A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt

forrás: Prím Online, 2018. július 3. 09:57

Várhatóan a multinacionális vállalatok hazai érdekeltségei kerülnek először a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) célkeresztjébe a GDPR betartására vonatkozó vizsgálatoknál, legalábbis erre lehet következtetni a kormány által benyújtott törvénymódosítási javaslatból.

Május 25-én lépett hatályba az új európai uniós általános adatvédelmi rendelet (GDPR), ami a várakozások szerint jelentős változásokat hoz majd az Európai Unióban a személyes adatok kezelésében. Az előírással kapcsolatban az egyes tagállamoknak jogharmonizációs feladatai vannak, és a magyar kormány 2018. 06. 19-én előterjesztést nyújtott be az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény az Európai Unió adatvédelmi reformjával összefüggő átfogó módosításával kapcsolatban. 

 

A törvényjavaslathoz fűzött általános indokolásban a kormány egyértelműen kifejtette álláspontját, miszerint a GDPR közvetlenül alkalmazandó szabályait – így a bírságra vonatkozó akár 20 millió eurós maximumot – „elsősorban a tagállami jogrendszerek közötti különbséget kihasználó multinacionális gazdasági társaságok ellen fellépve szükséges alkalmazni”. 

 

„Az általános indokolásban foglaltak arra engednek következtetni, hogy a NAIH elsősorban a multinacionális vállalatokat fogja ellenőrizni. A többi gazdasági szereplő, így a kis- és középvállalkozások (KKV) tekintetében a kormány megengedőbb álláspontot fogalmazott meg a törvényjavaslat indoklásában, esetükben az arányosság elvét figyelembe véve a figyelmeztetés jogkövetkezményét indokolt alkalmazni. Ugyanakkor a KKV-k sem dőlhetnek hátra, mert a NAIH egyik közelmúltban közzétett döntését figyelembe véve ezek a társaságok sem mentesülnek a bírságolás alól” – mutatott rá dr. Majoros Gábor T. a Deloitte Legal Ügyvédi Iroda adatvédelmi szolgáltatásokért felelős ügyvédje.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online vásárlás Magyarországon

Bár vitathatatlan tény, hogy a netes vásárlás mennyivel kényelmesebbé teszi az emberek életét, a kereskedőknek mégis érdemes a jelenség mélyére nézni és az esetleges kihívásokkal megküzdeni, megoldásokat keresni. Milyen eszközöket használnak például a magyarok online vásárlás esetén? Mennyit költenek ilyenkor? Hogyan változik a vásárlói trend az év folyamán? Férfiak vagy inkább nők veszik igénybe ezt a szolgáltatást? A Picodi.com elemzői ezeknek jártak utána a tavalyi és az idei év rendelkezésre álló adatai alapján.

2019. március 21. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com