Z-generáció: az vagy, amit felteszel

forrás: Prím Online, 2015. május 8. 12:31

Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az iskolás korosztály információ utáni igénye a függőséghez hasonlítható, azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosság mentén rendezőknek.

 

Május 6-án rendezték meg a „Célkeresztben a Z-generáció” konferenciát, ahol sok mindent kiderült a fiatalokról. „The me me me generation: az éntelt generáció” – így kezdte Sas István a prezentációját. A neves szakértő előadásából kiderült, hogy az általa nárcisztikus- és selfie-generációnak hívott fiatalok végletekig vágynak az elismerésre, óriási a szeretethiányuk és egyáltalán nem lehet őket befolyásolni. A szakember szerint teljesen másképp kell a Z-generációt megszólítani, mert ők szórakozást és élményt várnak, szeretik, ha részesei lehetnek a folyamatoknak és megszállottan vágynak az elismerésre! Sas szerint nagyon fontos azt figyelembe venni, hogy egyik korábbi generáció sem volt akkora tehertételnek kitéve, mint a Z: egyszerre rengeteg információt kell feldolgozniuk, többféle személyiséget kell kialakítaniuk és kezelniük a cyber-térben, mindamellett el kell viselniük a közösségi magány jelenlétét a mindennapjaikban.

Sas István


A TNS Hoffmann kutatócég által, a Z-generáció körében készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek nagyon fontos szerepet tulajdonítanak a családnak, a szülői példa pedig erőteljesen felértékelődött a számunkra. Jelen van a mindennapjaikban a jövőtől való félelem, valamint kimondottan tartanak a szűkülő anyagi forrásoktól. A jövőképpel kapcsolatban azonban az látszik, hogy nincsenek kiemelkedő igényeik, megelégszenek egy multinál betöltött menedzseri pozícióval, valamint egy biztos családi háttérrel.

 

Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója szerint a Z-k mindig máshol vannak, sosem élik meg teljes egészében az adott helyen és időben történő eseményeket. Szerinte hiába vannak jelen egy eseményen, akkor is mással chatelnek! A szakértő szerint a nyugati és a hazai Z-generációs fiatalok jelentősen csak a pénzügyi helyzetükben különböznek, minden másban nagyon hasonlóak a szokásaik. „Jellemző rájuk a konformitás (elfogadják azt, ahogy szüleik élnek), a bizonytalanság (céltalanság, elkötelezettség hiánya) és passzivitás (nem tagjai civil szervezeteknek, apolitikusak)” – tette hozzá a kutató.

 

dr. Kalamár Hajnalka, klinikai szakpszichológus és tréner kifejtette, hogy a net generációról beszélhetünk, digitális őslakókról, akik bedrótozva élnek, az információáramlás megszokott számukra. Az új információ iránti szükséglet szinte addikciós szinten van, a sok információ küldése és fogadása okozza a komfortot a számukra.Türelmetlenebbek a korábbi generációknál, megszokták, hogy mindent azonnal megkapnak, ezért agresszív kitörések is sokkal inkább jellemzőek rájuk, ha valamit mégsem sikerül azonnal megszerezni: ezt nem tudják kezelni.

dr. Kalamár Hajnalka


Nick Sohnemann jövőkutató, a Fururecandy ügyvezetője és alapítója szerint a mai Z-generáció tagjai kevésbé lojálisak, ezért figyelmük a folyamatosan változó tartalmakkal és innovatív megoldásokkal tarható fent. A cégeknek, akik őket akarják megszólítani bátrabbnak és kreatívabbnak kell lenni, szerinte Európa jelentős lemaradásban van e téren az Egyesült Államokhoz képest.

 

Az Extreme Net Kommunikációs Ügynökség szervezésében lezajlott konferencián számos esettanulmányt is hallhattak a résztvevők: Szabó Orsolya, a Starbucks Hungary marketing specialistája a Starbucks hazai és nemzetközi kampányairól, Bendl Mátyás, az Iskolamarketing Médiaügynökség ügyvezetője és Tantics Viktória, a Beiersdorf brand menedzsere pedig a Nivea edukatív kampányát mutatta be. A bankolás nemzetközi újításairól Lukas Dzuroska, az Efma közép- és kelet-európai régiómenedzsere mesélt, az OTP bank új applikációját, a Simple-t pedig Nyéki Zsolt, az OTP Mobil fejlesztési és marketing igazgatója prezentálta. Az autóipar területéről Frank Schmidt, a Ford kommunikációs ügynökségének ügyvezetője, a zeneipar területéről pedig a tagjai, Szabó Tamás (Black Baron Studio) és Alick Sethi (Retox Clinic) volt hallható. A gamification-ben rejlő lehetőségekről Farkas Máté, a Games for Business marketing vezetője adott áttekintést. 

E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az adóhatóság a big data révén ellenőriz

Az adóhatóság a saját maga által gyűjtött, illetve a társintézményektől kapott digitálisan rendelkezésre álló adatokat több körben elemzi, azonosítja a kockázatos adózókat és tényezőket, és dönt arról, hogy kit ellenőriz.

2019. szeptember 17. 12:08

Akár elektronikusan is lehetne gyűjteni a kopogtatócédulát

A választásokat megelőző ajánlószelvények gyűjtését digitálissá lehetne tenni, ha elektronikusan írnák alá a polgárok az ajánlóíveket. A NETLOCK becslése szerint legalább 2–2,5 millió oldalnyi dokumentum kerülhetne át így a digitális térbe. Ezzel nemcsak olcsóbbá és zöldebbé válna a teljes folyamat, de gyorsabb, biztonságosabb, diszkrétebb lenne az adatkezelés is. Ezen felül egyszerűbben kiszűrhetnék a visszaéléseket, és hatékonyabbá válna az adminisztrációs munka és a GDPR előírásoknak való megfelelés is.

2019. szeptember 16. 12:53

Az ipari automatizáció kihívásai

A tapasztalatok szerint az automatizáció útjában álló legnagyobb akadályok a telepítéssel kapcsolatos költség- és időkorlátokban keresendők. Mivel ez a folyamat speciális szaktudást igényel, ezt általában egy csapatnyi, különféle programozási nyelvekben jártas és magas szintű műszaki ismeretekkel rendelkező robotikai szakember végzi.

2019. május 24. 12:47

Az Adókikerülés Elleni Direktíva hatása a cégekre

Számos, a hazai vállalkozásokat is jelentős mértékben érintő módosítást tartalmaz az eddigi gyakorlathoz képest az Európai Bizottság által elfogadott Adókikerülés Elleni Direktíva (ATAD). Várhatóan a legjelentősebb változást a kamatlevonhatósági szabályok módosulása okozza, az új alapokra helyezett szabályozást ez év végéig kell átültetniük a tagországoknak a nemzeti jogba.  

2018. szeptember 20. 11:20

Júliusban indítja pályakezdő programját a Lufthansa Systems Hungária

A légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplőjének pályakezdő programjába jelentkezhetnek június 1-ig az általános szoftverfejlesztői tudással és magabiztos angol nyelvismerettel rendelkező fiatalok. 

2018. április 27. 15:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás