Új funkciók a MÁV jegykiadó automatákon

forrás: Prím Online, 2014. március 15. 15:11

Tavaly nyáron összesen 47 jegykiadó automatát telepített Budapest elővárosi vasútállomásaira a MÁV-START Zrt. Üzembe helyezésük óta a gépek két új funkcióval is bővültek: megjelent az angol nyelvű kezelő felület, valamint a vásárlásról már számla is kérhető.

A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalak állomásain található jegykiadó automatákból a legtöbb belföldi menetjegytípus mellett az InterCity pót- és helyjegyek, vasúti bérletek is megvehetők, valamint átvehetők az interneten vásárolt menetjegyek is. A napi szinten ingázóknak kényelmesebbé teszi az automatából a vásárlást a megvalósult számlanyomtatás, hiszen ezáltal egyszerűbbé és gyorsabbá válik a bérletekkel kapcsolatos ügyintézés.

 

A számlázási adatokat előzetesen az internetes jegyértékesítési felületen, vagy a telefonos ügyfélszolgálat MÁVDIREKT vonalán szükséges megadni. Az így kapott azonosítót kell begépelni a vásárlás során az automata kezelőfelületén, amely ezt követően a kifizetett jeggyel, bérlettel együtt nyomtatja ki a kért számlát. Az angol nyelvű kezelőfelület bevezetése a külföldi utasoknak nyújt jelentős segítséget, várhatóan a Ferihegy megállóban található automatán, valamint a budapesti fejpályaudvarokon lesz a legkihasználtabb ez a funkció.

 

 

A 47 jegykiadó automatán beüzemelésük óta több mint negyedmillió vásárlási tranzakció történt, a legtöbbet a Nyugati pályaudvar gépeit használták az utasok. A menetjegyek a legnépszerűbbek, ezt követik a pótjegyek, majd a bérletek. Eddig összesen 2200 féle belföldi utazáshoz vásároltak az utasok menetjegyet vagy bérletet, az első négy helyen az értékesítési adatok alapján Budapest és Monor, Üllő, Monorierdő illetve Pilis közötti olyan utazás volt, ahol az utasnak a Budapesten belüli szakaszra volt Budapest-bérlete.

 

Az automatákon bankkártyával is lehet fizetni, ezen belül PayPass kártyákat is használatnak az utasok. A gyors és biztonságos bankkártyás fizetést jelenleg minden tízedik vásárlásnál választják az utasok.

 

A vasútállomásokon és megállóhelyeken az internetes jegykiadó automatákkal együtt összesen 123 darab jegykiadó automata áll 64 állomáson az utazóközönség rendelkezésére.  

 

Képek: MÁV

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ügyfélszolgálati technológia fejlesztése a kkv-kat is versenyhelyzetbe hozhatja

Itthon is elindította felhőszolgáltatását az Avaya.  A nagyvállalatok közül már Magyarországon is sokan áthelyezték üzleti kommunikációjukat a felhőbe, de most a hazai kis- és középvállalkozásokat is versenyhelyzetbe hozhatja a világ egyik legnépszerűbb ügyfélkommunikációs felhője. Az online értékesítésben ugyanis már nem az ár az egyetlen tényező, legalább ilyen fontos szerepe van az ügyfélkiszolgálás minőségének is.

2021. október 15. 19:21

A digitalizációt is a klímavédelem szolgálatába állítaná Bécs

Miként tehetik a digitális szolgáltatások és eszközök klímabarátabbá a városokat? Milyen technológiai kihívásokkal jár a városok együttműködése és hálózatosodása? Ilyen és hasonló kérdésekre keresik a választ a Digital Days konferencián, amelyet 2021. október 18-19-én rendeznek meg Bécsben. 

2021. október 15. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20