Nyomozás indulhat a Facebook ellen egy olasz kislány öngyilkossága ügyében
Az észak-olaszországi Novarából származó 14 esztendős Carolina Picchio januárban ugrott ki hálószobájának ablakából, miután néhány fiú egy házibulin készült kompromittáló videót tett róla közzé a Facebook-on: a felvétel ittasan és ziláltan örökítette meg a lányt egy fürdőszobában.
Az ügyben érintett 15 és 17 éves kor közötti fiúkról - akiket jelenleg kihallgatnak - úgy tudni, hogy az áldozat volt kedvesének a barátai. A fiú állítólag sértő megjegyzéseket tett a lányra a közösségi portálon, miután Picchio pár nappal korábban szakított vele, habár a fiú azt állítja, hogy később bocsánatot kért volt barátnőjétől - olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.
Az olasz Szülői Egyesület közvetlenül a Facebook ellen tett büntető feljelentést, a közösségi portálnak a lány öngyilkosságában való állítólagos közrejátszása miatt. "Európában ez az első alkalom, hogy egy szülői egyesület ilyesfajta feljelentést tett a Facebook ellen" - húzta alá a szervezetet vezető Antonio Affinita.
Mint hozzátette, az olasz jog megtiltja a 18 éven aluli fiatalok számára, hogy szerződéseket írjanak alá, a Facebook azonban mégis szerződésre lép velük a személyiségi jogaikat illetően, anélkül, hogy a gyerekek szülei tudnának erről.
A vizsgálatot kezdeményező novarai államügyész, Francesco Saluzzo nem zárja ki annak lehetőségét, hogy közvetlen nyomozás induljon az ügyben érintett Facebook-alkalmazottak ellen. Saluzzo jelenleg azt vizsgálja, hogy a videók miként maradhattak fent még "napokig" az interneten azután, hogy Picchio barátai azok eltávolítását kérték.
"Ez egy nyílt nyomozás, amely egyelőre megnevezett gyanúsítottak nélkül zajlik" - húzta alá az államügyész. Mint hozzátette, közvetlenül a Facebook ellen nem indult nyomozás, de elméletileg lehetne vizsgálatot indítani a közösségi portál azon alkalmazottai ellen, akik nem teljesítették a videók eltávolítására vonatkozó kéréseket.
Affinita szerint a lány öngyilkossága "az utolsó csepp volt a pohárban" azután, hogy tavaly egy 15 éves római iskolás fiú végzett magával, akiről állítólag azt terjesztették a közösségi portálon, hogy homoszexuális.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Még mindig nagy hiátus a Facebooknál a hashtag
- Egy tinédzsernek átlagosan 425 Facebook ismerőse van Amerikában
- A Facebook kezdi elveszíteni varázsát Amerikában
- Ingyen telefonálás a Facebooktól
- Súlyos jogi következményei lehetnek a Facebook posztnak
- A Facebook like nem ment életeket
- Már 1,1 milliárd felhasználó a Facebookon
- Facebook státusz által fedezte fel a régi feleség az újat
- Mennyit lájkol egy átlag facebookozó?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.