Nagy igény van a fogyasztóvédők segítségére

Közel kétezer fogyasztóvédelmi problémát kezeltek tavaly fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakemberek a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodákban

forrás: Prím Online, 2017. január 18. 10:12

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai, a tavalyi évben közel kétezer fogyasztónak segítettek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémája megoldásában. 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre tudatosabbak a fogyasztók és sokan egyedül is vállalják az igényérvényesítés kálváriáját, ha problémájuk adódik, de legtöbb esetben jól jön a szakemberek segítsége. Sikeresebb a panaszkezelés, ha a fogyasztók tisztában vannak az adott bonyodalom jogszabályi hátterével és szakszerűen megfogalmazott levéllel fordulnak a szolgáltatók felé.

 

Az Irodahálózat statisztikáiból kiderül, hogy a tavalyi évben a jótállás-szavatossággal volt túlnyomó többségben problémája a fogyasztóknak. Különösen érzékeny terület az elektronikai, és távközlési termékek meghibásodása - nagyobb háztartási eszközök, telefonok –, ugyanis nagymértékben érinti a mindennapi életvitelt. A szakemberek tapasztalata szerint, kiemelt probléma, hogy a javításra előírt 15 napos határidőt csak ritkán tudják betartani a vállalkozások, ezért a fogyasztók sokszor nemcsak az adott termékben, de magában az üzletben is elvesztik bizalmukat, ami még nehezebbé teszi a mielőbbi békés igényérvényesítést. Hiába szigorodtak az árubemutatós termékértékesítés szabályai, maradtak kiskapuk, ami bosszantó. Bár a 2015-ös év végén az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés előírásai szigorodtak, nem csökkent számottevően a problémás ügyek száma. Az ilyen típusú ajánlatokkal elsősorban a nyugdíjas korosztályt keresik fel, és kihasználva megromlott egészségi állapotukat olyan termékeket ajánlanak megvételre, melyek valójában nem is rendelkeznek a nekik tulajdonított gyógyító hatással. Az üdülési jogot továbbra is sokkal könnyebb venni, mint eladni. Bár jól hangzik, ha azzal hívnak fel, hogy segítenek a már meglévő üdülési jogunk értékesítésében, sajnos gyakran a szavak mögött nincs igazi tartalom, így ezeknek az ajánlatoknak sem szabad bedőlni. Ritkán hallunk arról, hogy a vállalkozások is megtévesztés áldozataivá válnak, pedig gyakran előfordul: az ingyenes irodaszercsomagról kiderül, hogy fizetős, és nem minden számla, ami annak látszik.

 

„A tanácsadó irodáinkban mindig a megoldásra fókuszálunk. A jogszabályi háttér nagy segítség, hogy objektíven tudjuk látni a problémákat. Ez azért is fontos, mert a panaszok gyakori érzelmi túlfűtöttségét le kell fordítanunk és a tényeket kell szembeállítani egymással ahhoz, hogy valóban használható javaslatot fogalmazzunk meg. Ez a sikerünk titka.” – mondta el dr. Kogyilla Tímea, a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda koordinátora.

 

„Az elmúlt évben ügyfeleink panaszára több vállalkozás ellen indult eljárás a Gazdasági Versenyhivatal előtt, melyek egy része bírságkiszabással már le is zárult. Ügyfeleink pozitív visszajelzései alapján elmondható, hogy az ügyek nagy része a segítségünkkel megoldódott.” – mondta el dr. Kiss-Benedek Damarisz, a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda debreceni tanácsadója.

 

Az idei tendenciákat nehéz előre megjósolni, de a szakemberek az interneten teret hódító social media hirdetésekre, külföldi applikációkon keresztül letölthető akciós tartalmakra, gyanús vagy nagyon fiatal webáruházak ajánlataira, és üzleten kívüli kereskedők hihetetlenül kedvező leárazására hívják fel kiemelten a fogyasztók figyelmét.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt

Az Accenture Technology Vision 2021 jelentése szerint, a technológia létfontosságú szerepet játszik a világjárvány során – támogatja a munkavégzés és az üzletvitel új módjait, a megszokottól eltérő interakciókat és élményeket teremt, valamint a személyes jelenlétet kiváltó online megoldások révén jó hatással van az emberek biztonságára. Ahogy a vállalatok a válság kezelésétől a jövőjük újragondolása felé haladnak, egyre érezhetőbb, hogy a legbátrabb, a leghaladóbb gondolkodású és a változtatásokat a technológia segítségével megvalósító vezetők fogják meghatározni a jövőt – állapította meg az Accenture 21. éves jelentése, amely a vállalatok és az iparágak következő három évét alakító, főbb technológiai trendeket jelzi előre.

2021. március 2. 19:39

Bemutatkozik a világ első okos vitorlásruhája

A prémium vitorlásruházat nemzetközi piacára tör be a 878 a hazai tervezésű, innovatív fejlesztésű és gyártású termékeivel, melyek a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira adnak választ. A technológiai és anyaginnováció ötvözésével pedig hozzájárulnak a hobbi- és versenysportolók teljesítményének növeléséhez.

2021. március 2. 16:25

Sínen a DHL industrial Projects

A DHL Industrial Projects, a DHL Global Forwarding komplex logisztikai és tengeri charter hajózási, illetve nehézáru-szállítási tevékenységet végző részlege nyújt segítséget a TMH International AG és Magyar Vagon Zrt. tulajdonában lévő Dunakeszi Járműjavító Kft. számára, Magyarország eddigi legnagyobb mennyiségű gördülőállományának elszállításában. 

2021. március 2. 12:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55