Nyári csapatépítővel zárult a Vodafone Digitális Iskola Programjának második éve

forrás: Prím Online, 2018. június 12. 13:14

2018. június 11-én 7 iskola összesen 120 diákja vett részt a Vodafone Digitális Iskola Program második tanévét lezáró nyári csapatépítő eseményén. A közös reggeli, majd ezt követő dunai hajótúra valamint a Cyberjump trambulinpark látogatás, méltó megünneplése volt az iskolák kiváló egészéves teljesítményének. Az egész napos programon a szórakozás mellett a digitális tudás fejlesztése és a Vodafone Önkéntes Közösség tagjainak munkája is szerepet kapott. 

A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott Digitális Iskola Program újabb sikeres évét zárja. A program célja a kezdetek óta, hogy felszámolja a digitális analfabetizmust, növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, ezáltal lehetővé téve, hogy mindenki részesülhessen a digitális világ nyújtotta örömökben és lehetőségekben. A két éve sikeresen működő kezdeményezésben országszerte 24 iskola vesz részt, amely így összesen 6500 gyermeket és 700 pedagógust érint. 

 

A Digitális Iskola Program első fázisában 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adtak át, az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi kerettel. Ezt követően, a digitális kompetenciafejlesztés most lezáruló, második fázisa a korábban kiosztott eszközök minél szélesebb körű felhasználását kívánta támogatni. Ennek érdekében jött létre a Vodafone AppTár, amelyben a digitális oktatást támogató alkalmazások váltak elérhetővé, segítve ezzel a tanárok munkáját, valamint a személyes tapasztalatokat középpontba helyező Rebot program, amelynek keretében a gyerekek újrahasznosított anyagokból építhettek robotokat, amelyeket később olyan, társadalmilag hasznos célokra használhattak, mint például a hulladékgyűjtés. Fontos kiemelni továbbá a szintén a program második fázisában indult VloggerSulit is, amelynek révén a kamera másik oldalára, így a videó vágás rejtelmeibe is betekintést nyerhettek a diákok.

 

 

A Digitális Iskola Program egyik legfontosabb része a külön erre a célra kialakított motivációs rendszer, amely a Vodafone által biztosított digitális eszközök minél szélesebb körű használatára, és kreatív felhasználására ösztönzi a tanárokat és diákokat egyaránt. A motivációs program alapját a különböző tantárgyakhoz, témákhoz kapcsolódó kvízek és pályamunkák (például videók készítése, Google űrlap fejlesztése, iskolainduló alkotása Music Maker alkalmazásával)) képezik, amelyek révén az iskolák pontokat gyűjthetnek és a pontok felhasználásával további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához vagy tablet töltő szekrényhez juthatnak hozzá. Emellett a diákok és tanulók fejlődését a Vodafone Magyarország Önkéntes Közössége is segítette az egész tanév ideje alatt: a lelkes munkatársak számos iskola felújítási munkában részt vettek és képzéseket tartottak a tanároknak a kiosztott eszközök sokoldalú felhasználási lehetőségeiről – például az AppTár megismertetése is ezt a célt szolgálta.

 

A motivációs rendszer alapján a programban résztvevő legszorgalmasabb, legügyesebb iskolák amellett, hogy különböző digitális eszközökkel gazdagodtak, egy nyári csapatépítőn is részt vehettek, melyre június 11-én került sor. Az egész napos rendezvényen a Digitális Iskola Programban résztvevő 7 település – Hejőkeresztúr, Rezi, Mórahalom, Csongrád, Szolnok, Kecskemét és Nagykáta – iskoláinak összesen 120 diákja vett részt. A nyári csapatépítő egy közös reggelivel indult a Kiosk Budapestben, ahol a Vodafone Önkéntes Közösség tagjai látták vendégül a gyerekeket. Ezt követően a diákok megcsodálták Budapesten egy dunai hajózás keretében, melyet a Cyberjump trambulinparkban egy hatalmas játék követett. A programok során a gyerekek digitális tudásukat is növelhették kvízek kitöltése révén, illetve turisztikai applikációk segítségével.

 

 

„Ha azt látjuk, hogy a tanárok és gyerekek örömmel vesznek részt a programban, akkor tudjuk, hogy jó úton járunk. A jövőt formáló elképzelések megvalósításához a gyermekek kreatív gondolkodása és elkötelezettsége is szükséges, mert amit mi ma elkezdünk, azt ők fogják továbbvinni és sok új, izgalmas elemmel alakítani a jövőt” – mondta el Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató helyettese.

 

A nyári csapatépítő méltó lezárása volt a Digitális Iskola Program második fázisának. A kezdeményezés rendkívül sikeres volt a második tanévben is, hiszen a digitális fejlődés jegyében nemcsak eszközök, hanem a digitális tudás, az oktatóanyagok minősége, valamint a kreatív tartalmak számának növelése tekintetében is szintet lépett a program. A motivációs rendszer eredményeképpen idén 12 iskola nyert tablettöltő szekrényt, 6 iskola smart táblával gazdagodott és 7 iskola a legnagyobb ajándékon, a csapatépítőn vehet részt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Légy része a divat forradalmi és tudatos generációjának az új magyar alkalmazással!

A LiveRobe célja, hogy a second hand népszerűsítésével, valamint kis butikok és feltörekvő divattervezők támogatásával felvegye a harcot a fast fashion negatív hatásaival szemben. A Magyarországról induló nemzetközi online piactéren bárki digitalizálhatja, frissítheti ruhatárát, és eladhatja nem használt darabjait. Az app már ingyenesen letölthető iOS és Android készülékekre!

2019. január 22. 17:28

Négy sorozat premierévadjaival indítja az új évet az RTL Spike

Ahogyan azt már megszokhattuk, az RTL Spike-on sosincs hiány a lebilincselő sztorikból. Ebben az évben sem lesz ez másképp, hiszen máris négy népszerű sorozat vadonatúj évadjaival indítja 2019-et a csatorna. Januárban és februárban magyar szinkronnal folytatódik a Vikingek, az iZombie, a Visszatérők és a The Walking Dead története is.

2019. január 22. 14:17

eNET kutatás a hazai videojátékos piac helyzetéről

Magyarországon stabilan magas, 60% körüli azok aránya, akik videojátékoznak – derül ki az eNET 2018 szeptemberi kutatásából, amelyet immáron harmadik alkalommal készítettek el. Bár érdemben nem nőtt a videojátékosok köre, viszont, akik játszanak, azok egyre többet költenek videojáték vásárlásra, illetve a játékhoz kapcsolódó hardver és periféria beszerzésre is. Mindeközben folyamatosan nő azok száma is, akik okostelefonon játszanak, megerősítve ezzel a mobiltelefon elsődleges játékplatform szerepét.

2019. január 22. 11:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com