Z-generáció: az vagy, amit felteszel

forrás: Prím Online, 2015. május 8. 12:31

Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az iskolás korosztály információ utáni igénye a függőséghez hasonlítható, azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosság mentén rendezőknek.

 

Május 6-án rendezték meg a „Célkeresztben a Z-generáció” konferenciát, ahol sok mindent kiderült a fiatalokról. „The me me me generation: az éntelt generáció” – így kezdte Sas István a prezentációját. A neves szakértő előadásából kiderült, hogy az általa nárcisztikus- és selfie-generációnak hívott fiatalok végletekig vágynak az elismerésre, óriási a szeretethiányuk és egyáltalán nem lehet őket befolyásolni. A szakember szerint teljesen másképp kell a Z-generációt megszólítani, mert ők szórakozást és élményt várnak, szeretik, ha részesei lehetnek a folyamatoknak és megszállottan vágynak az elismerésre! Sas szerint nagyon fontos azt figyelembe venni, hogy egyik korábbi generáció sem volt akkora tehertételnek kitéve, mint a Z: egyszerre rengeteg információt kell feldolgozniuk, többféle személyiséget kell kialakítaniuk és kezelniük a cyber-térben, mindamellett el kell viselniük a közösségi magány jelenlétét a mindennapjaikban.

Sas István


A TNS Hoffmann kutatócég által, a Z-generáció körében készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek nagyon fontos szerepet tulajdonítanak a családnak, a szülői példa pedig erőteljesen felértékelődött a számunkra. Jelen van a mindennapjaikban a jövőtől való félelem, valamint kimondottan tartanak a szűkülő anyagi forrásoktól. A jövőképpel kapcsolatban azonban az látszik, hogy nincsenek kiemelkedő igényeik, megelégszenek egy multinál betöltött menedzseri pozícióval, valamint egy biztos családi háttérrel.

 

Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója szerint a Z-k mindig máshol vannak, sosem élik meg teljes egészében az adott helyen és időben történő eseményeket. Szerinte hiába vannak jelen egy eseményen, akkor is mással chatelnek! A szakértő szerint a nyugati és a hazai Z-generációs fiatalok jelentősen csak a pénzügyi helyzetükben különböznek, minden másban nagyon hasonlóak a szokásaik. „Jellemző rájuk a konformitás (elfogadják azt, ahogy szüleik élnek), a bizonytalanság (céltalanság, elkötelezettség hiánya) és passzivitás (nem tagjai civil szervezeteknek, apolitikusak)” – tette hozzá a kutató.

 

dr. Kalamár Hajnalka, klinikai szakpszichológus és tréner kifejtette, hogy a net generációról beszélhetünk, digitális őslakókról, akik bedrótozva élnek, az információáramlás megszokott számukra. Az új információ iránti szükséglet szinte addikciós szinten van, a sok információ küldése és fogadása okozza a komfortot a számukra.Türelmetlenebbek a korábbi generációknál, megszokták, hogy mindent azonnal megkapnak, ezért agresszív kitörések is sokkal inkább jellemzőek rájuk, ha valamit mégsem sikerül azonnal megszerezni: ezt nem tudják kezelni.

dr. Kalamár Hajnalka


Nick Sohnemann jövőkutató, a Fururecandy ügyvezetője és alapítója szerint a mai Z-generáció tagjai kevésbé lojálisak, ezért figyelmük a folyamatosan változó tartalmakkal és innovatív megoldásokkal tarható fent. A cégeknek, akik őket akarják megszólítani bátrabbnak és kreatívabbnak kell lenni, szerinte Európa jelentős lemaradásban van e téren az Egyesült Államokhoz képest.

 

Az Extreme Net Kommunikációs Ügynökség szervezésében lezajlott konferencián számos esettanulmányt is hallhattak a résztvevők: Szabó Orsolya, a Starbucks Hungary marketing specialistája a Starbucks hazai és nemzetközi kampányairól, Bendl Mátyás, az Iskolamarketing Médiaügynökség ügyvezetője és Tantics Viktória, a Beiersdorf brand menedzsere pedig a Nivea edukatív kampányát mutatta be. A bankolás nemzetközi újításairól Lukas Dzuroska, az Efma közép- és kelet-európai régiómenedzsere mesélt, az OTP bank új applikációját, a Simple-t pedig Nyéki Zsolt, az OTP Mobil fejlesztési és marketing igazgatója prezentálta. Az autóipar területéről Frank Schmidt, a Ford kommunikációs ügynökségének ügyvezetője, a zeneipar területéről pedig a tagjai, Szabó Tamás (Black Baron Studio) és Alick Sethi (Retox Clinic) volt hallható. A gamification-ben rejlő lehetőségekről Farkas Máté, a Games for Business marketing vezetője adott áttekintést. 

E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Alapítsd meg a cégedet akár otthonról

A cégek jogi ügyeit ma már online is intézhetjük, hiszen akár otthonról, akár az irodából lehetőségünk van megbízható jogi szolgáltatást igénybe venni a gyorsaság és rugalmasság érdekében, teljesen kötetlenül.

2022. március 22. 16:19

Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő

Az ALDI és az E.ON Hungária Csoport 2018 óta működik együtt a magyarországi e-autózás infrastruktúrájának fejlesztésén, 2020 novemberében adták át a 100. telepített e-töltőt. Jelenleg összesen 89 áruház parkolójában 136 töltőponttal várják az e-autósokat országszerte. Az újonnan nyíló áruházaknál a megállapodás szerint – az igényektől függően – egy vagy két töltő telepítésére kerül sor, amelyek egy töltő esetében 2*22 kW-os, két töltő esetében pedig egyenként 2*11 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkeznek. 

2022. február 22. 17:03

Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány

Az ABB közzétette a nemzetközi üzleti és technológiai vezetők körében, az ipari átalakulásról készített, a digitalizáció és a fenntarthatóság kapcsolódási pontjait vizsgáló új, globális tanulmány* eredményeit. 

2022. február 21. 11:19

Mire kell figyelni az online számlázó program kiválasztásakor?

Milyen szempontokat kell figyelembe venni az online számlázó kiválasztása során? Milyen funkciókkal érdemes rendelkeznie a számlázás biztosítása mellett a programnak? Miért van fontos szerepe az integrációknak? Mutatjuk a válaszokat!

2022. február 14. 19:43

Vezető helyen a Xiaomi Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán

A világ egyik legnagyobb techvállalata, a Xiaomi piacvezető pozíciót ért el 2020 negyedik negyedévében Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán. A Canalys piackutató legfrissebb piaci elemzése szerint az eredményt 18 százalékos éves növekedésnek köszönheti, amely 25 százalékos piaci részt biztosított a Xiaominak a régiónkban. Ugyanebben az időszakban, a vállalat európai viszonylatban a harmadik legnagyobb okostelefon márka maradt 15 százalékos piaci részesedés és 34 százalékos éves növekedés mellett.  

2021. február 11. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20