A nyilvános Wi-Fi veszélyei
Az emberek szinte már ösztönösen kapcsolódnak egy-egy Wi-Fi hálózathoz, sokan mégsem gondolják, hogy mekkora veszélynek lehetnek kitéve. Legalábbis ez derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International „Fogyasztói Biztonsági Kockázatok” című felméréséből, mely szerint a felhasználók több mint egyharmada nem tesz óvintézkedéseket, amikor nyilvános Wi-Fi hálózatra csatlakozik.
A Kaspersky Lab felméréséből az is kiderül, hogy a felhasználók 34 százaléka nem tesz különösebb intézkedést, hogy megvédje online tevékenységeit hotspot használat közben, továbbá a válaszadók 14 százaléka bármilyen hálózaton körültekintés nélkül jelentkezik be online banki felületetre vagy webshopba. Míg csak 13 százalékuk szán arra időt, hogy megnézze a hozzáférési pont titkosítási szabványait.
Van-e értelme az óvatosságnak, mikor szinte mindenki nyílt Wi-Fi hálózatot használ?
A válasz egyértelműen igen, hiszen soha nem tudhatja, hogy egy ismeretlen ember az ön mellett ülő asztalnál pontosan mit is csinál a laptopján. Lehet, hogy hozzá hasonlóan csak az e-mailjeit ellenőrzi vagy beszélget a barátaival, azonban könnyen megeshet, hogy éppen a kávézóban ülő összes internetező adatforgalmát és adatait ellenőrzi, beleértve az önét is.
Bármilyen Wi-Fi hálózatról is legyen szó, az mintegy potenciális ajtóként működik, amelynek segítségével minden eszközhöz hozzáférést biztosít a csalók és kémek számára. A titkosítás nélküli kommunikációs csatorna, egyszerű és könnyen kijátszható lehetőséget kínál a kiberbűnözők számára, hogy ellopják a felhasználók összes adatát. De vajon milyen adatok érdeklik a kiberbűnözőket? Szinte bármi, amelyet fel tudnak használni a jövőben, beleértve az áldozatok adatait, jelszavait és a teljes online identitásukat.
Szükség van biztonságos Wi-Fi kapcsolatra - de hogyan?
Először is csak biztonságos kapcsolatot használjunk hozzáférési pontokhoz. Ez már önmagában nagymértékben csökkenti a kockázatot, hogy a kiberbűnözők megszerezzék a privát adatainkat. Azonban, ha olyan tevékenységet szeretne folytatni, ahol meg kell adnia például a felhasználónevét vagy jelszavát, akkor az alapvető intézkedések mellett további kiegészítő intézkezdéseket és megoldásokat kell alkalmaznia.
A Kaspersky Lab Safe Money megoldása megfelelő védelmet biztosít az online banki és fizetési tranzakciók során. Az automatikus védelmi mechanizmusoknak köszönhetően, ha belép egy online webáruhaz vagy e-bank felületre automatikusan bekapcsol a Safe Money technológia, amely megvédi a felhasználókat az adathalász támadásoktól. A Kaspersky Lab megoldása a felhasználók számára elérhető a Kaspersky Internet Security-ben, illetve a Kaspersky PURE 3.0 -ban.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- Nincs pénz külső biztonsági tréningekre
- Az androidosok több mint fele nem figyel a biztonságra
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem látja viszont pénzét
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Kiberkémkedési kampányt azonosított a Kaspersky Lab
- Védelem a leggyakrabban használt eszközökhöz a Kasperskytől
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megszervezik Magyarország első leginnovatívabb fejlesztői versenyét
A Hack3 hackathon rendezvény egy izgalmas esemény a technológiai szakértők és a kreatív gondolkodású emberek számára. A rendezvényt február 24. és 26. között tartják, amely során a résztvevők közösen dolgoznak új technológiai megoldások kialakításán. A versenyzőknek lehetőségük van bemutatni kész megoldásaikat a zsűri előtt, és a legjobbak értékes nyereményeket nyerhetnek. A megbízó cégek pedig rövid idő alatt tudnak az általuk lefejleszteni kívánt termékhez közel kerülni.
A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
A cég hivatalos blogoldalán közzétett nyilatkozat szerint a Google Bard egyelőre felhasználók válogatott csoportjának lesz elérhető, de heteken belül a széles nyilvánosság számára is megnyílik majd.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!
21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 68 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a Virágbéke lett.
Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját
Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.
Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje
A Magyar Innovációs Nagydíjon kívül, összesen hét innovációs díj kerül átadásra azon társaságok számára, akik jelentős innovációs teljesítménnyel pályáznak és 2023. február 3-ig beadják nevezésüket.