Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
Állandóan a zsebünkben van: erről e-mailezünk, ez az ébresztőóránk, erről hallgatunk zenét, ezen böngészünk, ezen használjuk a navigációt, a naptárat, a közösségi médiát, ezzel fotózunk és videózunk. Az elmúlt évek során mobiltelefonunk egyre többet kínál, és az új funkciók sora mellett néha háttérbe szorul, hogy eredetileg mire is találták ki a készüléket. Az LG legújabb felmérése szerint a mobil eredeti funkciói hivatalosan is háttérbe szorultak: többet használjuk fotózásra, mint telefonálásra a készüléket.
Az LG saját felmérésben vizsgálta az amerikai és koreai okostelefon-használók szokásait: a gyártót az érdekelte, milyen témákat osztanak meg, mi zavarja őket és mik az elvárásaik egy okostelefonos kamerával szemben. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka egy héten legalább egyszer készít valamilyen fényképet az okostelefonjával, ezzel szemben csupán 82 százalékuk használja ugyanilyen gyakran a hanghívás funkciót. A kamerahasználat aránya ezzel magasabb, mint a telefonálásé vagy a közösségimédia-használaté (80%).
Szelfik vs. ételfotók
A válaszadók 61 százaléka szívesebben küld képeket a szöveges üzenetek helyett, ha valamilyen információt szeretne megosztani. Míg Amerikában a gyerekfotók és a szelfik a legnépszerűbbek, Koreában az utazási és ételfotók uralják a közösségi médiát. Az amerikai válaszadók 81 százaléka rendszeresen tölt fel szelfit valamelyik közösségimédia-felületre. A fotók gyors elkészítése és azonnali megosztása olyan trend, amire a gyártók is felfigyeltek: a tavaly divatba jött 2:1 kijelzőarányú telefonokkal már ez is gyorsabb, hiszen a képernyőt két részre osztva, a felső ablakban megörökített képet egyből közzé is tehetjük az alsó ablakban. A mobilos videózás is egyre népszerűbb: a válaszadók 74 százaléka vett már fel azért videót, mert egy élmény megörökítéséhez nem volt elég egy állókép, és 68 százaléka készített inkább videókat az érdekes helyszínekről és tájakról a fotózás helyett. Egyes készülékek, mint az LG G7 ThinQ már HDR minőségű képet és videót is képesek rögzíteni, így több külön készülék helyett elég csak egyet magunkkal vinnünk az utazásra.
A legbosszantóbb fotós bakik
A válaszadók szerint a három legzavaróbb probléma mobilos fotózás esetén az elmosódó kép, a zoomoláskor fellépő pixelesedés és az, hogy a legtöbb telefon kamerájával szinte lehetetlen megörökíteni egy táj valódi szépségét. A megkérdezettek 54 százaléka érezte már rosszul magát mobilozás közben a gyenge fotós készségei miatt, 63 százaléka pedig nem elégedett a fotók kompozíciójával vagy színtónusával. A húszas és harmincas éveikben járó nők egyharmadának a mozgó háziállatok lefényképezése okoz gondot, míg összességében a nők 74 százaléka a kedvezőtlen fényviszonyok mellett készített fotókkal elégedetlen. Utóbbi problémára jó megoldást jelent, ha zajcsökkentés funkcióval felvértezett készüléket választunk, és odafigyelünk arra, hogy a kamera minél alacsonyabb rekeszértékű legyen - ezek biztosítják ugyanis, hogy félhomályban is megfelelő képet készíthessünk. Egyes okostelefonok már arra is képesek, hogy automatikusan beállítsák az ideális fotómódot a környezeti tényezők és a fényviszonyok alapján.
Azért fotózunk, hogy megosszuk
A válaszadók 50 százaléka azért keresi a tökéletes fotótémát, hogy az elkészült képet feltöltse valamelyik közösségimédia-felületre. A megkérdezettek 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem tudja egyetlen képen megörökíteni a fénykép témáját és hátterét – vagy a kép tárgya lesz pixeles a nagyításkor, vagy a környezet nem fér rá a fotóra. Erre jó megoldást kínálnak azok a kamerák, melyekkel többféle látószögben rögzíthetjük a valóságot. Az LG G7 telefon például egy 71 és egy 107 fokos kamerát kapott, melyek között egyetlen gombnyomással válthatunk, ráadásul a zoomolás során sem pixelesedik a kép. A felmérés során megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy örömmel fogadna egy olyan telefont, amely többféle látószögű képek elkészítésére képes.
Az ideális kamera
A válaszadók azt is elmondták, milyen lenne számukra az ideális okostelefonos kamera. A leggyakrabban megjelölt válaszok között szerepelt, hogy a vásárlók nem szeretnének kompromisszumot kötni a képminőség terén zoomoláskor, és gyenge fényviszonyok mellett is szeretnének szép és tiszta képeket készíteni. Ugyanazt a tárgyat többféle szögből és távolságból is lefotóznák, és lehetőség szerint a hátteret és a kép tárgyát egy fotón örökítenék meg. A válaszadók közel 50 százaléka kifejezetten profinak tűnő fotókat szeretne készíteni mobiltelefonjával. A felmérés eredményei szerint pedig a nők kétszer nagyobb valószínűséggel veszik számításba a kamerás képességeket egy okostelefon kiválasztásakor, mint a férfiak.
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználói bizalom növelése és az alapvető technológiai újítások állnak az LG mobil stratégiájának középpontjában
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
- Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron
- Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
- Hogyan vigyázzunk nyáron a telefonunkra?
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- BTS témájú tartalmak LG okostelefonokon
- Középkategóriás telefon felsőkategóriás funkciókkal
- Hat ország 60 újságírójának mutatták be az LG legújabb okostelefonjait
- Az LG G7ThinQ az eddigi legnagyobb fényerejű okostelefon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját a GKID. 2022-ben már másodszor készült külön rangsor a 100%-ban magyar hátterű cégekről, ahol az Euronics ismét kiérdemelte az első helyet. Az összesített listán a vállalat megőrizte hetedik helyét, 2023-ban pedig további növekedésre számít online értékesítési csatornáján.
Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
Az idén a Grundfos és az MBH Bank nyerte el az IFUA Horváth Zöld Kerék díjat. A Grundfos „Átfogó ESG-alapú irányítási rendszerfejlesztés” kategóriában, az MBH Bank pedig „ESG-szempontok beépítése a termékfejlesztésbe” kategóriában bizonyult a legjobbnak a pályázók közül.
Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
Informatikai környezetének teljes korszerűsítésére indított programot a világhírű italmárkák gyártásáról és forgalmazásáról ismert Diageo. A többek közt a Guinness, a Smirnoff és a Johnnie Walker márkákat birtokló Diageo a folyamatainak újratervezését és fejlesztését célozza meg, mind a 180 országra kiterjedően, ahol a vállalat működik. A vállalat eddigi legnagyobb és legátfogóbb stratégiai projektjének kivitelezésére az SAP és az IBM fogtak össze.
Bemutatkozik az Eaton easyE4 vezérlőrelé
Új, jelentősen továbbfejlesztett easyE4 vezérlőreléket vezet be az Eaton, az energiagazdálkodás globális vezető vállalata. A frissítés célja, hogy kiszélesítse a lehetséges alkalmazások körét és megfeleljen a növekvő kiberbiztonsági követelményeknek.
Konferencia a gépi tanulásról, a mesterséges intelligenciáról és a mély tanulásról
2023. június 2. és 4. között Prágában, az O2 Universumban rendezik meg Európa legnagyobb gépi tanulásról, mesterséges intelligenciáról és mélytanulásról szóló konferenciáját. A Machine Learning Praque társszervezője a Kiwi.com, vezető utazási technológiai vállalat. Az eseményen olyan nagyvállalatok szakértői lesznek előadók, mint az Amazon, az Emplify, a Google, a Microsoft és a Workday.