A tudatos nethasználat oktatása egy messenger-fejlesztéssel

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 19. 14:04

A tizenévesek készségszinten használják az internetet, ami mindennapi életük része; a biztonságos nethasználat viszont már korántsem ennyire egyértelmű fogalom számukra. A „ChatStory – a te sztorid” chatbot alkalmazással a Telenor a fiatalok számára ismert környezetben – Messengeren – jelentkezik egy tudatos nethasználatra buzdító új fejlesztéssel. 

A ChatStory-ban szórakoztató keretek között, egy alaptörténetet követően a játékos maga választhatja meg, hogy hogyan alakuljon az ő saját, tanulságos fordulatokat is rejtő chat sztorija.

Mik azok a chatbotok?
 
A csevegőalkalmazások üzemeltetői – mint a Viber vagy a Facebook (Messenger) – a közelmúltban tették lehetővé, hogy rajtuk keresztül cégek/szervezetek is kaput nyissanak az ügyfelek felé, mesterséges intelligenciával rendelkező vagy automata válaszadásra képes csevegőrobotok segítségével. Azaz a hétköznapi felhasználó az adott cég/szervezet chatbotját megszólítva, személyre szabott vagy előre beállított válaszüzeneteket kap válaszul. Erre a megoldásra épít a Telenor új ChatStory – a te sztorid alkalmazása is, ami a Messenger alkalmazásból érhető el, és egy történetet követ végig, amiben a játékos választhatja ki, hogy az egyes döntési pontokon hogyan folytatódjanak az események.
 
Ami a fiatalok számára fontos
 
A 12-14 éves gyerekek közel 80%-ának van saját okostelefonja, és alkalmanként a legtöbb olyan gyerek is használja más családtag készülékét, akiknek nincs sajátja[1]. Ebben a korosztályban az is fontos szempont, hogy a gyerekek előfizetése tartalmazzon mobilinternetet. A könnyen hozzáférhető okostelefonoknak és mobilnetnek köszönhetően ma a fiatalok mindennapjaiban meghatározó a digitális jelenlét, legyen szó tanulásról, szórakozásról vagy éppen közösségi életről.
 

 
A Telenor célja a ChatStory Messenger-bottal, hogy a 13 év feletti fiatalok számára jól ismert környezetben, játékos körülmények között adjon képet arról, hogy egy hétköznapi életszituációban – jelen esetben két fiatal online megismerkedése – is mennyire fontos a körültekintő és tudatos viselkedés és egymás tisztelete. A ChatStory induló verziójában egy kibontakozó szerelem történetét kísérhetjük végig. Már a játék elején kiválasztható, hogy fiú vagy lány szereplőként folytatódjanak az események, majd az egymásra találás pillanatától érkeznek a döntési helyzetek és bonyolódnak a szálak. A ChatStory a történet végén nem ad értékelést a játékosnak, hanem az esemény alakulásából enged következtetni arra, hogy a történet során vajon a legjobb döntéseket hozta-e a játékos az egyes szituációkban, vagy érdemes-e újragondolni az egyes helyzetekre adott reakciókat.
 
A történet bármely pontján járva, egy kattintással elérhető a www.yelon.hu weboldal is, ami 12-18 éves fiatalok önképével és szexualitásával kapcsolatos kérdésekben publikál hasznos cikkeket, valamint chatszolgáltatást biztosít a fiataloknak, akik teljes névtelenségben tehetik fel az őket foglalkoztató kérdéseket az alapítvány képzett szakemberei számára.
 
A szakemberek összerakták, a célcsoport letesztelte
 
A ChatStory történetét Prievara Tibor, a 21. Századi Oktatásért Alapítvány alapítója dolgozta ki, míg a munkában a Yelon.hu-t is életre hívó Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány nyújtott további szakmai segítséget. A Telenor a ChatStory alkalmazást 13 év feletti Hipersuli osztályokban tesztelte, így a végeredmény a célcsoport visszajelzései alapján alakult ki.
 
A ChatStory okostelefonról a Messenger alkalmazásban érhető el: egyszerűen a keresőmezőbe kell írni, hogy ChatStory – a te sztorid, ekkor a találatra koppintva, majd az Új játék indítása választásával már kezdődik is a játék. A ChatStory a felhasználókról semmilyen személyes adatot nem tárol és nem elemez. A ChatStory Facebook oldalán a témával kapcsolatos érdekes cikkeket olvashatnak az érdeklődők – a chatbot eléréshez az oldal like-olása vagy követése nem szükséges.

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Emirates applikációjában az utasok több mint 4000 szórakoztató csatorna kínálatát böngészhetik

Az Emirates új, innovatív funkciót vezetett be okostelefonos alkalmazásában, mely lehetővé teszi az utasoknak, hogy testreszabott lejátszási listákat hozzanak létre már utazásuk előtt, majd szinkronizálják azokat az ülőhelyükkel a fedélzeten. Így az utazások hatékonyabban tervezhetők, és a fedélzeti élmény még teljesebb lehet, miután a gazdag szórakoztató kínálat mostantól bármikor böngészhető.

2019. január 21. 16:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com