Nyilvánosságra hozza moderálási irányelveit a Facebook

forrás: Prím Online, 2018. április 24. 19:10

A Facebook frissített közösségi alapelvei mostantól tartalmazzák azokat a belső irányelveket is, melyek alapján a cég moderátorai eldöntik, milyen káros tartalmakat kell eltávolítani a közösségi oldalról.

A Facebook évekkel ezelőtt vezette be nyilvánosan elérhető, globálisan érvényes közösségi alapelveit, és a moderátorok erre hivatkozva magyarázták el a felhasználóknak, mely tartalmaknak van helyük a közösségi oldalon, és melyeknek nincs. 

 

A Facebook frissített közösségi alapelvei már tartalmazzák azokat a belső irányelveket is, amelyek alapján a vállalat moderátorai eljárnak a jelentett esetek kivizsgálása során. A vállalat két okból döntött az irányelvek publikálása mellett: ezek ismeretében a felhasználók számára egyértelmű lesz, hogy egyes árnyalt kérdésekben a Facebook hol húzza meg a határt. Másrészt pedig a különböző területek szakértői is a korábbinál egyszerűbben juttathatnak majd el visszajelzéseket az irányelvekkel kapcsolatban a Facebooknak. 

 

A Facebooknál a tartalomszabályzó csoport felelős a közösségi alapelvek folyamatos fejlesztéséért. E csapat világszerte 11 irodában működik, tagjai pedig olyan szakértők, akik a terrorizmus és gyűlöletbeszéd felismerésére, gyermekvédelemre szakosodtak. Sokan közülük már a Facebookhoz való csatlakozásuk előtt is e területeken dolgoztak, és heti szinten működnek együtt külső szakmai szervezetekkel is. A visszajelzések és a társadalmi normák, valamint a nyelvi fejlődés alapján a Facebook közösségi alapelvei időről-időre meg fognak újulni. 

 

A Facebook mesterséges intelligenciát és a közösségtől érkező jelentéseket használ az erőszakos tartalmak beazonosítására. A felhasználóktól érkező jelentéseket a Community Operations csapat több mint 40 nyelven, köztük magyarul is értő tagjai nézik át a nap 24 órájában: az esetek többségében a jelentéseket 24 órán belül sikerül feldolgozni. Jelenleg a Facebook világszerte összesen 7500 moderátort alkalmaz, ebben a pozícióban mostanra 40 százalékkal többen dolgoznak a cégnek, mint tavaly ilyenkor.

 

Mostantól egy új fellebbezési folyamat is elérhetővé válik a Facebookon, amelynek segítségével a felhasználók jelezhetik a moderátorok felé, ha véleményük szerint a Facebook hibát követett el egy-egy adott tartalom eltávolításával.  Első lépésként mostantól a meztelenség, pornográfia, gyűlöletbeszéd vagy erőszakos tartalom miatt eltávolított bejegyezések kapcsán lehet fellebbezni a Facebooknál.

 

 

Így zalik a fellebbezés folyamata:

  • Ha egy felhasználó fotóját, videóját vagy bejegyzését eltávolították a közösségi alapelvek megsértése miatt, az erről szóló értesítés mellett meg fog jelenni egy „Request Review” (fellebbezés kérése) opció.
  • A fellebbezést a Facebook Community Operations részlegének emberi munkatársa vizsgálja meg (általában 24 órán belül).
  • Amennyiben a Facebook hibázott egy kérdéses tartalom (például bejegyzés, kép vagy videó) eltávolítása kapcsán, azt visszaállítja, és erről értesítést is küld a fellebbezést kérő felhasználónak.

 

Májusban a vállalat Facebook Forums: Community Standards néven rendezvénysorozatot is indít, amelynek keretében közösségi szakértők és civil szervezetek adhatnak visszajelzést a Facebook közösségi alapelveivel kapcsolatban. Az eseménynek Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Indiában, Szingapúrban, az Egyesült Államokban és a világ egyéb pontjain is lesznek állomásai az idén. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A pedagógiai módszertan szerepe kiemelkedő a digitális oktatásban

Újabb 4 intézmény csatlakozásával 20-ra nőtt a Telenor HiperSuli programjában aktívan résztvevő iskolák száma. A program elsődleges célja, hogy a pedagógusokat ösztönözze a digitális oktatási módszertanok kipróbálására, gyakorlására és tanári közösségben való megosztására.

2018. november 22. 08:35

Black Friday: kereslet van, kínálat nincs?

A Black Friday-jel idén is kezdetét veszi az év – vásárlások szempontjából – egyik legizgalmasabb időszaka, a karácsonyi készülődés. Az üzletek és webáruházak akcióit több hónapos tervezési és előkészítési időszak előzi meg. Vajon a másik oldal, a vásárlók mennyire készülnek idén a fekete péntekre? 

2018. november 21. 15:11

Black Friday – a GVH bírságolási ünnepnapja?

Hazánkban is egyre népszerűbbé válik az Amerikában a kereskedők ünnepeként is aposztrofált, a karácsonyi szezont indító kiskereskedelmi akciósorozat, a fekete péntek, vagy eredeti nevén Black Friday. Ebben a kiemelt akciózási időszakban azonban nemcsak a fogyasztóknak, de a kereskedőknek is érdemes résen lenni, mert a GVH sem nézi tétlenül az ígérgetési versenyt..

2018. november 21. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com