Internet Hungary: a digitalizáció 5 éven belül elsöpörheti a cégek 40 százalékát

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 7. 13:42

Három éven belül szupergyors internet hálózhatja be egész Magyarországot. Ez létfontosságú a társadalmi és gazdasági fejlődés szempontjából, hiszen a gőzerővel dübörgő digitális ipari forradalom életünk minden területét átszövi. Aki nem alkalmazkodik a fénysebességű változásokhoz, az pedig lemarad és előbb-utóbb elbukik. Hazánk legnagyobb infokommunikációs konferenciája, az Internet Hungary a lehető legtöbb aspektusból vizsgálja a digitális gazdaság jelenlegi és jövőbeli trendjeit.

IoT, OTT, M2M, Big Data, szenzorok, startupok, automatizáció – ezek ma a digitális világ leggyakoribb buzzword-jei, melyek nagyban meg is határozzák azt, hogy milyen irányba halad a mindennapi élet és a gazdaság. A szeptember 29-30-án megrendezésre kerülő Internet Hungary hazánk legnagyobb digitális gazdaság-fókuszú konferenciájaként, két napon át 5-5 teremben szintén a fenti hívószavak mentén járja körbe a téma aktuális kérdéseit kiváló hazai és külföldi szakértők segítségével.

 



Szupergyors internetet Magyarországnak

Egy korszerű gazdaságban a fejlődés motorja a minél nagyobb sávszélesség és minél magasabb arányú internet penetráció. Az Internet Hungary a téma fontossága miatt egy külön termet szentel annak a témának, hogy hogyan lehet Magyarországon mindenhová eljuttatni a szélessávú internetet. Szó lesz többek között a Szupergyors Internet Projektről, melynek célja, hogy 2018-ra minden háztartás legalább 30 Mbps sávszélességű internet hozzáféréssel rendelkezzen. A konferencián felszólaló szakértők továbbá azt is részletesen bemutatják, hogy a hazai cégek 2020-ig milyen uniós támogatásokat vehetnek igénybe infokommunikációs fejlesztésekre és innovációra a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

Hol lesz ember és gép helye az új piacgazdaságban?

Az Internet Hungary központi témája a változás, és az ehhez való alkalmazkodás szükségessége. A Cisco és a svájci International Institute of Management Development (IMD) által készített tanulmány szerint öt éven belül a cégek 40 százaléka szorulhat ki a piacról, vagy veszíthet jelentősen a pozíciójából a digitalizáció következtében. A digitális gazdaság egyik közelgő dilemmája, hogy a technikai fejlődés, az automatizáció fokozza a hatékonyságot és biztosítja a növekedést, ugyanakkor rengeteg emberi munkaerőt kivált, akik átmenetileg elveszíthetik vásárlóerejüket is. A konferencia több előadásban is foglalkozik ezzel a témával olyan kérdésekre keresve a választ, hogy vajon csak a fodrász és a fogorvos munkája lesz-e biztonságban, illetve, hogy hol lesz ember és gép helye az új struktúrájú piacgazdaságban.

Új szelek fújnak a reklámiparban is

A digitalizáció újabb és újabb hullámai a reklámipart is folyamatosan formálják. A nem túl hosszú történelme ellenére mára már klasszikusnak mondható online hirdetési modellek gyökeres átalakuláson mennek keresztül. Előretörnek a tőzsdei logikán alapuló rendszerek, melyeken keresztül szó szerint licitálni lehet a hirdető szempontjából releváns média felületekre. A neuromarketing tudományos megközelítése is egyre nagyobb szerepet kap a modern üzleti világban: az emberi psziché mechanizmusainak feltérképezésével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi áll egy-egy (fogyasztói) döntés hátterében.

Az idei Internet Hungary konferencián a fentiek mellett külön szekciót kap a digitális reklámpiac, a kiskereskedelem és digitalizáció találkozása, a legújabb közösségi média trendek, a hazai startup ökoszisztéma égető kérdései, a tartalommarketing aktualitásai illetve a programozott online hirdetésekkel kapcsolatos legfrissebb tudnivalók. A Vodafone főtámogatásával megrendezésre kerülő kétnapos siófoki rendezvényre mintegy 1600 látogatót várnak a szervezők.

Regisztráció és a konferencia részletes programja: https://www.internethungary.com/
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A View20 globális megjelenésével kapcsolna új sebességre a Honor

Minden eddiginél eredményesebb évet zárt a Honor, a globális telefonpiac visszaesése ellenére. Az IDC adatai* szerint 2018 első három negyedévében 3,1%-os csökkenés jellemezte a piacot, a Honor ezzel szemben 27,1%-os növekedést produkált. Mindemellett a folyamatosan növekvő online piaci értékesítés terén vezető pozíciót vívott ki magának a közép és felső kategóriában egyaránt.

2019. január 21. 13:53

Az LG számos kategóriában több mint 140 díjat söpört be a CES-en

Az LG Electronics (LG) több mint 140 díjat és elismerést érdemelt ki a 2019-es CES-en, számos termékkategóriában. A világ első feltekerhető OLED tévéje, a 65 hüvelykes LG SIGNATURE OLED TV R a televíziók között lett a legjobb, amivel az LG immár az ötödik egymást követő évben nyerte el az Engadget Best of CES díját. Az amerikai szórakoztató elektronikai szövetség (Consumer Technology Association, CTA) a legjobb innovációknak járó díjat az LG termékei közül a V40 ThinQ csúcskategóriás okostelefonnak és az SL9YG hangprojektornak ítélte oda, így mindkét készülék kategóriája győztese lett.

2019. január 21. 11:01

Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.

2019. január 21. 09:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com