Többet költünk online játékokra

forrás: Prím Online, 2016. április 8. 10:51

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

A digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet – elsősorban a videójátékoknak köszönhetően - folyamatosan nőtt az elmúlt években, de a területen belül is kiemelkedően nagy az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt. A bajnokságokat már tömegek követik figyelemmel, világszerte sokkal több nézőt vonzanak, mint a legnagyobb labdarúgó események, sőt bizonyos országokban, mint például Dél-Korea, egyes eSportokat nemzeti sportoként tartanak számon.

 

A kutatás szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac és gyorsan növekszik. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14%-ra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti.

 

A kutatásban szereplő országok között mind a piac mérete, mind pedig a nézőszámokat tekintve Oroszország, Franciaország és Spanyolország állnak az élen. Oroszországban a eSportból származó bevételek több mint 35 millió dollárt tesznek ki és 2 millió főre tehető a rajongói tábor.

 

A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527,942 dollár, ami az európai átlagosan 14%-os éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 548 dollárt jelent, 2018-ra pedig akár az 1 millió dollárt is átlépheti.

 

A profi eSportolókat globális nagyvállalatok támogatják és biztosítják számukra a játékhoz szükséges legújabb hardver eszközöket és kiegészítőket. A versenyzők a legjobb felszerelések mellett magas fizetést is kapnak. A legnagyobb eSport csillagokról, az olyan játékok sztárjátékosairól mint a League of Legends (az egyik legnagyobb online közösséggel rendelkező multi-player játék) a hír járja, hogy akár évi 150.000 dollárt is keresnek.

 

A SuperData kutatása szerint az európai eSport közönség 78 százalékát olyan férfiak alkotják, akik 30-30 százalék eséllyel, vagy a 18-24, vagy a 25-34 közötti korosztályba tartoznak, és az átlag rajongó évente 13.3 dollárt költ hobbijára. A magyar eSport rajongók körében a férfiak aránya az európai átlagnál valamivel magasabb (82%), míg a nők aránya Csehországhoz és Oroszországhoz hasonlóan 15 százalék. Összehasonlítás képpen a női rajongók Spanyolországban 12, Oroszországban 13 százalékát jelentik a teljes tábornak.

 

A korosztályok szerinti bontás tekintetében a magyar eSport rajongótábor 42 százaléka a 18-24 éves, 24 százalék pedig a 25-34 éves korosztályból kerül ki. A legfiatalabb korosztályt tekintve a magyarországi rajongók 5 százaléka tartozik a 13-17 éves korosztályba, ami az európai átlag (13%) kevesebb mint fele. Hasonló a helyzet például Oroszországban is, de Franciaországban, vagy Görögországban az arányuk akár a 19 százalékot is eléri.

 

„A World of Tanks játékosok közössége abban különbözik más videójátékok rajongóitól, hogy ezt a játékot a tizenévesektől kezdve, a középkorúakon át az idős korosztályig mindenki játsza” – mondta el Alexey Kuznetsov, a Wargaming versenyjátékokért felelős vezetője.

„Ugyanakkor ez nem csak a játékosokról mondható el hanem World of Tanks bajnokságot figyelmemmel követő nézőkről is. Ami az egyre nagyobb érdeklődést illeti, a Tier X tankok bevezetésével 50 százalékkal nőtt eSport bajnokságok rajongótábora, és 2015-ben World of Tanks nyolcadik helyen szerepelt a Twitch.tv nézettségi toplistáján. A gyors növekedés nagyon izgalmas időszakot vetít előre, és készen állunk, hogy a játékosokkal és a partnereinkkel közösen mindent megtegyünk a lendület fenntartása érdekében.”

 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Biztonságos biometrikus technológiával gyorsul az ügyintézés a Telenornál

A hazai távközlési szolgáltatók közül elsőként a Telenor vezet be üzleteiben olyan digitális aláírást, amely nem csupán az aláírás képét, hanem az írás vonalát, sebességét, az érintőpálca nyomásának erősségét és dőlésszögét is rögzíti digitálisan. A digitális technológia használata jelentősen meggyorsítja az ügyintézést és szükségtelenné teszi a papíralapú adminisztrációt is. Bár a biometrikus technológia országos bevezetése jelentős befektetést igényelt a Telenortól, előnyei révén már egy éven belül megtérülhet az átállás a vállalat számára.

2017. szeptember 7. 11:27

Év CIO-ja 2017

Idén is a Vezető Informatikus Szövetsége (VISZ) őszi évadnyitó rendezvényén, az INFOHAJÓ-n adták át az Év CIO-ja, valamint a tavaly alapított, a szervezet elnökeként hosszú időn át tevékenykedő Braun Péter nevét viselő elismerést, amellyel a Szövetség a 35 évnél fiatalabb informatikai vezetők munkáját szeretné elismerni.

2017. szeptember 1. 14:19

Rangos elismeréseket kaptak az ESET megoldásai

Az ESET gyermekvédelmi termékeit és macOS biztonsági megoldásait díjazta a világ vezető biztonsági szoftvertesztelője, az AV-Comparatives. A tesztek során a programok hatékonysága, egyszerűsége, felhasználóbarát felépítése és sebessége vívta ki leginkább a szervezet tesztelőinek elismerését. A szakmai körökben ismert SC Magazine pedig az Endpoint Security vizsgálata során minden kategóriában a maximum 5 pontos értékelést adta a terméknek.

2017. augusztus 24. 15:17

Early bird kedvezménnyel megnyílt "Az Év Honlapja" pályázat

Magyarország legismertebb online marketing-kommunikációs pályázata, "Az Év Honlapja", keretében a szakértő zsűri idén ősszel is kiválasztja az év legjobb weboldalait. A webfejlesztőknek és tulajdonosoknak azonban érdemes már most nevezniük, mert elindult a kedvezményes Early Bird-jelentkezés!

2017. augusztus 15. 23:32

Dariusz Kwieciński a Fujitsu új kelet-európai vezetője

A Fujitsu piacvezető japán infokommunikációs-technológiai vállalat júliustól Dariusz Kwiecińskit nevezte ki kelet-európai vezetőjévé. Új pozíciójában Kwieciński felel a Fujitsu értékesítési és üzleti tevékenységéért Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia területén. 

2017. július 6. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com