Továbbra is lendületben az online hirdetési piac

forrás: Prím Online, 2014. december 5. 17:07

IAB Médiaszekciója a tagjai körében közzétett felmérése szerint  az idei év harmadik negyedévben 12,3%-os bővülést mutat az IAB Adex NORI vagyis a Negyedéves Online Reklámköltési Index.

Az IAB közzétette Negyedéves Online Reklámköltési Indexét, vagyis a NORIT-t, mely a harmadik negyedévben is bővülést mutat. Az idei év mindegyik negyedévében nagyobb növekedést mutat az előző évhez képest. 

 

A bevallásban résztvevő cégeknél a legnagyobb bevételi súlya a  pénzintézeti, biztosító és a  távközlésnek szegmensnek volt a harmadik negyedévben. Ez a két szektor több mint a NORI duplájával növelte online költéseit a bevallói körében.

 

Az ugyancsak jelentős méretű kereskedelem ágazat ugyanakkor csökkentette online reklámköltését.

 

A hirdetési formák között domináns maradt a display, de valamivel a NORI alatt növekedett az ilyen típusú reklámköltések értéke. Az online hirdetési piac fő mozgatórugója most is a mobil reklámozás bővülése volt. A mobil mellett a szöveges hirdetések bővültek az index feletti ütemben.

 

 

Az idei tendenciát követve a NORI-nál nagyobb ütemben bővült a direkt, közvetlenül a hirdetőktől származó bevételek aránya. Az indirekt, azaz ügynökségi költések aránya azonban továbbra is a bevallók bevételeinek többségét teszi ki.

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.  A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

1 százaléknál is alacsonyabb az akadálymentes weboldalak aránya Magyarországon

A Magyarországon üzemelő mintegy 40 ezer weboldal közül alig több mint 100 rendelkezik úgynevezett Dupla A-hoz közeli akadálymentes minősítéssel. Becslések szerint ma fél és egymillió közé tehető azoknak a száma, akiknek problémát jelent a mindennapokban a honlapok használata, ezért is lenne fontos, hogy a weboldalakat kezelők tudatosabbá váljanak. Az Országos IT Megmérettetésen idén minden eddiginél gyakorlatiasabb és általánosabb ismereteket lehet szerezni ebben a kategóriában, ami a múlt évi verseny visszajelzései alapján a második legérdekesebb és egyben óriási hiánypótló téma.

2022. október 4. 11:20

A virtuális valóság és a digitális ikrek is helyet kap a lakóautók tervezésében

A felhalmozott szaktudás mellett a legújabb tervezőmegoldásokat is felhasználja új modelljeinek fejlesztése során a Hymer lakóautógyártó. A prototípusgyártásban a digitális ikerpár kap szerepet, a fejlesztési folyamat egy része pedig a virtuális térbe helyeződik át a Siemens segítségével.

2022. október 4. 09:57

Megállapodott a Vodafone és az AMCNI

Fontos hazai és nemzetközi sportmérkőzéseket és a legkedveltebb ismeretterjesztő és szórakoztató csatornák tartalmait élvezhetik továbbra is zavartalanul a Vodafone Magyarország televíziós előfizetői, mert az AMC Networks International ("AMCNI ") népszerű hazai csatornái a Sport1, Sport2, AMC, Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, Minimax, JimJam, FilmCafe, FilmMania megmarad a szolgáltató televíziós előfizetői kínálatában. A két cég megállapodott a terjesztési szolgáltatás hosszútávú folytatásáról. 

2022. október 3. 20:01

Új klímatechnológiai befektetési alap jön létre

A portugáliai Lisszabonban megrendezett szeptemberi esemény, a The Business Booster keretein belül bejelentették, hogy a Santander Asset Management (Santander AM) és az EIT InnoEnergy összefogásával új kockázati tőkealapot hoznak létre, amelyen keresztül a jövőben az energiaátállást segítő induló vállalkozásokat kívánják támogatni.

2022. október 3. 18:22

Már nincs messze, hogy kriptovalutában kapjuk a jutalompontokat

A kereskedelem régóta jól bevált marketingeszközei a vásárlások után járó jutalompontok, hűségpontok, kuponok. Hamarosan azonban könnyen lehet, hogy a matricák és vonalkódos cetlik helyett kriptovalutát kaphatnak majd az emberek. Legalábbis ezen dolgozik a Crypto Chip Token (BVC) csapata, felhasználva az elérhető legmodernebb blokklánctechnológiát és a nagyforgalmú webshopon történő tesztelés lehetőségét.

2022. október 3. 16:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38