A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 11. 08:31

Az online vásárlással először találkozók aránya az idei év végére  várhatóan egyszámjegyűre csökken a mostani 12-14 százalékról, ezért a piac további növekedése sokkal inkább függ a vásárlók aktivitásának növekedésétől, mint újabb rétegek bevonásától - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második felméréséből.

A közlemény szerint a vásárlási aktivitás a minőségi kínálat mellett leginkább a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bővítésével erősíthető.
 

A felmérés szerint a karácsonyi szezon után az év első negyedében jelentősen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16 százalékos növekedés figyelhető meg az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorában.
 

Az év első három hónapjában a hat szektor együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, ami a növekedési ütemét, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait tekintve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.
 

A várakozások javulásában feltehetően nagy szerepük van a vasárnapi boltzárhoz kötődő feltételzéseknek.
 

A lakossági kutatások ugyanakkor azt jelzik, hogy az intézkedés miatt egyelőre csekély tényleges emelkedés várható az online kiskereskedelemben, az érdemi hatások kialakulásához még több hónapra van szükség - teszik hozzá.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni

A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene. 

2022. július 1. 12:34

A Brancs tőkegyűjtő portál első nagy dobásai

Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.

2022. június 30. 21:25

A játékipar és a VR hajtja a szórakoztató- és médiaipar fejlődését

A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3%-os csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4%-kal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. 

2022. június 30. 13:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24