A fiatalok nem a szóból, hanem a képből értenek

forrás: Prím Online, 2016. január 26. 10:05

A ma emberének 13 milliszekundum is elég ahhoz, hogy megértse, mi van egy képen, viszont 8 másodpercnél tovább nem is nagyon lehet lekötni a figyelmét. A millenárisok (1980 és 2000 között születettek) forradalmasítják a munkahelyi kommunikációt: előszeretettel használnak képeket, és az ezek megjelenítését segítő eszközöket gondolataik kifejezésére. Ez a munkaadókat is új kihívás elé állítja.

Egy 2013-as felmérés (Potter, 2013) szerint az emberek olyannyira hozzászoktak a gyors információáramláshoz, hogy mindössze 13 milliszekundum alatt képesek egy kép üzenetét megfejteni. A Statistic Brain saját, a millenáris generáció információfogyasztási szokásait vizsgáló tavalyi kutatása pedig azt állítja: az elmúlt 15 évben az emberi figyelemküszöb 12 másodpercről 8-ra esett vissza. Ez azt jelenti, hogy a közlőnek csupán 8 másodperc áll rendelkezésére, hogy felkeltse egy mai fiatal figyelmét. Ugyancsak ők tanácsolják a cégeknek, hogy gyakrabban alkalmazzanak vizuális eszközöket a munkahelyi kommunikációban, mert ezek sokkal erőteljesebben hatnak a fiatal munkavállalókra.

 

Ez egybecseng a Potter azon kimutatásával, amely szerint az elmúlt két évben rekord mértékben, 60 százalékkal nőtt az az idő, amit az emberek YouTube videók nézésével töltenek el. A mobil eszközökön a növekedési ütem a 100 százalékot is elérte, így a YouTube videók több mint felét ma már mobil eszközökön tekintik meg az emberek.

 

 

A vizualitás előtérbe kerülését jelzi az emberek egymás közötti kommunikációjának megváltozása is. Egy tavalyi kutatás (TalkTalk and Bangor University professor) szerint a britek 62 százaléka állította, hogy gyakrabban használja a smiley jeleket az írott kommunikációban, mint akár két évvel ezelőtt, a 18-25 éveseknek pedig a 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy smiley-kkal könnyebben fejezi ki magát. Az Instagram ma már 400 millió felhasználóval rendelkezik, és minden egyes napon 80 millió fotót osztanak meg ezen a platformon.

 

Korábbi kutatások is bizonyítják, hogy az Y generáció kommunikációs, információbefogadási szokásai a munkahelyek számára is kihívást jelentenek, hiszen alkalmazkodniuk kell a fiatalok igényeihez, ha magukhoz akarják csábítani és meg akarják tartani őket. 2020-ra minden második munkakereső már az Y generáció tagjai közül kerül ki. Ahhoz, hogy a tehetséges, fiatal munkavállalókat megszerezzék és megtartsák, a cégeknek olyan kollaborációs, az innovációt, a rugalmas munkavégzést és a hatékonyságot elősegítő digitális eszközöket kell a munkavállalók számára rendelkezésre bocsátani, amelyekhez korábban a magánéletben és tanulás közben már hozzászoktak. A Microsoft irodai alkalmazásainak ismerete ma már alapkövetelmény, jól fizető álláshelyet e nélkül nem nagyon lehet találni. Érdemes lehet azonban olyan, a vizualitást előtérbe állító szoftverekhez is hozzáférést biztosítani, mint például a Sway, amelyet a fiatalok előszeretettel használnak ötleteik, mondanivalójuk megjelenítésére. A PwC felmérésében megkérdezett fiatalok 78 százaléka állította azt, hogy ezek az eszközök a munkavégzésüket hatékonyabbá teszik.

 

Azok a munkaadók, amelyek képesek korszerű munkakörnyezetet biztosítani, nagyobb eséllyel kelthetik fel a fiatal munkavállalók érdeklődését, akik – a Deloitte tanulmánya szerint – jóval elégedettebbek és kevésbé váltanak munkahelyet is, mint azok, akik a csapatmunkát és az innovációt háttérbe szorító munkahelyeken dolgoznak.  Másfelől, az az új nézőpont, amit a fiatal munkavállalók bevisznek a cégek életébe, segíthet számukra megszólítani az új technológia használatához hozzászokott fogyasztókat, ügyfeleket, és lépést tartani a technológiai változásokkal.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek

A nyilvános adatokon tanított AI modellek esetében mára egyértelművé vált, hogy nemcsak segíteni képesek a vállalatokat, hanem használatuk számos kockázatot is jelenthet azokra nézve. Ennek elkerülése érdekében, valamint a produktivitás javítása, a költségek optimalizálása és a komplex információk megértése céljából egyre többen saját adataikat használva tanítják a generatív mesterséges intelligenciát – derül ki a Deloitte TMT Predictions 2024 kutatásából. 

2024. február 27. 18:59

A Kingston új, 1 TB-os SD-kártyájára már többezer kép és videó ráfér

A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bemutatta a Canvas React Plus V60 SD-kártyát. Az új modell a felsőkategóriás UHS-II teljesítményű Canvas React memóriakártya-családot bővíti. A profi fotósok és a költségtudatos, kezdő kreatívok számára egyaránt ideális megoldást jelentő kártya akár 280 MB/s* sebességet és 1 TB** tárhelyet kínál, amellyel megváltoztatja a digitális portfóliók rögzítésének és tárolásának módját.

2024. február 27. 17:34

Gaming monitorokat mutat be a Thermaltake

A Thermaltake, a prémium toronyházak, tápegységek, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bemutatta a TGM-I27FQ és a TGM-V32CQ Curve gaming monitort, a kiváló minőségű QHD-s (2560x1440) képernyőt profi gamereknek. A TGM-I27FQ egy 165 Hz-es frissítési gyakoriságú és gyors IPS-technológiát használ, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy élvezhessék a még tökéletesebb élményt és a kiváló képminőséget gyorsan mozgó játékok közben. A TGM-V32CQ 170 Hz-es frissítési gyakorisággal és 1000R-es görbülettel érkezik, lehetővé téve, hogy teljesen elmerüljünk a játékban a képernyő azonnali reakciója és a tökéletes betekintési szögek révén.

2024. február 27. 16:01

Jön a Barbie Flip Phone, a nyár legszexibb kiegészítője

A Human Mobile Devices, Európa vezető okostelefon-gyártója a Mattellel, a világ egyik legismertebb amerikai játékgyártó cég tulajdonosával karöltve 2024 nyarán elhozza a Barbie Flip Phone-t.

2024. február 27. 14:27

A Samsung a Galaxy AI jövőképét mutatja be legújabb készülékein az MWC-n

A Samsung a Galaxy AI-jal új mobilélményeket mutat be a 2024-es Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress) Barcelonában. A Samsung kiállítóterének látogatói a Galaxy AI funkciókat a Galaxy készülékeken kipróbálhatják, köztük a Galaxy S24 szérián, amelyek az AI mobilok új korszakába vezetnek. Az új ökoszisztéma magában foglalja a Galaxy Watch6 széria egészséget szolgáló okosfunkcióit is, valamint a Galaxy Ring okosgyűrűt, amelyet ezen a kiállításon mutatnak be először a nagyközönségnek.

2024. február 27. 12:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30