Startra kész az első magyar intelligens ügyfélszolgálat!

forrás Prim Online, 2012. június 7. 17:21

A Monspeech megvalósulása kiváló példa az infokommunikációs szakma KKV résztvevői és a magyar kutatói szféra példa értékű együttműködésére, amelynek lehetőségét a GOP-2011.1.1.1-09/1-2009-0068 pályázat biztosította. A kooperációnak köszönhetően sokrétű és valós idejű ügyfélkiszolgálás válik elérhetővé, kiaknázhatók az előfizetőkkel bonyolított telefonhívások, tovább javítható az ügyintézés módja és az ügyfelek elégedettsége. A projekt összköltsége 336 millió Ft volt, amelyből a vissza nem térítendő támogatás aránya 65%, vagyis 218,4 millió Ft. A MONTANA önrésze 117,6 millió Ft tett ki.

A projekt a MONTANA vezetésével, az MTA Nyelvtudományi Intézet, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, THINKTech Kutatási Központ és az AITIA International Informatikai Zrt. kutatóiból, fejlesztőiből álló konzorcium és a Vodafone szakembereinek bevonásával valósult meg. Az „Intelligens ügyfélszolgálat” rendszer a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésre, automatikus írott szöveggé alakítására és az ebben való tartalom alapú, szemantikus keresésre épül.



„ A Vodafone-nál mindig is kiemelten kezeltük ügyfeleinket, hiszen az ő elégedettségük a legfontosabb számunkra. Az általunk nyújtott kiemelkedő, páratlan ügyfélélménynek köszönhetően az elmúlt években több díjjal is elismerték ügyfélszolgálatunk munkáját, így örömmel biztosítottuk hangfelvételeinket az intelligens ügyfélszolgálati rendszer kifejlesztéséhez. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel az új, innovatív megoldással az ügyfelek még elégedettebbek lesznek, a diszpécserek, telefonos ügyfélszolgálati dolgozók munkája könnyebbé és hatékonyabbá válik, és ezáltal hosszú távon a vállalatok pozitív megítélése még tovább erősíthető.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone elnöke.

A magyar nyelvtan meglehetősen egyedi, ezért ha csak a felismerésre koncentrálunk, már akkor is igen sokrétű és komplex problémahalmazzal kell foglalkoznunk. Nem beszélve a tömeges beszédfelismerés számos egyéb problematikájáról, mint háttérzajok, beszédhibák, akcentusok, helytelen intonációk, stb., amelyek ellenére az elmondott szöveget a rendszer igen magas szintű – 83%-os - pontossággal írott szöveggé alakítja át. Ebben szövegbányász technológia tartalom alapján megkeresi az elmondottakhoz kapcsolódó releváns válaszokat.

A hangfelvételekből automatikusan készülő leiratokban lehetőség nyílik a minőségi, tartalom alapú keresésre, amelyek több módon is megvalósíthatók:

·        Valós idejű ún. real-time keresés – ebben az esetben az automatikusan készülő leiratban a lejegyzéssel párhuzamosan, valós időben történik a keresés à a keresés eredményei megjelennek a képernyőn. Több érintett téma, vagy probléma esetén az ügyfélszolgálati dolgozó legördülő mezőből választhatja ki a megfelelő válaszokat. A releváns válaszok megadása érdekében a rendszer több adatforrásban keres egyidejűleg.

·        Utólagos elemzések –az automatikusan lejegyzett hanganyagok esetén a teljes adatbázisban történik a szövegbányászat technológiával a tartalomkeresés, mely segítségével a nagy komplexitású, tetszőlegesen összeállítható statisztikák, kiértékelések állíthatók elő, akár automatikusan is. Például egy ügyfélszolgálat több heti lejegyzett anyagaiból kiszűrhető, hogy vannak-e korosztályokra specializált kérdések, probléma bejelentések, vagy egy adott szolgáltatási csomag, vagy eszközzel kapcsolatosan milyen általános panaszok, észrevételek kerülnek bejelentésre.

A MonSpeech rendszer szemantikus kereséseit az alábbi rendszerfunkciók segítik:

·         Taxonómiák
·         Szaknyelvi szinonimaszótár, kulcs kifejezés gyűjtemény
·         Automatikus adatkinyerési szabályok (entitás felismerés)

A rendszer integrálódik és ráépül az Infovadász, szövegbányászati megoldás segítségével a kijelölt adatforrásokra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50