Nagyképernyős szurkolói élmény

A magyarok a sportközvetítéseket projektoron szeretik nézni

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 26. 10:38

A 2016-os nyári sportesemények, a labdarúgó-Eb és a riói játékok kapcsán a Kutatópont felmérést készített az Epson megbízásából a hazai a sportközvetítés-nézési szokásokról.

A kutatás rávilágított, hogy azon válaszadók többsége (90%), akik barátaikkal, otthon követik a versenyeket, jellemzően tévét használnak erre a célra, közel kétharmaduk (63%) viszont vendéglátóhely üzemeltetőjeként projektort szerezne be. Habár a legtöbb pub, sörkert és söröző a vendéglétszámának maximalizálására törekszik egy-egy jelentős nemzetközi sportesemény idején, az eredmények azt mutatják, hogy a sportközvetítéseket sugárzó helyek mindössze 24 százaléka rendelkezik projektorral.    

 

 

A megkérdezettek 57%-a szívesen követi a sportversenyeket nyilvános helyen és közülük a legtöbben a nagyképernyős élményt részesítik előnyben – ez a válaszadók 79 százalékának döntő tényező a sporteseményt közvetítő vendéglátóhely kiválasztásakor (33% kifejezetten a projektorral rendelkező vendéglátó egységeket keresi). Ugyanez a statisztika rámutatott, hogy a kutatásban résztvevők majdnem felét (47%) a sportközvetítések hangulata vonzza, míg az étel és italkínálat, valamint a kerthelyiség megléte együttesen 58 százalékukat befolyásolja a választásban. A fenti adatokból kiderül, hogy a megkérdezettek elsősorban a nagy képernyő kínálta élmény és a szurkolói légkör miatt hajlandóak az otthoni kényelmet feláldozni, hogy nyilvános helyen, társaságban bíztassák kedvenc csapataikat, sportolóikat. 

 

A kutatás szerint a képminőség a legfontosabb szempont azok számára, akik a közeljövőben projektor vásárlását tervezik. 69 százalékuk különösen lényegesnek tartotta ezt, ami jelzi, hogy a válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a projektorok magas minőségű képmegjelenítésre képesek – ez kulcsfontosságú a közvetítések követői számára. Az összes válaszadó 64%-a legalább másfél órát tölt naponta átlagosan a kijelzők és képernyők előtt jelentősebb nemzetközi sportesemények idején, közülük pedig 16% akár több mint napi három órán át is képes kedvenceinek szurkolni. A projektorizzó élettartama a vásárlást tervezők 69 százalékának szintén fő szempont, ami nem meglepő annak tükrében, hogy a válaszadók többsége a riói játékokhoz és a labdarúgó-Eb-hez hasonló nemzetközi sportesemények alkalmával átlagosan napi 90 percet tölt sportközvetítések nézésével. A kérdőív kitöltőinek kevesebb, mint egyharmada szereti kifejezetten egyedül végigszurkolni a versenyeket a kijelző vagy a képernyő előtt, a magyar drukkerek inkább társaságban, barátaikkal együtt bíztatják itthonról a sportolókat.     

 

A felméréssel kapcsolatban Tőrös Gáspár, az Epson Magyarország projektorokért és üzleti megoldásokért felelős vezetője úgy fogalmazott: „A kutatásból világossá vált, hogy a magyaroknak fontos, hogy együtt szurkolhassanak és nagy kijelzőn követhessék az eseményeket. Emellett sokan vannak, akik nem szívesen áldozzák fel otthonuk vagy a kertjük nyújtotta kényelmet egy sportközvetítés miatt. Ezért fejlesztettük ki felhasználóbarát, hosszú izzóélettartammal rendelkező projektorainkat, amelyek az Epson 3LCD technológiájával, az egyaránt magas fehér- és színesfény kibocsátásnak (CLO) köszönhető kimagasló minőségű képet és élénk színeket garantálnak. A sportrajongók számára így otthon is élmény lehet a szurkolás akár a nyári sportesemények alatt, még nappali fényviszonyok mellett is.”  

 

Kulcsszavak: sport projektor kutatás Epson

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megállíthatatlan hálózatok: gigabites sebességek jönnek a vezetékes és a mobil technológiában egyaránt

Alig több mint két és fél évtizede, hogy az első internet-adatcsomag megérkezett Magyarországra, ma pedig a korszerű optikai hálózatokkal lefedett területeken már elérhető az akár 1.000 Mb/s-os sebességű vezetékes internet is. 

2017. október 15. 12:17

Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal

A Netlife olyan óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy többlépcsős rejtvény volt látható. Több sem kellett az IT szakemberek kíváncsiságánál, és a fénykép máris vírusként terjedt az interneten, hogy ki tudja megoldani a feladványt? Érdekes módon a legelső megfejtő egy Egyesült Államokbeli fiatalember volt, aki a 9GAG-en találkozott a fejtörővel, és ezzel meghívást nyert a cég budapesti irodájába egy pókerpartira.

2017. október 11. 10:48

Tehetünk ellene, tegyünk is ellene!

Az Állatok Világnapja alkalmából a dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu fekete macskás videójával hívja fel a figyelmet azokra a kisállatokra, akik segítségre szorulnak. A videó mellett 200 ezer forinttal támogatja a húszéves Árvácska alapítványt is.

2017. október 4. 13:14

Idén is sokakhoz jutott el az Európai Mobilitási Hét üzenete

Közel 250 ezren vettek részt az Európai Mobilitási Hét családi hétvégéjén, az Andrássy úton. A több mint 200 csatlakozott önkormányzatból 169 Autómentes napot is rendezett.

2017. szeptember 24. 13:40

Kétszáznál is több hazai település csatlakozott az Európai Mobilitási Hét programjaihoz

2017-ben is meghaladta a kétszázat a közlekedési-környezetvédelmi szemléletformáló kampányhoz csatlakozó hazai önkormányzatok száma. Az Európai Mobilitási Hét idei, Közös út, közös jövő mottójához híven a környezettudatos közlekedésről szólnak a szeptember 16-22. között, országszerte megrendezett programok.

2017. szeptember 18. 15:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2017. október 16. 14:34

Teszteltük a WIWE szívdiagnosztikai eszközt

2017. október 3. 13:30

A Kaspersky Lab CTF játékkal keresi az ipari létesítmények sebezhetőségét

2017. szeptember 27. 18:23

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45
cloudappsportal.com