. Kérdés csak az: részben vagy egészben?
A Microsoft részvényesei úgy tűnik nem féltik a pénzüket. Miután a tavalyi csúcsról visszazuhant és pár hete stabilizálódott a Microsft részvények árfolyama az ítéletet követőn némileg még emelkedett is. Az AT&T-hez való hasonlatosság itt is megmutatkozik: az ős AT&T részvénytulajdonosok a cég feldarabolását követően több sikeres Baby Bell tulajdonosai lettek egyidejűleg.
Kapcsolódó cikkek
- Végéhez közelít a Microsoft-per
- Nem bizonyít semmit a Microsoft-vezető e-mailje
- USA: A Microsoft megtorlást tervezett a Linux támogatói ellen
- Az AMD vezérigazgatója a Microsoft mellett tanúskodik
- A Netscape perli a Microsoftot
- MS-féle egymilliárd dolláros ügy: döntés januárban
- Connecticut állam nem fogadja el a Microsoft és az igazságügyi minisztérium alkuját
- Uniós vizsgálat a Microsoft ellen
- A Microsoft-perben megosztottak az amerikai államok
- Az amerikai kormány nem ragaszkodik a Microsoft feldarabolásához
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
A Xiaomi megerősítette a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.