A városok elvesztegetik az okos technológiákban rejlő lehetőségeket
A világ városainak nagy része elvesztegeti az úgynevezett okos technológiákban rejlő lehetőségeket, egyrészt azért, mert a magán- és a közszféra érdekeit nem tudják közös nevezőre hozni, másrészt azért, mert a technológiai kezdeményezéseknek sokszor nincs egyértelmű, kézzelfogható előnye a fogyasztók és a városlakók számára - derül ki az Accenture kutatásából.
A vezetési tanácsadással és technológiai szolgáltatásokkal foglalkozó világcég tanulmányában egy újabb okként megemlítette azt is, hogy sokszor maguk a városok, országok sincsenek meggyőződve arról, hogy a beruházások, amelyeket elvárnak tőlük, valóban megtérülnek, illetve társadalmilag és gazdaságilag hasznosak.
Szakértők szerint jó példa erre a még csak papíron lévő elektronikus útdíj-rendszer, amelynek működése milliárdokat hozna például Magyarországnak, bevezetéséről azonban, vélhetően az érdekellentétek miatt, évek óta nem tudnak megegyezni az érintettek. Annak ellenére sem, hogy minden technikai és egyéb feltétel adott a működtetéséhez. Ehhez hasonló példa fővárosi tömegközlekedési cég esetében a még meg nem valósult elektronikus utastájékoztatási és díjfizetési rendszer.
Bacsó Tibor, az Accenture magyarországi ügyvezető igazgatója kedden, a Föld Napja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón elmondta, 2020-ra 5 milliárd ember fog városokban élni, így ők lesznek a Föld erőforrásainak legnagyobb fogyasztói.
Hozzátette, miközben a városlakók is jelentős urbanizációs kihívásokkal néznek szembe, folyamatosan növekvő szükségleteik miatt a városoknak is egyre nagyobb gazdasági és társadalmi problémákat kell kezelniük.
Az ügyvezető kifejtette, az Acccenture "intelligens város - smart city" koncepciója a meglévő infrastruktúrákhoz társítja az új digitális eszközöket, amelyek egyesítésével új megoldásokat lehet bevezetni. Gátolja azonban változást, hogy a városok jó része külön-külön, egyedi projektek keretében fejleszti például energetikai, közlekedési, egészségügyi, közbiztonsági rendszerét, illetve infokommunikációs technológiáját, átfogó stratégia és keretprogram nélkül.
Az Accenture szerint Magyarországon is érdemes a városoknak felmérniük a koncepcióban rejlő lehetőségeket. Egy intelligens város ugyanis nemcsak a környezet szennyezését csökkentheti, hanem magas színvonalú szolgáltatásaival és élhető környezet kialakításával vonzza a tehetséges fiatalokat, növeli a beruházások számát, élénkíti a gazdasági környezetet és segítheti új iparágak kifejlődését, ezzel is hozzájárulva az életszínvonal növeléséhez.
A társaság tanulmánya szerint London már felfedezte a digitális infrastruktúrában rejlő lehetőségeket, polgárai számára kifejlesztette és ingyenesen elérhetővé tette a Londoni Adattárat, egy hivatalos honlapot, amely számos közérdekű adathoz enged hozzáférést. Ezzel nemcsak innovatív ötletek és alkalmazások kifejlesztését is lehetővé tette, hanem üzleti vállalkozások létrejöttét.
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- A magyar internetezők kétharmada szórakozásra használja a világhálót
- Idegengyűlölő honlap már Belgiumban is
- Támadják a brit kormányt, amiért emaileket és hívásokat akar ellenőrizni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.