Az Y generáció mobilhasználata átformálja a vendéglátóipart

forrás: Prím Online, 2016. április 27. 16:21

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobil eszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobil eszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobil eszközt a szállodába való bejelentkezésekor. 

 

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y generáció egyéni igényeihez.

 

A kutatás legfontosabb tanulságai:

  • Az Y generáció 52 százaléka használná a mobil eszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.
  • Az Y generáció tagjai már minden országban használják a mobil eszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.
  • Sok esetben a fiatalok vágya a mobil-alapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobil eszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.
  • Sok hasonlóság figyelhető meg az Y generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobil eszköz használatával.
  • A vendéglátóipari munkáltatók technológia használatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.
  • A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

 

Az Oracle februárban jelentett be felhő alapú szolgáltatáscsomagokat az iparágvezető vendéglátóipari megoldásaihoz. Az új Oracle Hospitality felhőszolgáltatások a hotelek és kaszinók üzemeltetőinek segít a vendégekkel való kapcsolattartás jobb kezelésében és a helyszínek üzemeltetésében, miközben egyszerűsíti az informatikai infrastruktúrát. 

 

Az Oracle OPERA Cloud elnevezésű szálloda- és vendéglátóipari megoldásai a vállalat termékeivel és szolgáltatásaival kiegészülve, több százezer üzemeltetőnek segít világszerte, hogy a lehető legjobb vendégélményt nyújthassák ügyfeleiknek. Az Oracle Cloud megoldáson keresztül elérhető csomagokkal az Oracle bármilyen méretű vendéglátással foglalkozó vállalkozásnak megkönnyíti és gyorsítja az új üzleti funkciók telepítését, illetve jelentősen egyszerűsíti az első osztályú vendégélmény nyújtásához szükséges informatikai infrastruktúrát.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már készülhetünk a 2020-as Szabadság Szigetére

Érdemes beírni a naptárba: 2020. augusztus 5-én indul az év legjobb hete, a Szabadság Szigetén. Aki a november 14-én déli 12 órától 24 órán át tartó “Szitizen Prime” akcióban vásárol bérletet a jövő évi Szigetre, nem csupán a legolcsóbban válthat hetijegyet, de exkluzív ajándékcsomagot is kap, a környezettudatosság jegyében.

2019. november 13. 11:30

A természetes fény és a beépíthető lámpák

A természetes fény lételemünk, pozitívan hat testi-lelki jóllétünkre. Nincs is szebb egy csodálatos napkelténél, mely beragyog otthonunk ablakán. A reggeli napfény képes az egész napunk hangulatát pozitívan befolyásolni. Viszont az évszakok és az időjárás váltakozása miatt sajnos nem érheti mindig kellő (nap)fény lakásunkat. Ezért is fontos nagy hangsúlyt fektetnünk a természetes és a mesterséges fények egyensúlyára. 

2019. október 16. 20:46

Az ideális őszi, otthoni program

Itt a zordabb, esős idő, tagadhatatlanul megérkezett az ősz. Még a gyerekek nagy kedvencét, a pocsolyákban való ugrálást is meg lehet unni egyszer. Ilyenkor a hűvös kinti program után nincs is jobb, mint a meleg szobában leülni és társasozni egy nagyot. Mikor a család apraja-nagyja összegyűlik, kezdődhet a maratoni társas party.

2019. október 16. 15:14

Sminkelés állatkísérletektől mentes készítményekkel

A The Body Shop egyértelműen elkötelezett az igazán fontos dolgok mellett. Ennek megfelelően az általuk forgalmazott valamennyi smink készítmény teljes egészében mentes az állatkísérletektől.

2019. október 16. 13:12

Brit Care kutyaeledel

A rohanó világ és a modernizáció nemcsak minket, embereket érint olykor negatívan, hanem házi kedvenceinket is. Korunk népbetegségei – a keringési- és szívpanaszok, a daganatos megbetegedések vagy a cukorbetegség – visszavezethetők a stresszes életmódra. Gyógyításuk pedig sajnálatos módon sok esetben nem lehetséges, vagy nagy költségekkel jár.

2019. október 15. 18:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás