Továbbra is élvonalban a magyar műszaki áruházlánc

forrás: Prím Online, 2019. február 11. 10:01

A magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc 2018-as számai jelentős előretörést mutatnak. A vállalat 20%-kal magasabb árbevételt realizált a megelőző évhez képest, miközben jelentős beruházásokat eszközölt, átalakította bérezési rendszerét, valamint tovább erősítette online értékesítési pozícióját. 

A 2018-as év 20%-os forgalomnövekedést eredményezett az Euronics műszaki áruházlánc gyorsjelentése alapján. Ez jelentősen meghaladja a teljes műszaki piac növekedési ütemét. A cég webshopjának forgalma pedig több, mint a duplájára emelkedett a 2017-es számokhoz képest. 

 

A vállalat forgalomnövekedésének hátterében a tavaly év eleji, Otthon Melege program sikerességét, a foci világbajnokság keltette értékesítés emelkedését, valamint a lakossági vásárlási kedv növekedését látja. Ezek mellett a cég jelentős, közel 2 milliárd forintos ingatlanfejlesztéssel három új áruház nyitását valósította meg, valamint további hét üzletét költöztette, vagy újította fel. 

 

Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetőjének tájékoztatása alapján, a forgalomnövekedésben a televíziók, azon belül is a nagyképernyős és prémium kategóriás termékek értékesítésének növekedése számottevő, ugyanis itt közel 30%-os az emelkedés. A VB felpörgette a szórakoztató elektronikai eszközök forgalmát is. A vállalat Soundbarból közel 40%-kal többet adott el, mint a megelőző évben. Emellett nagy lépés, hogy a számítástechnikai eszközök értékesítését is harmadával tudta emelni az Euronics.

 

A növekedéshez hozzájárult a cég áprilisban átadott pátyi raktárbázisa, ahonnan országos kiskereskedelmi hálózatát és webshopját is hatékonyabban tudja kiszolgálni. Az év során az Euronics, válaszolva a munkaerőpiaci kihívásokra, jelentős mértékben alakította át bérezési struktúráját, több hullámban emelte alkalmazottai bérét, megreformálta a motivációs rendszerét, valamint bevezette a cafeteria- rendszert is.

 

„Büszkék vagyunk rá, hogy a Blokkk.com kiskereskedelmi szakportál listája alapján, az egy főre jutó bruttó keresetek rangsorán a harmadik helyen állunk a kiskereskedelmi cégek között.” - monda Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója. 

 

A változások azonban belülről kellett, hogy induljanak. Az elmúlt években a vállalat vezetése tudatosan alakította át a managementet annak érdekében, hogy a piaci körülmények változásaira, az Euronics rohamtempóban történő növekedésére, továbbá a célok megvalósítására minél hatékonyabb módon tudjanak felkészülni. „A vezetői szintekre olyan nemzetközi tapasztalatokkal, stratégiai látásmóddal rendelkező kollégák kerültek kiválasztásra, akik képesek támogatni az Euronics megújulási, modernizációs törekvéseit, ugyanakkor csapatban gondolkodnak.” – jegyezte meg Hunyady László az átalakításokkal kapcsolatban. 

 

Ezek a törekvések a 2019-es évben is folytatódnak, így az Euronics márka megújulása, az online és offline értékesítési csatornák kiemelt szerepe, a vásárlói élmény további fokozása, a dolgozói elégedettség emelése mind a tervek között szerepel.

Kulcsszavak: Euronics +céginfo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz

A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.

2019. július 16. 14:41

Közel 2 milliárd forint értékű megbízás és nyilvános kibocsátás jön az OTT-ONE-nál

Az OTT-ONE megkötötte eddigi működésének legnagyobb összegű szerződését, közel 2 milliárd forint értékben. A szerződés értelmében egy magyarországi megrendelő számára hajt végre innovatív informatikai és információbiztonság-technológia fejlesztéseket a vállalat. A tőzsdei társaság menedzsmentje arról is határozott, hogy a megnövekedett piaci és befektetői érdeklődésre való tekintettel a vállalat 5 millió darab részvénnyel nyilvános kibocsátást hajt végre a Budapesti Értéktőzsdén.

2019. július 16. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05
online sportfogadás