Az online vásárlások negyede hiúsul meg értékesítési hibák miatt

forrás: Prím Online, 2018. november 26. 18:15

Az internetes kiskereskedelemben minden negyedik vásárlás akad el amiatt, hogy a vásárlóknak nincs elegendő információjuk a termékről, valamint hogy az értékesítési felület használata nem elég egyértelmű – állítják az Arenim Technologies szakértői. A probléma a Black Friday, Cyber Monday és a karácsony által keretezett értékesítési időszakban még súlyosabb kihívás elé állítja a kiskereskedőket, de a stockholmi központú, budapesti fejlesztőközpontot működtető call center-szakértők szerint létezik megoldás.

Az online vásárlások legalább negyede nem valósul meg annak következtében, hogy a vásárlók nem tudnak eligazodni a vásárlási folyamatban, illetve mert nem kapnak elegendő információt – derül ki a stockholmi központú, de budapesti fejlesztőközpontot működtető Arenim Technologies szakértőinek iparági becsléséből. Az e kereskedők ügyfélszolgálatai ugyanakkor a szektorban jelentkező általános munkaerőhiány miatt sok esetben nem tudnak megfelelő támogatást nyújtani, ami az év utolsó időszakában még súlyosabb probléma. 

 

Az ügyfélszolgálatoknak az év utolsó negyedében kiugró számú ügyfélkérést kell kezelniük; ennek a kiemelt időszaknak a három meghatározó napja a Black Friday, az ún. Cyber Monday és természetesen a karácsony. (Cyber Monday-nek a kétezres évek eleje óta a Fekete Pénteket követő első hétfőt hívják, ez gyakorlatilag a Black Friday „online” megfelelője, erre a napra kifejezetten az online vásárlást támogató akciókkal készülnek a cégek.) A Black Friday és a Cyber Monday az akcióban részt vevő cégeknek az éves forgalmuk akár 5-7%-át is jelentheti, ráadásul, ha a karácsonyi vásárlási időszak egészét vizsgáljuk, az éves forgalom egyharmadát ebben az időszakban, az utolsó negyedévben bonyolítják az üzletek.

 

„Az ajándékkereséssel és az év végi fáradtsággal járó stressz különösen érzékennyé teszi a vásárlókat: például sokkal türelmetlenebbek, kevesebb időt hajlandók információkeresésre fordítani várakozni. Ezért az, hogy milyen támogatást kapnak a vásárlási folyamatban, meghatározza, hogy befejezik-e az adott vásárlást.” – mutatott rá Kun Szabolcs, az Arenim Technologies vezérigazgatója.

 

A megnövekvő forgalom és az ez által keletkező magasabb számú ügyfélmegkeresések olyan megoldást kívánnak, amely megkönnyíti az ügyféligények kezelését, valamint a nagyfokú igénybevétel ellenére is költséghatékony tud maradni. Az egyik ilyen megoldási lehetőség az önkiszolgáló call center; ebben az esetben a vásárló egy automatizált rendszertől kap információt a vásárlási folyamattal vagy az általa választott termékkel kapcsolatban. Ezeknek a rendszereknek a hatalmas előnye többek között az, hogy működtetésük minimális humánerőforrást igényel, folyamatosan használhatók, a hibaarányuk a nullához közelít, így ennek eredményeképpen töredékére csökkenthető a híváskezelés költsége. A webshopok kezelőfelületeinek hiányosságaira pedig a képernyőmegosztáson alapú szoftverek kínálhatnak megoldást, amelyek lehetővé teszik az ügyfélszolgálatok munkatársainak, hogy valós időben és teljes mértékben személyre szabottan tudjanak segítséget nyújtani a vásárlóknak. 

 

„A vásárlók információs igényeinek jelentős részét tökéletesen ki tudja elégíteni az önkiszolgáló ügyfélszolgálat, ugyanakkor az egyedi kérések mindig szükségessé teszik az azonnali és személyre szabott támogatást, aminek a leghatékonyabb eszköze a képernyőmegosztáson alapuló ügyfélkommunikáció, így például az Arenim Technologies WebWithMe nevű megoldása. Megfelelő támogatással a kiskereskedők ebben a kiemelt időszakban a szokásosnál is lényegesen több bevételre tehetnek szert.” – zárja gondolatait Kun Szabolcs.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez. 

2023. május 30. 20:11

Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház

Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.

2023. május 30. 18:27

760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre

Több mint 760 milliárd Ft támogatás lesz elérhető a 2021-27. között a DIMOP Pluszból digitalizációs fejlesztésekre Magyarországon. A szupergyors Internet Program (SZIP) folytatásaként indul a Gigabit Magyarország Program.

2023. május 30. 11:24

ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához

Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába. 

2023. május 30. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39

Új keresőt fejleszt a Google

2023. április 24. 20:01