A fiatalok nem a szóból, hanem a képből értenek

forrás: Prím Online, 2016. január 26. 10:05

A ma emberének 13 milliszekundum is elég ahhoz, hogy megértse, mi van egy képen, viszont 8 másodpercnél tovább nem is nagyon lehet lekötni a figyelmét. A millenárisok (1980 és 2000 között születettek) forradalmasítják a munkahelyi kommunikációt: előszeretettel használnak képeket, és az ezek megjelenítését segítő eszközöket gondolataik kifejezésére. Ez a munkaadókat is új kihívás elé állítja.

Egy 2013-as felmérés (Potter, 2013) szerint az emberek olyannyira hozzászoktak a gyors információáramláshoz, hogy mindössze 13 milliszekundum alatt képesek egy kép üzenetét megfejteni. A Statistic Brain saját, a millenáris generáció információfogyasztási szokásait vizsgáló tavalyi kutatása pedig azt állítja: az elmúlt 15 évben az emberi figyelemküszöb 12 másodpercről 8-ra esett vissza. Ez azt jelenti, hogy a közlőnek csupán 8 másodperc áll rendelkezésére, hogy felkeltse egy mai fiatal figyelmét. Ugyancsak ők tanácsolják a cégeknek, hogy gyakrabban alkalmazzanak vizuális eszközöket a munkahelyi kommunikációban, mert ezek sokkal erőteljesebben hatnak a fiatal munkavállalókra.

 

Ez egybecseng a Potter azon kimutatásával, amely szerint az elmúlt két évben rekord mértékben, 60 százalékkal nőtt az az idő, amit az emberek YouTube videók nézésével töltenek el. A mobil eszközökön a növekedési ütem a 100 százalékot is elérte, így a YouTube videók több mint felét ma már mobil eszközökön tekintik meg az emberek.

 

 

A vizualitás előtérbe kerülését jelzi az emberek egymás közötti kommunikációjának megváltozása is. Egy tavalyi kutatás (TalkTalk and Bangor University professor) szerint a britek 62 százaléka állította, hogy gyakrabban használja a smiley jeleket az írott kommunikációban, mint akár két évvel ezelőtt, a 18-25 éveseknek pedig a 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy smiley-kkal könnyebben fejezi ki magát. Az Instagram ma már 400 millió felhasználóval rendelkezik, és minden egyes napon 80 millió fotót osztanak meg ezen a platformon.

 

Korábbi kutatások is bizonyítják, hogy az Y generáció kommunikációs, információbefogadási szokásai a munkahelyek számára is kihívást jelentenek, hiszen alkalmazkodniuk kell a fiatalok igényeihez, ha magukhoz akarják csábítani és meg akarják tartani őket. 2020-ra minden második munkakereső már az Y generáció tagjai közül kerül ki. Ahhoz, hogy a tehetséges, fiatal munkavállalókat megszerezzék és megtartsák, a cégeknek olyan kollaborációs, az innovációt, a rugalmas munkavégzést és a hatékonyságot elősegítő digitális eszközöket kell a munkavállalók számára rendelkezésre bocsátani, amelyekhez korábban a magánéletben és tanulás közben már hozzászoktak. A Microsoft irodai alkalmazásainak ismerete ma már alapkövetelmény, jól fizető álláshelyet e nélkül nem nagyon lehet találni. Érdemes lehet azonban olyan, a vizualitást előtérbe állító szoftverekhez is hozzáférést biztosítani, mint például a Sway, amelyet a fiatalok előszeretettel használnak ötleteik, mondanivalójuk megjelenítésére. A PwC felmérésében megkérdezett fiatalok 78 százaléka állította azt, hogy ezek az eszközök a munkavégzésüket hatékonyabbá teszik.

 

Azok a munkaadók, amelyek képesek korszerű munkakörnyezetet biztosítani, nagyobb eséllyel kelthetik fel a fiatal munkavállalók érdeklődését, akik – a Deloitte tanulmánya szerint – jóval elégedettebbek és kevésbé váltanak munkahelyet is, mint azok, akik a csapatmunkát és az innovációt háttérbe szorító munkahelyeken dolgoznak.  Másfelől, az az új nézőpont, amit a fiatal munkavállalók bevisznek a cégek életébe, segíthet számukra megszólítani az új technológia használatához hozzászokott fogyasztókat, ügyfeleket, és lépést tartani a technológiai változásokkal.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megtriplázza a jegykiadó automaták számát a MÁV-START

A vasúttársaság hosszútávon elkötelezett az utasok igényeinek maradéktalan kielégítése mellett, mindent megtesz annak érdekében, hogy az utasszám növekedjen, a szolgáltatási színvonal emelkedjen, a jegyértékesítési kapacitás pedig bővüljön. E célok elérése érdekében 375 új, a korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb jegykiadó automata beszerzését és az online jegyvásárlási lehetőségek megújulását jelentette be Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója.

2020. január 27. 17:54

A Bosch 3D-kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

A nagyobb, jobb vizuális élményt nyújtó és egyre több funkcióval rendelkező digitális műszerfalak egyre fontosabb részei a járműveknek. A vezetők és az utasok is azokat a kijelzőket és vezérlési funkciókat szeretnék használni az autókban is, amelyekhez már hozzászoktak az okostelefonok és a televíziók használatakor. 

2020. január 27. 16:18

Amit ma megvédhetsz, ne halaszd holnapra!

A közelgő, január 28-i Adatvédelmi Nap remek alkalom a szervezetek számára, hogy megvizsgálják, vajon minden szükséges lépést megtettek-e azért, hogy a lehető legnagyobb biztonságban tudják érzékeny információikat, és minimálisra csökkentsék az adatszivárgási kockázatokat. Biztos, hogy mindent védünk és titkosítunk, amit kell? Csak azok férnek hozzá a fájlokhoz, akiknek valóban szükséges? Megfelelő stratégiánk van az átfogó adatvédelemhez? Lássuk a maximális biztonsághoz szükséges listát!

2020. január 27. 13:42

Gyakorlati teszttervezés

Az IT szakemberek jelentős szakmai fórumaként ismert British Computer Society gondozásában jelent meg Kovács Attila, az ELTE IK docense és szerzőtársa, Forgács István angol nyelvű szakkönyve a számítógépes tesztelésről.

2020. január 27. 12:11

Van élet a készpénzen és a bankkártyán túl!

A fizetőeszközök évezredek óta hozzátartoznak az emberiség mindennapjaihoz. A cserekereskedelemből gyorsan eljutottunk a pénz megjelenéséig, majd a 20. században a nyugati országokban elterjedt a bank-és hitelkártya alapú fizetés, Afrikában sms-sel vásárolnak, Kínában pedig a közösségi médiát és a QR-kódot hívják segítségül az emberek a boltokban. A QR-kódos fizetés következő mérföldköve pedig hamarosan elsőként Magyarországra érkezik és a fejlődés nem áll meg: újabb és újabb lehetőségek segítik az emberiséget abban, hogy még egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban kezeljük mindennapi pénzügyeinket. Írásunkban a készpénzmentes fizetés evolúcióját és kontinensenként változó formáit vesszük górcső alá.

2020. január 27. 10:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44
online sportfogadás