A webes értékesítés legújabb trendjei

Czipperer Dia, 2014. április 18. 13:56

Az elmúlt években jelentős fejlődésnek indult az e-kereskedelem. Egyre többen vásárolnak webáruházakban, és a vevőcsalogatási trendek is egyre kifinomultabb módszereket igényelnek. A Piac & Profit konferenciáján számos új megoldással megismerkedtünk a legfrissebb mutatók mellett.

A BKIK Székházában tartotta a Piac & Profit KKV Akadémiájának hatodik rendezvényét „Értékesítés a weben. A webáruház új trendjei” címmel, ahol a résztvevők nem csak a legújabb trendekkel, megoldásokkal ismerkedhettek meg, hanem jogszabályok dzsungelébe is betekintést nyertek, valamint a legújabb mutatókkal is képbe kerülhettek.

 

 

Nő az online vásárlások száma

 

Tény, hogy hazánk még nem jár élen a webes értékesítés területén, ám itthon is egyre nagyobb teret nyernek a webáruházak, melyek jelenleg az e-kereskedelem 70%-át teszik ki. A PayU adatai szerint míg hazánkban a kereskedelmi forgalom 2,8%-át adja az e-kereskedelem, addig nyugaton ez 5%. Bár a legfrissebb adatok feldolgozása még folyamatban van, az viszont ezekből is látszik, hogy még nem zárkóztunk fel teljesen. Kiss Ervin Egon, a SzEK.org előadásában azonban kiemelte, hogy bár nálunk még a lakosság 97%-a offline vásárol, azonban a G20 országaiban is csak 6% az online vásárlók aránya.

 

 

Néhány évvel ezelőtt még kevesen vásároltak mobilról, mostanra azonban ez is növekvő tendenciát mutat. Számos felmérés készült már arról, mennyire aktívak az emberek mobilról, és úgy tűnt, hogy kevesen viszik végig a vásárlási folyamatot mobileszközről, inkább a termékek felkutatásában jut nekik fontos szerep. Azonban a phabletek és táblagépek ezt az ágazatot is egyre inkább átformálják, melyhez a webáruházak üzemeltetőinek is igazodnia kell.

 

 

Elengedhetetlennek bizonyul manapság, hogy az adott oldalnak mobilra optimalizált változata is legyen, hiszen egyre többen érkeznek mobilról. Lukács Ádám József, online marketingspecialista beszélt arról, hogy nemcsak a mobillátogatások száma nőtt meg az elmúlt években, hanem a tényleges vásárlások száma is. 2012-ben 5% érkezett mobilról és 3%-ra volt tehető a tényleges vásárlások száma, addig 2013 ez a szám 10-12%-ra duzzadhat (még nincsenek pontos adatok a tavalyi évről), és a vásárlások száma is elérheti az 5-6%-ot.

 

Hogyan lehet kiemelkedni a tömegből?

 

A kérdés immáron már nem az, van-e jövője az ágazatnak, hanem az, hogy a több mint 6000 hazai webshop hogyan nyerje meg a fogyasztók kegyeit. A teljes felnőtt lakossághoz viszonyítva elenyészőnek tűnhet ez a szám, ám a tényleges online vásárlók aránya csupán 3% körül mozog.

 

Számos egyszerű dologgal elnyerhető a fogyasztói szimpátia. Lukács Ádám József előadására visszautalva, nem mindegy például, hogyan szerepel az adott termék a webáruházban, és milyen leírást talál hozzá a potenciális vásárló, vagy bevetnek-e kuponos kedvezményeket egyes termékeknél.

 

Kulcsár István Róbert, a WebShop-Experts Kft. vezető tanácsadója szerint érdemes minél több érzékszervi információt adni az adott termékről, hiszen a webes vásárlás során nincs lehetőség a közvetlen kontaktusra. Ilyenkor egy háromdimenziós termékkép vagy egy bemutató videó is sokat segíthet, valamint az, ha visszavásárlási garanciát biztosítunk a megvásárolt árura, hiszen ezekkel mind a fogyasztó bizalmának növekedését érhetjük el. Emellett a folyamatos ügyfélszolgálat biztosítása is elengedhetetlen, hiszen, ha a vásárló bizonytalan vagy problémája akad, azonnal tud hova fordulni.

 

Az sem elhanyagolható szempont, mennyit kell várnia a fogyasztónak, hogy megérkezzen a rendelt áru. Az azonnali vagy egynapos szállítás vonzó lehet, hiszen ilyen tekintetben már a hagyományos boltokkal is versenyre kelhet: nem kell kimozdulni a lakásból, viszont a várakozási idő sem vészes.

 

A másik fontos pont a fizetés kérdése. Bár jelenleg az itthoni tendenciák még a postai utánvét és a készpénzes fizetés irányába mutatnak, az online bankkártyás fizetési megoldás épp ilyen fontos kell, hogy legyen, hiszen gyors és egyszerű, és azonnal megvalósul a tranzakció.

 

 

Gondoljunk csak a Cinema City mozikra. Szándékosan ezt a példát hozom fel, mert – mint megtudtuk –, szerencsére már ők is elkezdték használni a PayU megoldását, vagyis azonnal kifizethetjük mozijegyünket. Eddig csak lefoglalni tudtuk az oldalon, és fél órával korábban oda kellett érnünk, hogy kifizessük a helyet, különben átadták valaki másnak.

 

Ezek mind-mind alapvetőnek tűnnek, ha egy kicsit jobban belegondolunk, de elengedhetetlenek ahhoz, hogy a kapcsolat létrejöjjön a fogyasztóval. Utána pedig jöhetnek a különféle praktikák, technológiai fejlesztések, melyek egyre inkább a nyugaton már bevett gyakorlatnak számító okos webshop irányába mutatnak.

 

Az okos webshop fortélyai

 

Ez már az a terület, ahol valódi szakértelem és kifinomult technológiai háttér szükséges. Kulcsár István Róbert mellett Pető Róbert, a CorinCloud ügyvezető igazgatója beszélt azokról a praktikákról, melyeket nemzetközi szinten már egyre több helyen alkalmaznak, és a hazai webáruházak számára is jó kitörési lehetőség.

 

Ott van például a Geo IP targetálás – melyet Kulcsár István Róbert is kifejtett előadásában , amikor a felhasználót IP címe alapján beazonosítja a rendszer, és saját nyelvén szólítja meg. Ez a megoldás akkor hasznos, ha a webshop szállít az adott országba, és ez megnyugtatja az oldalra érkezőt, ha az oldalon rendel, megkapja a terméket.

 

 

részlet Kulcsár István Róbert előadásából

 

Az okos webshop kitalál, következtet, például az egér mozgásából arra, ha valaki el akarja hagyni az oldalt. Ilyenkor valami különleges ajánlat jelenhet meg a felhasználónak (Exit Overlay), például egy kedvezmény, vagy egy olyan termék, amivel máskülönben nem találkozna. Ha pedig úgy hagyja el az oldalt, hogy elkezdte a folyamatot, de végül nem vásárolt, később üzenhetünk neki, hogy emlékeztessük arra, hogy járt nálunk, és érdeklődött az adott termék iránt, esetléeg más hasonló ajánlatot küldehetünk számára. 

 

 

részlet Kulcsár István Róbert előadásából

 

Online vásárlás – más terület

 

Ahogy Kiss Ervin Egon kifejtette, míg korábban a vásárlás a Maslow-piramis csúcsán helyezkedett el, addig mára egyre inkább alapszükségletté kezd válni, és mostanra kétféle vevőtípus van jelen a piacon: a klasszikus és az internetes vásárló, akik meghódítására különböző stratégiákat kell alkalmazni. A webes értékesítés korlátait – amennyire csak lehet – le kell számolni , és kihasználni a technológia nyújtotta lehetőségeket a siker érdekében.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait

A 31. alkalommal meghirdetett, 2021-22. évi Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny legjobb, legtehetségesebb fiatal feltalálóinak és tudósainak 10 díjat, a díjakkal járó több mint 2,5 forint ösztöndíjat osztott ki a június 13-ai eredményhirdetésen a versenyt szervező Magyar Innovációs Szövetség, továbbá 8 kiemelkedő innovatív középiskolai tanár 500-800 E Ft-os, 8 legeredményesebb innovatív középiskola 800-1000 E Ft-os díjban részesült. A díjazottakról és a további 27, dicséretben részesített pályázatról szóló kiadvány a következő linken nyitható meg.

2022. június 13. 17:27

A háborúhoz köthető kibertámadásokat elemzi az ESET

Az ESET közzétette az idei év első harmadára vonatkozó vírusriportját, amely bemutatja az Ukrajnában zajló, az ESET kutatói által kielemzett és elhárított, a háborúhoz köthető kibertámadásokat. Ezek közé tartozik a hírhedt Industroyer malware feltámadása, ami nagyfeszültségű elektromos állomásokat vesz célba.

2022. június 2. 20:15

Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary

Büszkén viselheti az SAP Hungary ezentúl a “Megbízható Munkaadó 2022/23” címet. A cég 21 másik vállalattal együtt a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara pályázatán nyerte el a lehetőséget. A díjat olyan vállalatok kaphatják meg, amelyek példaértékűen gondoskodnak dolgozóik munka- és életkörülményeiről.

2022. május 25. 12:15

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

Csapatmunkában is megállják a helyüket a magyar IT-diákolimpikonok – derült ki a hétvégén véget ért Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpia (IIOT) eredményeiből. A Nemzeti Tehetség Program támogatásával, a Neumann Társaság tehetséggondozási programja keretében kiválasztott két csapat tagjai (a Budapesti Fazekas Gimnázium és a miskolci Földes Ferenc Gimnázium diákjai) vettek részt a nemzetközi versenyen Bolognában, amelyen mindkét csapat bronzérmet szerzett.  

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

Amikor Steve Jobs és Steve Wozniak Kaliforniában építette a legelső Apple számítógépeket, Simonyi Endre Magyarországon épített mikroszámítógépet, a hetvenes években pedig az amerikai Homebrew Computer Clubbal (HCC) együttműködve egyengette a számítástechnika útját a vasfüggöny mögött. Érdekességekben bővelkedő életútjáról és az úttörő magyar számítógépépítőkről emlékeznek meg 2022. május 28-án, délelőtt 11 órától 15 óráig a Neumann Társaság szegedi Informatika Történeti Kiállításán, amely Simonyi hagyatékából származó informatikatörténeti műtárgyakkal egészül ki.

2022. május 16. 11:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24