Éttermi felszolgálórobotot mutatott be az LG
Bemutatta legújabb intelligens felszolgálórobotját az LG Electronics (LG). A CLOi ServeBot (LDLTR30 modell) bármilyen kiszolgáló tevékenységre alkalmas, beleértve az éttermi szervírozást is. A gyors és stabil, önálló vezérléssel működő, új dizájnnal érkező LG CLOi ServeBot gördülékenyen közlekedik a különféle típusú padlóburkolatokon, és a felszolgáláson túl arra is alkalmas, hogy a vendégeket útmutatásaival elirányítsa a helyiségben, így a dolgozóknak több ideje marad a fontosabb feladatokra.
Az LG CLOi ServeBotot először 2020 elején mutatták be: a robotot arra tervezték, hogy nyilvános helyeken, például éttermekben, kórházakban és irodaházakban személyes emberi interakció nélkül segítse a vendégeket, ügyfélszolgálati funkciót ellátva. A most bemutatott, legújabb verzió hat kerékkel és független felfüggesztéssel még gördülékenyebben közlekedik, és immár alkalmas arra, hogy különféle típusú padlóburkolatokon, például szőnyegen és Braille-írással ellátott útvonalakon is stabilan haladjon. A robot tájékozódását egy 3D kamera, illetve egy lézer alapú távérzékelő (LiDAR) rendszer segíti, amelyeknek köszönhetően a CLOi ServeBot biztonságosan szállítja az italokat és ételeket – beleértve a leveseket – még akkor is, amikor éppen lejtős felületeken közlekedik. A robotba épített fejlett technológiákkal a CLOi ServeBot gördülékenyen navigál az akadályok között, garantálva, hogy az értékes szállítmányból semmi ne vesszen kárba.
Az új LG CLOi ServeBoton négy könnyen hozzáférhető, 53 x 43 cm-es polc kapott helyet, amelyek egyike fiókként is használható. Ezek a polcok mind levehetőek, illetve kényelmesen feljebb vagy lejjebb helyezhetőek. Emellett zsebek, pohártartók és egy alsó fiók is található a készüléken, ahová például szalvéták és evőeszközök helyezhetők. A robot összesen akár 40 kilogrammnyi súlyt is képes szállítani.
A CLOi ServeBotot nagyméretű, 10,1 hüvelykes kijelzővel és beépített tartalomkezelő rendszerrel látták el. A készüléket üzemeltetők maguk választhatják ki a robot arckifejezését, de a kijelzőn videókat, képeket vagy szövegeket is megjeleníthetnek attól függően, hogy az adott környezetben éppen mire van szükség. Az LG CLOi ServeBot így mindig releváns információkat közöl a vásárlókkal, például menüajánlásokat vagy üzleten belüli promóciókat mutathat be, de akár a partnercégek szolgáltatásait is reklámozhatja. A robot emellett szórakoztató célokra is használható, például különleges események és ünnepségek alkalmával személyre szabott tartalmakat jeleníthet meg. Ráadásul az LG új felszolgáló robotjai egymással is képesek kommunikálni, így a mozgásukat összehangolva zökkenőmentesen és hatékonyan tudják ellátni munkájukat az éttermekben.
Az LG új CLOi ServeBotja jelenleg az Egyesült Államokban és Japánban érhető el, de a tervek szerint a jövőben globálisan is megjelenik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG vezérigazgatója merész víziót mutatott be
- Az LG piacra dobta új 49 hüvelykes, 32:9 képarányú gaming kijelzőjét
- Az LG teljes gőzzel fejleszti elektromosjármű-töltő megoldásaival foglalkozó üzletágát
- Megérkezett az LG első, IPS Black technológiával készülő diagnosztikai monitora
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
- Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
- A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
- Már előrendelhetők az LG 2023-as OLED evo és QNED tévéi
- Gaming monitor a hatékony multitaskinghoz?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.