A befektetés a fő motiváció a Blastoff mezőnyében
A Blastoff többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a jelentkezői körében végzett felmérésében, amelyből kiderült, a csapatok döntően férfiakból tevődnek össze, és meglepő módon nem mindenki a győzelemre hajt. A verseny döntője június 3-án lesz az Akvárium Klubban a Brain Bar Budapest keretein belül.
Az, hogy milyen startupok adták be jelentkezésüket a közép-kelet-európai régió legrangosabb versenyére, a jelenlegi startup szcénába is enged némi bepillantást. A válaszadók nagy része csapatban dolgozik, közel 40 százalékuk öt vagy annál több taggal bír, míg nagyjából ugyanez az arány a két vagy három fős csapatoknál, 10 százalékuk viszont teljesen egyedül viszi a projektjét. A húszas-harmincas korosztály számára a leginkább vonzó a verseny, a jelentkezettek háromnegyede 24-35 év között van. A csapatok 77 százaléka túlnyomóan férfiakból áll, ám közel ötödüknél egyenlő a nemek aránya.
Magyarország mellett többek között Horvátországból, Romániából, Szerbiából és Ukrajnából, sőt Indiából és az Egyesült Királyságból is voltak jelentkezők. Sokaknak nem ismeretlen már ez a terület, ugyanis a válaszadó csapatok több mint felében vannak olyan tagok, akiknek nem a jelenlegi az első projektje. A startupok harmadának már terméke, ugyanekkora arányuknak pedig már ügyfelei is vannak. 44 százalékuk prototípussal a kezében vágott neki a versenynek, míg negyedük a megvalósítani kívánt ötlettel.
A startupok közel 60 százaléka egy későbbi sikeres befektetés reményében vágott neki a versenynek, a győzelem maga csak 23 százalékuknak fontos, míg 13 százalékuk kapcsolatépítési lehetőséget látott benne.
„Miközben tudatosan is céloztunk a verseny kommunikációja során egyes országokra és szegmensekre, nagyon fontos látni a visszajelzésekből, hogy kiknek sikerült a figyelmét felkeltenünk. Nagyon örülünk annak, és ebben az OXO Labs befektetési szakértői is egyetértenek, hogy idén kifejezetten erős mezőny állt össze, jobbnál jobb projektekkel. Fontos ugyanakkor látni a további elmozdulási lehetőségeket. Számomra az jelenti a legnagyobb örömet, ha kifejezetten ritkán versenyző startupok is jelentkeznek” – mondta el Boros Regina, a Blastoff kommunikációs és marketingigazgatója.
A szombati döntőt bárki megnézheti Brain Bar Budapest jeggyel vagy külön a verseny döntőjére szóló belépővel.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Látássérült emberek életét könnyítő magyar app jutott ki a Microsoft világversenyére
- Lehullott a lepel a Studio 1 sikeres magánbefektetőiről
- Újabb falakat döntenek le fiatal innovátorok ötleteikkel
- Nemzetközi verseny a kiberbiztonsági szakma fiataljainak
- Blastoff startup verseny: itt vannak a shortlistesek!
- Startupoknak indít mentorprogramot a Nestlé
- Kétmillió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak
- Már Londonban vannak a magyar diákok a Shell Eco-marathon versenyen
- A világ legnagyobb tehetségkutató versenyén Horváth Roland a legjobbak között
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.