Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait!
Egyetlen napra nyitotta meg a sajtó munkatársai előtt budapesti kutatóbázisát a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Itt tervezik a haszonjárművek számára azokat a jövőbemutató biztonság-releváns rendszereket, melyek az automatizált vezetés, a mobilitás, a hálózatosítás és a közúti biztonság mérföldkövei.
A magyar mérnökök munkája és felkészültsége a világ élvonalába tartozik – ezt mutatja a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. és a teljes világméretű cégcsoport teljesítménye – mivel a termékfejlesztés komoly része hazánkban zajlik. A Knorr-Bremse vállalatcsoport a világ több, mint harminc országában 100-nál is több telephellyel rendelkezik, árbevétele 2017-ben 6,2 milliárd euró volt, melynek közel 6%-át, azaz mintegy 359 millió eurót fordította kutatás-fejlesztésre világszerte. A cég világelső fékrendszer beszállító a teher- és személyszállítás területén, és vezető a növekvő közlekedésbiztonság, hálózatosítás, káros anyag kibocsátás csökkentés, e-mobilitás és az automatizált vezetés területén nyújtott megoldásokban. Az általuk fejlesztett biztonsági, vezetéstámogató és hajtáslánc rendszerek naponta emberek millió számára teszik biztonságossá és gazdaságossá a közlekedést.
A vállalatcsoport Vasúti és Haszonjármű Üzletága is jelen van Magyarországon. Az 1000 fős Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a Haszonjármű Üzletághoz tartozik, székhelye Kecskemét. A cég Kutatás-Fejlesztési központja Budapesten található, míg Kecskeméten a teszt-központ, a gyártás és az értékesítés kapott helyet. A vállalat mintegy 350 mérnököt foglalkoztat, akiknek nagy része a hazai felsőoktatásból került ki. A két telephelyen a biztonsági rendszereket és azok részegységeit tervezik és tesztelik, illetve új típusú alapanyagok és azok felhasználásának a fejlesztésével is foglalkoznak.
„Izgalmas forradalom zajlik a közlekedésben, melyet olyan globális megatrendek formálnak, mint a városiasodás, az ökohatékonyság, a digitalizáció és az automatizált vezetés. A magyar mérnökök felkészültsége és kreativitása felbecsülhetetlen érték egy olyan vállalat számára, amely a jövő mobilitási rendszereit fejleszti” – nyilatkozta Frank Péter, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. fejlesztési igazgatója. „A jövő az automatizált járműveké, és mérnökeink már letették névjegyüket ezen a területen. Intézetünkben sok hasonló izgalmas fejlesztéssel tudjuk szolgálni a fuvarozás biztonságát és költséghatékonyságát nap, mint nap. A mérnökeink részt vehetnek már az előfejlesztésben is, de izgalmas járműteszteket is végezhetnek, a termékfejlesztés teljes folyamatában megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb feladatot vagy akár gyártási folyamatokat optimalizálhatnak.” – tette hozzá a szakember.
A sajtó munkatársai megtekintették a fejlesztő központ műhelycsarnokát, ahol a prototípus járművek felszerelése zajlik. Láthatták az iTAP (intelligent Trailer Access Point) rendszer működését, amellyel a billenős pótkocsi rakomány-ürítését, gumiabroncs nyomás ellenőrzést és sok más feladatot egy mobiltelefon segítségével lehet kontrollálni. Az Elektronikus Rögzítőfék (EPB - Electronic Parking Brake) javítja az indulás és a megállás biztonságát és kényelmét. A szintén magyar mérnökök által fejlesztett szintszabályzó rendszer (Electronic Levelling Control) különösen gyorsan és nagy pontossággal képes beállítani a plató szintjét és szükség esetén emelni vagy süllyeszteni a jármű harmadik tengelyét. A mérnökök megmutatták továbbá azt a kamion szimulátort is, amely nagy pontosságú járműdinamikai modell segítségével az egyébként veszélyes manőverek pontos számítására képes.
A Knorr-Bremse mérnökei az iparágban vezető termékekben és hálózatosított rendszermegoldásokban ötvözik a high-tech anyagokat, szenzorokat, szoftvereket mechanikával, pneumatikával és elektronikával. Az általuk fejlesztett vezetéstámogató rendszerek (automatikus vészfékező, sávelhagyást detektáló, adaptív tempomat, borulásgátló stb.), melyek a közlekedésbiztonságot és az üzemanyag hatékonyságot hivatottak növelni, nem csak a közutakon játszanak fontos szerepet. Talán kevesen tudják, de a zárt telephelyeken már ma is engedélyezett a kamionok autonóm mozgása. A cég által fejlesztett Autonóm Telephelyi Manőverező rendszer pedig már képes arra, hogy a jármű - akár a vezető távollétében - manőverezzen és rámpára álljon az ilyen helyeken, lehetőséget adva ezzel a sofőr idejének gazdaságosabb felhasználására, hiszen ez idő alatt pihenőidejét is töltheti, vagy akár adminisztrációs teendőit is elvégezheti. Az ilyen rendszerek fejlesztése a logisztikai központok számára nagy jelentőséggel bír, működésüket teljesen megreformálja, egyszerűsítheti. Az ilyen rendszerek megtervezése komoly és izgalmas mérnöki feladat, a Knorr-Bremse Kutatás-Fejlesztési központjában ilyen és ehhez hasonló feladatok várják a mérnököket.
Kapcsolódó cikkek
- Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja
- A kobotok megoldást kínálnak az öregedő munkaerő problémájára
- Technológiai cégek írják át az ingatlanpiac szabályait
- Biztonság a jövő autójában
- Húszezer évnyi fejlődést hozhat a mesterséges intelligencia a következő száz évben
- Átalakulóban a könyvelőszakma
- Díjazták a Continental intelligens ablakvezérlését és a 3D megjelenítési felületét
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A diákmunkában elindult a nyári szezon
A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
Az Amazon Web Services 2023. június 5-én nyitja meg az első budapesti irodáját, ami része az AWS folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához. Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok, vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.
A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
A győri Széchenyi István Egyetem újabb 32 hallgatója és oktatója nyerte el a Kulturális és Innovációs Minisztérium által meghirdetett Új Nemzeti Kiválósági Program (ÚNKP) ösztöndíját, akik idén is kétnapos konferencián mutatták be az általuk vizsgált témákat. A pilóta nélküli járművektől a kis- és középvállalkozások helyzetén át egészen az egészséges csokoládé előállításáig számos érdekes kutatás hangzott el a rendezvényen.