Elektronikus beszerzési rendszer a MÁV-nál
A MÁV Zrt. elektronikus beszerzési rendszert vezetett be: az e-Beszerzéssel költséghatékonyabbá, gyorsabbá válnak a beszerzési folyamatok, várhatóan 85%-kal csökken a papírfelhasználás és 30%-kal a ráfordított munkaidő. Emellett a vállalkozások számára egyszerűsödik és jelentős gyorsul az ajánlattétel, valamint a beszerzési eljárás folyamata.
Az átlátható, hatékony és egyértelmű beszerzési folyamatok kiterjesztésének fontos eszköze az elektronizálás. Ennek jegyében a MÁV Zrt. több fejlesztést végzett az utóbbi időszakban. A nemzeti vasúttársaság 2011 tavaszán elindította a MÁV Beszállítói Hírlevél szolgáltatást (melyre már 1300-nál több vállalkozás regisztrált), majd bevezette az e-Árlejtést valamint kialakította és elindította az e-Beszerzés rendszerét.
Ennek keretében a beszerzési eljárások egy elektronikus tendereztetési felületen – az Electool SourcingTool rendszerén – kerülnek lebonyolításra. A rendszer támogatja a beszerzési eljárások teljes folyamatát: az ajánlatkérések összeállításától az ajánlatkérésen és -benyújtáson keresztül az eredményhirdetésig. Mindemellett biztosítja az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti kommunikáció lehetőségét, a kérdések-válaszok és a hiánypótlások gördülékeny kezelését. Az ajánlattévők számára biztonságos megoldásokat nyújt a rendszer, ugyanis egymástól teljesen elkülönítve kezeli az ajánlatokat, s számos egyéb biztonsági elemet tartalmaz.
Az e-Beszerzés mind a MÁV Zrt., mind a vállalkozások oldaláról megkönnyíti a beszerzési eljárások lebonyolítását és az ajánlattételt – köszönhetően a felhasználóbarát, könnyen használható kezelői felületnek. Emellett mintegy 85%-kal csökken a papírfelhasználás illetve a hiányos, nem megfelelő ajánlatadások száma is. A rendszer a vasúttársaság beszerzési szakemberei számára elősegíti az ajánlatkérések elkészítését, a beérkezett ajánlatok kiértékelését és a dokumentumok kezelését: összességében mintegy 30% a munkaidő megtakarítás. Továbbá, céges sablonok és mintadokumentumok kezelésével, tárolásával (tudástár) alkalmas a beszerzési tudás vállalati megőrzésére és bővítésére. A megoldás segítségével valósidejű jelentések készíthetők, a teljes dokumentáció ellenőrizhető, központilag tárolható, egyszerűen archiválható.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Központosított közbeszerzés mobilszolgáltatásra nettó másfélmilliárdért
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Tízmilliárdos közbeszerzési kiírás szoftver-licencekre
- Már otthon is ki lehet nyomtatni az internetes vonatjegyet
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
- Ingyenes Wi-Fi több InterCity vonaton
- InterCity: Ingyenes wifi, okostelefon-nyeremény
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.