Hova rohan az internet?

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 29. 10:51

Alig több mint 15 éve indult útjára a mobilinternet, és mára már az 5G kialakítása a cél. Az internet és a technológia folyamatos, szupergyors fejlődésével olyan jelenségek keltek életre, mint az eSport, a virtuális valóság, a YouTube sztárság, vagy a „garázsmédia”. Vajon hová tart ez a technológiai forradalom és mit várhatunk, illetve hozhatunk ki belőle jelen pillanatban?

Nemrég még örültünk annak, ha legalább EDGE feliratot mutatott a telefonunk a térerőjelző ikon mellett, manapság pedig szabályszerűen felháborodunk, ha a gyorsan megszokott 4G-nél kevesebbet kapunk lefedettséghiány miatt. Hasonlóan nem kedveljük azt a tényt sem, hogy nethasználat közben hamar merül az okostelefonunk. A problémáinkra megoldást ajánl a már küszöbön álló 5G, amely az ígéretek szerint nemcsak nagyobb kapacitással működik majd, de felhasználóbarát módon csökkenti a látenciát és az akkumulátorhasználatot.  

 

 

– Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen a lehetőségek kiaknázásában és fejlesztésben egyaránt évek óta az EU középmezőnyében helyezkedünk el. Az előrelépést olyan megmozdulások is nagyban segítik, mint az 5G-koalíció, vagy a Szupergyors Internet Program. A nemrég várt jövőt most éljük, a hatékonyság növelése érdekében pedig fontos a tapasztalatcsere és a jelenlegi állás tisztázása. Mi ezért vettük az idei HTE MediaNet fő témái közé a kommunikációs hálózatok és a médiatechnológia fejlődésének kérdéskörét, valamint a hozzá kapcsolódó aktuális jelenségeket, hogy a szakma legnagyobbjai oszthassák meg tudásukat az ágazatban érdekeltekkel – mondta el Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója. 

 

 

Bár a jelenlegi állás szerint az 5G-re még 2020-ig várnunk kell, a közelmúltban is számos újdonság indult útjára az internetnek köszönhetően. Az Y és a Z generáció szinte teljes mértékben az internet függőségében él, virágzik a „garázsmédia”, fel-felvillannak YouTube-sztárok, de a gaming és eSport témaköre is kezd önálló fejezetet nyitni a világhálón. A tartalomgyártás mindennapossá vált, több ezer magyar vlogot találhatunk a neten, sőt több száz olyan vlogger tölti fel tartalmakkal csatornáját, akik a garázsmédia adta lehetőségekből már megélhetésüket is finanszírozni tudják. A versenyszerű videójátékozás az idő előrehaladtával csak tovább terjed, és hazánkban is kezd kialakulni az eSportok iránti rajongás – a versenyek figyelemmel követése lassan hasonló tömegeket mozgat meg, mint egy izgalmasabb focimérkőzés.

 

A kétévente tartott info- és médiakommunikációs esemény a televíziós, rádiós és internetes hírközlés, valamint ezek szabályozása mellett ilyen, és ehhez hasonló témákat taglal majd október 5-6-a között, Egerszalókon.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adj uram, de rögtön – valós idejű operációs rendszerek

Egyre gyakrabban találkozunk a „valós idejű operációs rendszer” (Real Time Operating System – RTOS) kifejezéssel, a SUSE is nemrég adta ki a legújabb verziót a kapcsolódó megoldásából. Számos esetben ilyen eszközök gondoskodnak biztonságunkról, kényelmünkről vagy éppen szórakoztatásunkról, a téli olimpiától kezdve a légiirányításon át egészen a banki szolgáltatásokig. De pontosan mit is jelent ez, és milyen hatással van a mindennapi életünkre?

2018. február 22. 16:59

Egyszerű megoldás az ideális klimatizált környezetért

Képzeljük el, milyen lenne, ha energiahatékony és könnyen kezelhető megoldásokkal, gyorsan és egyszerűen teremthetnénk meg a megfelelő beltéri, klimatizált környezetet. A MULTI V 5 változó hűtőközeg-áramú (VRF, Variable Refrigerant Flow) rendszerrel mindez már könnyen elérhető bárki számára.

2018. február 22. 15:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

2018. február 20. 13:25

Gyorsuló vágykeltők – Minden út a fogyasztáshoz vezet!

2018. február 8. 10:28

Stratégiai program indul a blokklánc és fintech fejlesztések ösztönzésére

2018. január 26. 15:12

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48
cloudappsportal.com