Többet költünk online játékokra

forrás: Prím Online, 2016. április 8. 10:51

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

A digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet – elsősorban a videójátékoknak köszönhetően - folyamatosan nőtt az elmúlt években, de a területen belül is kiemelkedően nagy az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt. A bajnokságokat már tömegek követik figyelemmel, világszerte sokkal több nézőt vonzanak, mint a legnagyobb labdarúgó események, sőt bizonyos országokban, mint például Dél-Korea, egyes eSportokat nemzeti sportoként tartanak számon.

 

A kutatás szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac és gyorsan növekszik. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14%-ra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti.

 

A kutatásban szereplő országok között mind a piac mérete, mind pedig a nézőszámokat tekintve Oroszország, Franciaország és Spanyolország állnak az élen. Oroszországban a eSportból származó bevételek több mint 35 millió dollárt tesznek ki és 2 millió főre tehető a rajongói tábor.

 

A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527,942 dollár, ami az európai átlagosan 14%-os éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 548 dollárt jelent, 2018-ra pedig akár az 1 millió dollárt is átlépheti.

 

A profi eSportolókat globális nagyvállalatok támogatják és biztosítják számukra a játékhoz szükséges legújabb hardver eszközöket és kiegészítőket. A versenyzők a legjobb felszerelések mellett magas fizetést is kapnak. A legnagyobb eSport csillagokról, az olyan játékok sztárjátékosairól mint a League of Legends (az egyik legnagyobb online közösséggel rendelkező multi-player játék) a hír járja, hogy akár évi 150.000 dollárt is keresnek.

 

A SuperData kutatása szerint az európai eSport közönség 78 százalékát olyan férfiak alkotják, akik 30-30 százalék eséllyel, vagy a 18-24, vagy a 25-34 közötti korosztályba tartoznak, és az átlag rajongó évente 13.3 dollárt költ hobbijára. A magyar eSport rajongók körében a férfiak aránya az európai átlagnál valamivel magasabb (82%), míg a nők aránya Csehországhoz és Oroszországhoz hasonlóan 15 százalék. Összehasonlítás képpen a női rajongók Spanyolországban 12, Oroszországban 13 százalékát jelentik a teljes tábornak.

 

A korosztályok szerinti bontás tekintetében a magyar eSport rajongótábor 42 százaléka a 18-24 éves, 24 százalék pedig a 25-34 éves korosztályból kerül ki. A legfiatalabb korosztályt tekintve a magyarországi rajongók 5 százaléka tartozik a 13-17 éves korosztályba, ami az európai átlag (13%) kevesebb mint fele. Hasonló a helyzet például Oroszországban is, de Franciaországban, vagy Görögországban az arányuk akár a 19 százalékot is eléri.

 

„A World of Tanks játékosok közössége abban különbözik más videójátékok rajongóitól, hogy ezt a játékot a tizenévesektől kezdve, a középkorúakon át az idős korosztályig mindenki játsza” – mondta el Alexey Kuznetsov, a Wargaming versenyjátékokért felelős vezetője.

„Ugyanakkor ez nem csak a játékosokról mondható el hanem World of Tanks bajnokságot figyelmemmel követő nézőkről is. Ami az egyre nagyobb érdeklődést illeti, a Tier X tankok bevezetésével 50 százalékkal nőtt eSport bajnokságok rajongótábora, és 2015-ben World of Tanks nyolcadik helyen szerepelt a Twitch.tv nézettségi toplistáján. A gyors növekedés nagyon izgalmas időszakot vetít előre, és készen állunk, hogy a játékosokkal és a partnereinkkel közösen mindent megtegyünk a lendület fenntartása érdekében.”

 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milyen hatása lehet egy második hullámnak?

A koronavírus úgy tűnik, hogy a világ véget nem érő története. Amint a vírus első hullámai elapadnak, és az országokat a gazdasági fellendülés iránti optimizmus érzete hatja át, akkor jön a második hullám fenyegetése. Számos gazdaságot átfogóan súlyosan érintettek, és most az országoknak vissza kell állniuk és folytatniuk kell a harcot, a megfelelő harcot a halálos járvány ellen. Bár a világ kétségbeesetten ragaszkodik ahhoz az elképzeléshez, hogy hamarosan kifejlesztenek egy oltóanyagot, a valóság az, hogy még mindig nem áll rendelkezésre a kívánt oltóanyag, és több helyen a második hullám gyors erőre kap. Tehát az igazi kérdés az, hogy mely országokat érinti a legrosszabbul, és hogyan fogja Európa kezelni ezeket a második hullámokat a gazdasági egyensúly fenntartása érdekében?

2020. október 20. 17:17

30 éve indult a mobilforradalom Magyarországon

1990-ben indult itthon az első magyar kereskedelmi mobilszolgáltatás, azaz 30 éve mobilozunk Magyarországon. Három évtizeddel később az ügyfelek gyorsan bővülő adatigénye, valamint a mobilhálózathoz kapcsolódó eszközök számának növekedése határozza meg a mobilpiacot. Tavasszal éppen ezért az ötödik generációs mobiltechnológiát is útjára indította a Telekom. A gigabites sebességű 5G szolgáltatás mára 23 településen érhető el részlegesen* az ügyfelek számára. 

2020. október 15. 13:28

Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit

Immár negyedik alkalommal hirdették ki az Év Webshopja verseny győzteseit. A hazai webáruházakat szigorú szakmai szempontok alapján bírálta a zsűri, az értékeléshez egy erre a célra fejlesztett algoritmust is használtak. A közel 500 nevező között a „kicsik” és a „nagyok” is egyenlő eséllyel indultak az Év Webshopja 2020 címért.

2020. október 12. 10:06

Győrben adták át Európa legnagyobb, tetőn kialakított napelemparkját

Napenergia a legmagasabb szintről: az Audi Hungaria és az E.ON Hungária Csoport közös projektjének keretében az Audi Hungaria két logisztikai központjának összesen 160 000 négyzetméteres tetőfelületén alakították ki Európa legnagyobb, tetőre épített napelemparkját. A 12 megawatt csúcsteljesítményű napelemparkot a mai napon helyezte szimbolikusan üzembe Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Karsten Wildberger, az E.ON SE operatív igazgatója, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Kiss Attila, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója és Prof. Dr. Dézsi Csaba, Győr Megyei Jogú Város polgármestere.

2020. október 10. 12:18

Újabb befektetéssel erősít a BitNinja

2,5 millió dolláros befektetési kört zárt a BitNinja, a tőkeemelés vezető befektetője a scale-up társaságok finanszírozására specializálódott Lead Ventures. Az amerikai bejegyzésű, debreceni központú BitNinja szervervédelmi megoldásaival kíván jelentős szereplővé válni a globális kiberbiztonsági piacon.

2020. október 5. 14:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás