Továbbra is lendületben az online hirdetési piac

forrás: Prím Online, 2014. december 5. 17:07

IAB Médiaszekciója a tagjai körében közzétett felmérése szerint  az idei év harmadik negyedévben 12,3%-os bővülést mutat az IAB Adex NORI vagyis a Negyedéves Online Reklámköltési Index.

Az IAB közzétette Negyedéves Online Reklámköltési Indexét, vagyis a NORIT-t, mely a harmadik negyedévben is bővülést mutat. Az idei év mindegyik negyedévében nagyobb növekedést mutat az előző évhez képest. 

 

A bevallásban résztvevő cégeknél a legnagyobb bevételi súlya a  pénzintézeti, biztosító és a  távközlésnek szegmensnek volt a harmadik negyedévben. Ez a két szektor több mint a NORI duplájával növelte online költéseit a bevallói körében.

 

Az ugyancsak jelentős méretű kereskedelem ágazat ugyanakkor csökkentette online reklámköltését.

 

A hirdetési formák között domináns maradt a display, de valamivel a NORI alatt növekedett az ilyen típusú reklámköltések értéke. Az online hirdetési piac fő mozgatórugója most is a mobil reklámozás bővülése volt. A mobil mellett a szöveges hirdetések bővültek az index feletti ütemben.

 

 

Az idei tendenciát követve a NORI-nál nagyobb ütemben bővült a direkt, közvetlenül a hirdetőktől származó bevételek aránya. Az indirekt, azaz ügynökségi költések aránya azonban továbbra is a bevallók bevételeinek többségét teszi ki.

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.  A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális oktatást támogatja a Vodafone és a Mozaik Kiadó közös szolgáltatása

A Vodafone Magyarország egy újabb partnermegállapodás keretében szeretné támogatni a hazai digitális oktatás fejlődését. A Mozaik Kiadóval közösen új szolgáltatást vezetett be a szolgáltató 2020. október 20-tól. A piacon egyedülálló konstrukcióval a Vodafone célja, hogy segítse az általános és középiskolás fiatalok élményszerű oktatási tartalmakhoz való hozzáférésének lehetőségét és digitális készségeinek fejlesztését. Az együttműködés révén akár 300 ezer diákhoz juthat el a minőségi otthoni digitális oktatás.

2020. október 22. 19:34

Pénzre váltható a régi mobil a Telenornál

A Telenor üzleteiben bárki, bármikor leadhatja használt mobilját újrahasznosítás céljára, a szolgáltató most induló akciójában azonban pénzre is válthatók a régi mobilok. Azok pedig, akik új Samsung Galaxy S20 és Note20 szériás készüléket vásárolnak Hiper L+ és Hiper XXL tarifával, amennyiben értékesítik régi készüléküket a Telenornál, az új árából jelentős extra kedvezményt is kapnak.

2020. október 22. 17:43

Lewis Hamilton lett az LG SIGNATURE márka nagykövete

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy a hatszoros Formula-1 világbajnok Lewis Hamilton lett az LG SIGNATURE, azaz a vállalat prémium otthoni megoldásait összefogó márka globális nagykövete. Az együttműködés első lépéseként Hamilton egy új kampányban kap szerepet, amely közvetíti a márka filozófiáját, amely szerint „A művészet inspirálja a technológiát, a technológia pedig teljessé teszi a művészetet”.

2020. október 22. 15:59

Itt az ideje a paradigmaváltásnak

A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet megmutatta, milyen fontos szerepet játszanak a telekommunikációs hálózatok és az adatközpontok a mindennapi élet - az információáramlás, a közösségi média és a szórakoztató alkalmazások - működésében. Az adatközpontok piaca 2020-ban és az azt követő években valószínűleg minden nehézség ellenére is jelentősen fejlődni fog. 

2020. október 22. 14:22

MKB Bank: közös gondolkodás fiatalokkal a jövő bankján

Az MKB Fintechlab által tavaly sikeresen életre hívott Design Summit idén sem marad el. Az innovációs és designközpont az eseményre igazi, fiatalokat megmozgató különlegességgel készül, ugyanis a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel karöltve ötletpályázatot indít. A pályázat keretében a szervezők olyan egyetemista, illetve fiatal pályakezdők jelentkezését várják, akik ötleteikkel segíthetnek a jövő bankjának megalkotásában, megtervezésében. 

2020. október 22. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás