Mindössze 80 dollár a Google Glass anyagára

Farkas Norman, 2014. május 6. 16:25

Kiderült, hogy a Google okosszemüvegét alkotó hardverelemek összértéke csupán 80 dollár, ami kissé durván hangzik, tekintve, hogy a keresőóriás 1500 dollárért kínálja a kütyüt. A felháborodás helyett azonban érdemes belegondolni, hogy a hardver nem minden, hiszen például rengeteg kutatás és fejlesztés is kellett ahhoz, hogy a Google Glass létrejöhessen.

A teardown.com lelkes emberei utánajártak, vajon mennyi lehet az egyébként 1500 dollárt kóstáló Google Glass anyagára. Az eredmény kissé meglepő, ugyanis a kütyüt elméletileg 79,78 dollárból meg lehet építeni, ennyi ugyanis a benne található hardverelemek összértéke. Erre rájön még 5 dollár összeszerelési költség, szóval a Google-nek 85 dollárba kerül egy okosszemüveg előállítása.

 

Nyilván az jut először az ember eszébe, hogy a vállalat pofátlanul nagyot kaszál minden egyes eladott Glassen még úgy is, ha felszámolunk néhány járulékos – például marketing – költséget. További lendületet adhat a háborgásunknak, hogy az eszköz hardverének zömét nem kellett külön kifejleszteni, mivel azok már megtalálhatók a legtöbb okostelefonban. A szoftveres oldallal pedig hasonló a helyet, hiszen a Google kezében lévő Android rendszer átalakított változata fut a készüléken a szintén a Google nevével fémjelzett hangfelismerő szolgáltatással kiegészülve.

 

 

A fentiek dacára szó sincs arról, hogy a Google bárkit is át akarna verni. A fent említett 85 dollár csak az eszköz fizikai előállítását fedezi. Az új platform felépítése, amit a Glass képvisel több ezer fejlesztéssel töltött óra eredménye, ami rengeteg munkát és befektetett pénzt jelent a Google részéről. A szemüveghez tervezett alkalmazások és szolgáltatások is ennek eredményei.

 

Örülünk, hogy kiderült, hardveresen mennyire olcsó a Glass, hiszen ez azt jelenti, hogy amint kiforr a platform és jobban elterjed, ellephetik a piacot a kedvezőbb árú okosszemüvegek.

 

[Forrás: IntoMobile]

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át a munkaerőpiacot az online világ?

Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni – világítottak rá a Profession.hu HR konferenciájának előadói. 

2019. szeptember 22. 04:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás