Nagyképernyős szurkolói élmény

A magyarok a sportközvetítéseket projektoron szeretik nézni

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 26. 10:38

A 2016-os nyári sportesemények, a labdarúgó-Eb és a riói játékok kapcsán a Kutatópont felmérést készített az Epson megbízásából a hazai a sportközvetítés-nézési szokásokról.

A kutatás rávilágított, hogy azon válaszadók többsége (90%), akik barátaikkal, otthon követik a versenyeket, jellemzően tévét használnak erre a célra, közel kétharmaduk (63%) viszont vendéglátóhely üzemeltetőjeként projektort szerezne be. Habár a legtöbb pub, sörkert és söröző a vendéglétszámának maximalizálására törekszik egy-egy jelentős nemzetközi sportesemény idején, az eredmények azt mutatják, hogy a sportközvetítéseket sugárzó helyek mindössze 24 százaléka rendelkezik projektorral.    

 

 

A megkérdezettek 57%-a szívesen követi a sportversenyeket nyilvános helyen és közülük a legtöbben a nagyképernyős élményt részesítik előnyben – ez a válaszadók 79 százalékának döntő tényező a sporteseményt közvetítő vendéglátóhely kiválasztásakor (33% kifejezetten a projektorral rendelkező vendéglátó egységeket keresi). Ugyanez a statisztika rámutatott, hogy a kutatásban résztvevők majdnem felét (47%) a sportközvetítések hangulata vonzza, míg az étel és italkínálat, valamint a kerthelyiség megléte együttesen 58 százalékukat befolyásolja a választásban. A fenti adatokból kiderül, hogy a megkérdezettek elsősorban a nagy képernyő kínálta élmény és a szurkolói légkör miatt hajlandóak az otthoni kényelmet feláldozni, hogy nyilvános helyen, társaságban bíztassák kedvenc csapataikat, sportolóikat. 

 

A kutatás szerint a képminőség a legfontosabb szempont azok számára, akik a közeljövőben projektor vásárlását tervezik. 69 százalékuk különösen lényegesnek tartotta ezt, ami jelzi, hogy a válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a projektorok magas minőségű képmegjelenítésre képesek – ez kulcsfontosságú a közvetítések követői számára. Az összes válaszadó 64%-a legalább másfél órát tölt naponta átlagosan a kijelzők és képernyők előtt jelentősebb nemzetközi sportesemények idején, közülük pedig 16% akár több mint napi három órán át is képes kedvenceinek szurkolni. A projektorizzó élettartama a vásárlást tervezők 69 százalékának szintén fő szempont, ami nem meglepő annak tükrében, hogy a válaszadók többsége a riói játékokhoz és a labdarúgó-Eb-hez hasonló nemzetközi sportesemények alkalmával átlagosan napi 90 percet tölt sportközvetítések nézésével. A kérdőív kitöltőinek kevesebb, mint egyharmada szereti kifejezetten egyedül végigszurkolni a versenyeket a kijelző vagy a képernyő előtt, a magyar drukkerek inkább társaságban, barátaikkal együtt bíztatják itthonról a sportolókat.     

 

A felméréssel kapcsolatban Tőrös Gáspár, az Epson Magyarország projektorokért és üzleti megoldásokért felelős vezetője úgy fogalmazott: „A kutatásból világossá vált, hogy a magyaroknak fontos, hogy együtt szurkolhassanak és nagy kijelzőn követhessék az eseményeket. Emellett sokan vannak, akik nem szívesen áldozzák fel otthonuk vagy a kertjük nyújtotta kényelmet egy sportközvetítés miatt. Ezért fejlesztettük ki felhasználóbarát, hosszú izzóélettartammal rendelkező projektorainkat, amelyek az Epson 3LCD technológiájával, az egyaránt magas fehér- és színesfény kibocsátásnak (CLO) köszönhető kimagasló minőségű képet és élénk színeket garantálnak. A sportrajongók számára így otthon is élmény lehet a szurkolás akár a nyári sportesemények alatt, még nappali fényviszonyok mellett is.”  

 

Kulcsszavak: sport projektor kutatás Epson

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09