Kézikönyv a mesterséges intelligenciához

forrás: Prím Online, 2018. március 26. 13:09

Az Accenture mesterséges intelligencia területével foglalkozó szakértőinek új könyve választ ad a kérdésre, hogyan fogja meghatározni az emberek és gépek közötti „kollaboratív intelligencia” az üzleti tevékenységek jövőjét.

Az Accenture két szakértőjének új könyve szerint a mesterséges intelligencia (AI) valódi erőssége abban rejlik, hogy lehetővé teszi a vezetők számára, hogy felismerjék és újragondolják szervezetüket az ember-gép együttműködés révén, amely teljes iparágakat és üzleti folyamatokat fog átformálni. A könyv részletesen bemutatja, hogy a vezetők miként használhatják a mesterséges intelligencia új szabályait, hogy fejlődést érjenek el a magas szintű innováció és profitabilitás terén.

 

Ember + gép: a munka újragondolása a mesterséges intelligencia korában

 

A két szerző – Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója, valamint Jim Wilson, az Accenture Research informatikai és üzleti kutatási igazgatója – tapasztalatai és 1500 szervezet bevonásával végzett kvantitatív és kvalitatív kutatás alapján a tanulmány cáfolja azt a széles körben elterjedt tévhitet, hogy a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek előbb utóbb minden iparágban helyettesíteni fogják az embereket. A szerzők szerint ez igaz lesz ugyan néhány munkakör esetében, ahol az AI révén automatizálják a feladatokat, de a mesterséges intelligencia nagyrészben kiegészít, nem pedig helyettesíti majd az emberi képességeket. 

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója

 

„A kutatásunk azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia erősségeinek teljes kiaknázásához az üzleti vezetőknek ’kollaboratív intelligenciára’ (collaborative intelligence) kell változtatniuk a munkatársak és gépek közötti kapcsolatot” – nyilatkozta Daugherty. „Más szóval a mesterséges intelligencia nem arról szól, hogy ’mesterséges’ szuperembereket hozzunk létre, hanem azt, hogy a technológiát állítsuk az emberek szolgálatába, akik így képesek lesznek gyorsabban tanulni és ezáltal többet elérni. Tehát az embereket ruházzuk fel ’szuperképességekkel’!”

 

Az emberek és gépek együttműködése megnyitja az utat a szerzők által az üzleti átalakulás „harmadik hullámának” nevezett trend előtt (az első, a Henry Ford által bevezetett hullám a folyamatok szabványosításáról szólt, a második a 90-es évek végén tetőzött üzleti folyamatok újratervezésének mozgalmával). A harmadik hullám létrehozza azt, amit a szerzők „hiányzó középnek” (missing middle) neveznek: egy dinamikus és változatos teret, amelyben az emberek és a gépek úgy működnek együtt az üzleti teljesítmény növelésének érdekében, hogy az emberek maximálisan kihasználják az AI előnyeit, a gépek pedig a fejlettebb képességeket biztosítanak az emberek számára.

 

„Az AI üzleti életre gyakorolt hatása óriási és egyre nagyobb kihívást jelent” – nyilatkozta Wilson. „Annak érdekében, hogy segítsünk a vezetőknek újragondolni az üzleti folyamatokat és rámutatni arra, hogy miként lehet a legtöbb hasznot kihozni a mesterséges intelligencia erősségéből, kidolgoztunk egy ‘MELDS’ nevű keretrendszert. Ez öt alapvető folyamatot foglal magában: Mindset (Szemlélet), Enterprise (Vállalkozás), Leadership (Vezetés), Data (Adatok) és Skills (Képességek).”

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatójaJim Wilson, az Accenture kutatási részlegének igazgatója

 

A könyv három teljesen új munkakörtípust is azonosít a „hiányzó közép” esetében, amely a mesterséges intelligencia sikeres és megfelelő bevezetéséhez szükséges: 

  • Oktatók, akik megtanítják a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek működését, segítenek a természetes beszédet feldolgozó és a nyelvi fordítást végző programoknak, hogy kevesebb hibát ejtsenek, és megtanítják a AI algoritmusoknak, hogyan utánozzák az emberi viselkedést.
  • Értelmezők, akik a műszakiak és üzleti vezetők között helyezkednek el, segítenek megértetni és elmagyarázni a nem műszaki szakembereknek az összetett algoritmusok belső működését.
  • Fenntartók, akik mesterséges intelligencián alapuló rendszerek megfelelő működéséért felelősek, kiszolgálják az embereket, könnyítik a munkájukat és mindennapi életüket.

 

A “Human + Machine: Reimagining Work in the Age of AI” című könyv már elérhető az amazon.com online áruházban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB új napenergia-tárolási megoldása 90%-os energetikai önellátást garantál

Az ABB új, moduláris kialakítású, integrált energiatárolási rendszerrel tervezett szolár invertere, a REACT 2 maximum 12 kWh kapacitással rendelkezik, és jelentősen növeli az otthonok önálló villamosenergia-ellátását.

2018. április 23. 15:59

Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye

A növekedési fázisú startupok, azaz scaleupok között keresi a legújabb európai tech sikersztorikat az EIT Digital, a digitális innováció és oktatás vezető európai szervezete, amely deep tech megoldásokat nyújtó cégek jelentkezését várja az idén ötödik alkalommal meghirdetett startup versenyén. A megmérettetésen korábban 60 magyar cég indult.

2018. április 23. 08:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink


A SmugMug felvásárolja a Flickr-t

2018. április 21. 16:26

Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál

2018. április 11. 15:03

Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben

2018. április 5. 11:10

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

2018. március 7. 10:51
cloudappsportal.com