Minden ötödik magyar pikáns üzenetekkel udvarol a kiszemeltjének
A magyarok szerint az okostelefonnak fontos szerepe van a szerelem lángra lobbantásában, a válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is „udvarol” kiszemeltjének – derült ki a Huawei és az Ipsos 12 európai országban – köztük Magyarországon – elvégzett kutatásából.
A legtöbb megkérdezett a „szeretlek” szót küldi leggyakrabban kedvesének, aki általában valamilyen jellegzetes becenéven szerepel a telefonkönyvében. Noha a válaszadók közel harmada telefonfüggőnek tartja magát, ha választania kéne, inkább a szerelem mellett döntene: a magyarok 55 százaléka romantikus randevúért, 89 százalék pedig az intim együttlétért akár fél évig is lemondana okostelefonjáról. A szakértő szerint a tudatos mobiltelefon-használat kulcsa, hogy a társas kapcsolataink erősítésére, ne pedig helyettesítésére használjuk őket.
A Huawei 12 európai országban* több mint hatezer felhasználó – köztük 501 magyar okostelefon tulajdonos – bevonásával 2018 januárjában végzett kutatásában többek közt arra kereste a választ, hogyan használjuk az okostelefont a párkapcsolat során, és hogyan hat a kapcsolatunkra.
A magyarok ötöde sexting-gel udvarol
A felmérés szerint a párkeresésben és az udvarlás során egyaránt hasznos társunk a mobiltelefon.
A magyarok 38 százaléka szerint a párkeresésben, 50 százalékuk szerint pedig az udvarlás időszakában, a szerelem lángra lobbantásában is fontos szerepe van az okostelefonnak: a kutatásban szereplők negyede az internetnek, illetve a különböző randi applikációknak köszönheti jelenlegi párkapcsolatát. Az udvarlás során a megkérdezettek 48 százaléka a telefonálást, 70 százaléka az üzenetküldést, ötödük pedig a sextinget, azaz a pikáns mobilos üzengetést is beveti – utóbbiban egyébként jobbak vagyunk az európai átlagnál (18%) is.
Fontos fenntartani a tüzet
A párkapcsolat fenntartásában a magyarok 62 százaléka tartja fontosnak az okostelefon szerepét, amit jól mutat, hogy a válaszadók közel kétharmada legtöbbet a párjával kommunikál a telefonján keresztül – őket a szülők (60%), a barátok (46 százalék), a testvérek (30%) és a kollégák követik (19 százalék). A megkérdezettek 67 százaléka naponta legalább egyszer beszél a párjával telefonon, 50 százalékuk pedig napi többször vált üzenetet szíve választottjával. A távkapcsolatok terén még ennél is nagyobb szerepet kapnak az okostelefonok: a magyarok 78 százaléka szerint a telefon segít megőrizni a szerelem tüzét, ha a párja fizikailag távol tartózkodik. A válaszadók 58 százaléka szerint erre a legjobb módszer, ha SMS-ben vagy a Messengeren flörtölünk a párunkkal, 51 százalékuk a hosszú, meghitt telefonbeszélgetésekre esküszik, míg 27 százalékuk a sextingtől, azaz a pikáns üzenetektől sem riad vissza. A telefonszexnek ugyanakkor a távkapcsolatok terén egyelőre nincs nagy divatja Magyarországon és Európában sem: a válaszadók mindössze 12 százaléka él vele, és 15 százalékuk küld meztelen fotót a párjának magáról.
Baby, mucikám, kicsim
A romantikus szavak azonban annál gyakran szerepelnek az üzenetinkben: a megkérdezettek 41 százaléka a „Szeretlek” szót küldi legtöbbször a párjának, – a második helyen pedig a „Hiányzol” áll - az emotikonok közül a legnépszerűbb szívecskét vagy csókos szájat már kevesebben, mindössze 16 százalék használja. Mindössze a magyarok 20 százaléka nem vall ily módon szerelmet a párjának. A kutatásból az is kiderült, hogy általában valamilyen sajátos – egymás közt használt – becenéven mentjük el kedvesünket a telefonkönyvünkbe. A megszokott szerelmes becézések – például szerelmem, baby, kicsim, mucikám stb. – ugyanakkor lassan kezdenek kimenni a divatból, csak a válaszadók 22 százalékánál fordultak elő.
Inkább randizunk, mint mobilozunk
A kutatásból kiderült, hogy a magyarok kevés dolog miatt mondanának le hosszabb ideig az okostelefonjuk használatáról, válaszadók 42 százaléka nem tudná elképzelni az életét mobil nélkül, 29 százalék pedig egyenesen telefonfüggőnek tartja magát. A romantika azonban mégis kivételt képez: a magyarok 89 százaléka nem mondana le fél évig a szexről az okostelefonja kedvéért, 55 százalékuk pedig a randizást sem áldozná be a mobiljáért. Más a helyzet, ha a társas kapcsolatokon túl tekintünk. A megkérdezettek háromnegyede ugyanis fél évig inkább egy csepp alkoholt sem inna, csak hogy hozzáférjen a készülékéhez, 64 százalék pedig akár egy hónapig is örömmel lemondana az édességről az okostelefonja kedvéért.
Szexuálpszichológus: a mérték az érték
Hevesi Krisztina szexuálpszichológus szerint az okostelefon akkor árthat a társas kapcsolatainknak, ha azt nem kellő tudatossággal – a megfelelő helyen és időpontban – használjuk. Egyre gyakoribb jelenség például a phubbing, vagyis amikor az okostelefonunkat nyomkodjuk ahelyett, hogy a partnerünkkel foglalkoznánk. A szakember hangsúlyozza, hogy érdemes odafigyelnünk a környezetünk visszajelzéseire és az ismerőseink telefonhasználati szokásaira, amiből felismerhetjük, hogy mi magunk mikor esünk túlzásba. „Sokan szinte meztelenül érzik magukat a készülékük nélkül” – mondta Hevesi Krisztina, aki szerint intő jel, ha úgy érezzük, feszültek leszünk, mikor a készülékünket rövidebb ideig – 1 óra vagy kevesebb – nem nyomkodhatjuk. „Ebben az esetben is a mérték az érték. Az okostelefon segít kapcsolatban maradnunk azokkal, akik fontosak számunkra és ettől biztonságban érezzük magunkat. Az azonban már aggodalomra adhat okot, ha nem bírjuk megállni, hogy különösebb cél nélkül nyomkodjuk a készülékünket. Vannak olyan alkalmak, ünnepek, amikor félre kell tennünk az okoskütyüket, hogy élvezni tudjuk a másik társaságát. Szexuálpszichológusként úgy gondolom, a Valentin-nap fő üzenete is ez: figyeljünk oda a másikra és az ágyban már ne a telefont nyomkodjuk.”
A Huawei a kutatáshoz kapcsolódóan idén Valentin-nap alkalmából #OdaVagyokÉrted hashtaggel indít közösségi média kampányt azért, hogy a felhasználók az okostelefonok világában se feledkezzenek meg azokról, akik számukra a legfontosabbak.
____________
* A 2018 januárban felvett felmérésben Magyarországon kívül Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Szerbia, Románia, Bulgária, Lengyelország, Dánia, Törökország, Csehország és Görögország felhasználóit kérdezték.
Kapcsolódó cikkek
- Fontos az okostelefon a párkeresésben, de ha más nyomkodja, idegesít
- A Huawei Mate 10 Lite frissítésével biztonságosabb lesz az arcképes képernyő-feloldás
- Napi 20 órán át van velünk a mobilunk, mégsem tartjuk magunkat függőnek
- A P Smart is új Huawei FullView kijelzővel érkezik
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Az amerikai diákoknak zsebben a tudás
- Már előrendelhető a Huawei új intelligens készüléke
- A Huawei először mutatott be Lite verizót a Mate sorozatból
- Mesterséges intelligencia platformú okostelefon a Huawei-től
- Okostelefonos fotós tanfolyamok és fogadóórák a Huawei Akadémián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cyber Signals: egyre több kibertámadás éri a sporteseményeket és helyszíneiket
A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber Signals ötödik kiadása arra hívja fel a figyelmet, hogy milyen sokrétű kiberbiztonsági előkészületekre van szükség ahhoz, hogy a rendezést vállaló intézmények infrastruktúrája mellett a sportolók, sportszövetségek és szponzorok, valamint a rendezvényeket látogató közönség adatai védve legyenek a kibertámadásoktól.
Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
Jelentősen átalakultak az öltözködési szokások a világjárványt követően egy friss felmérés szerint: a munkavállalók háromnegyede 2023-ban már a lazább, "business casual" stílust vagy a hétköznapi, utcai viseletet részesíti előnyben a munkahelyén, a formális üzleti öltözék pedig eltűnőben van. A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők. Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával.
A magyar fejlesztőket nem nagyon érdekli, mire és miként használják a mesterséges intelligenciát
Technooptimizmus és a társadalmi, etikai felelősség hárítása, a szolidaritás hiánya jellemezte azokat a magyar szakembereket, akiknek a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos jövőképét a Corvinus Egyetem kutatói térképezték fel egy friss kutatásban. Az egyik szerző MI-témában élőben is előad a pénteki Kutatók éjszakáján.
Pénzváltó helyett fintech appokkal spórolnak a magyarok a nyaralás során
Rengeteg pénzt spórolhattak meg a külföldi nyaralás során azok, akik a magyar bankkártyájuk helyett valamelyik fintech cég bankkártyájával fizettek inkább.
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.