Böngészők az élvonalban
Szinte folyamatosan változik a böngészők népszerűsége, bár az Internet Explorer (IE) uralmát nehéz megtörni. Nézzük, szeptemberben hogyan alakult a verseny!
A Net Market Sharen megjelent legfrissebb adatok szerint a böngészőharcban még mindig az Explorer van ez élen, annak is a 8.0-ás változata 21,41%-kal. A második helyet szintén az IE uralja, méghozzá a 10.0-ás változat (1934%). A Chrome esetében (mivel ez automatikusan frissül a felhasználóknak, akiknél ez be van állítva), érdemben csak a legújabb, 29-es verzióról beszélhetünk, ami jelenleg a lista harmadik helyén áll.
Ugyanez a helyzet a Firefox esetében is: ott szeptemberben a legfrissebb változat a 23-as volt (bár azóta már kijött a 24-es), ami a maga 11,55%-os piaci részesedésével a negyedik helyet tudta megcsípni.
A sorban ismét két IE változat jön (a 6.0-ás és a 9.0-ás) 9,44 és 4,87 %-kal, majd pedig a Safari tűnik fel a mainstream böngészők sorában 3,59%-os aránnyal. A maradék 16,93% az ábrán "Egyéb" kategóriakánt szerepel. Itt tűnik fel még néhány régebbi Firefox, Chrome és IE változat és az Opera is, melynek 12.X-es verzióját mindössze a netező közönség 1,52 százaléka használja jelenleg.
Az előző hónapokhoz (nyár) képest nem sok minden változott abból a szempontból, hogy az IE stabilan őrzi első helyét. A Chrome Firefox csatája már kiélezettebbnek látszik. Volt olyan hónap (június), amikor a Chrome 27-es verziója egészen a második helyig menetelt, míg Firefox 21 csak a negyedik helyen állt (12,47%). Egy hónappal korábban (május) viszont éppen a Firefox kerekedett a Chrome föle az eggyel régebbi változattal.
Úgy tűnik, az Internet Explorer 8.0-ás változata stabilan őrzi helyét a listán.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.