Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására

forrás: Prím Online, 2019. február 20. 19:56

Az Oracle és az Association of International Certified Professional Accountants legújabb felmérése kimutatta, hogy a pénzügyi szakemberek nem rendelkeznek a legújabb AI innovációk alkalmazásához szükséges digitális készségekkel, ezzel pedig negatívan befolyásolják a bevételi eredményeket. Az Oracle február 19-i Modern Business Forum rendezvényén bemutatta a legújabb üzleti informatikai trendeket és megoldásokat, amelyek a vállalatok életét a közeljövőben meghatározzák. 

A 700 pénzügyi vezető megkérdezésével készült globális felmérés szerint az AI alkalmazása és a bevételek növekedése közötti egyértelmű összefüggés ellenére a vállalatok 89 százaléka nem vezetett be mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat a pénzügyi folyamataiba, és a pénzügyi szakemberek csupán 10 százaléka állította, hogy rendelkezik a szervezet digitális átalakulását elősegítő készségekkel.

 

Az Agile Finance Unleashed: The Key Traits of Digital Finance Leaders című felmérésben a technológiailag képzett pénzügyi vezetők 46 százaléka számolt be a bevételek pozitív alakulásáról, míg a kevésbé képzetteknél ez csak 29 százalék volt. Emellett azok a vállalatok, amelyek bevétel növekedést tapasztaltak, sokkal nagyobb arányban vezettek be mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat, szemben azokkal, akiknek stagnáltak vagy csökkentek a bevételei. A felmérésben részt vevő pénzügyi vezetők csupán 11 százaléka alkalmaz AI technológiát a pénzügyi folyamatokban.

 

Andrew Harding, az AICPA management accounting üzletágának ügyvezetője szerint „a vállalatok hatalmas lehetőséget szalasztanak el, ha nem biztosítják munkavállalóiknak a jobb üzleti döntések meghozatalához szükséges eszközöket és képzéseket. A felhő és az egyéb feltörekvő technológiák, mint az AI vagy a blokkláncok, növelik a hatékonyságot, javítják a pontosságot, illetve mélységi betekintést nyújtanak az adatokba. Ezáltal a pénzügyi vezetők a stratégiai kérdésekre összpontosítva elősegíthetik a vállalat adatvezérelt döntéseinek meghozatalát. Ezzel párhuzamosan a pénzügyi csapatok készségeinek is fejlődnie kell az elemző gondolkodás, a döntéshozatal és az üzleti partnerek kezelése terén.” 

 

 

A felmérés a pénzügyi szakemberek 3 legfőbb jellemzőjét emelte ki:

  • A működést modernizálók: A kutatás szerint a technológiailag képzett pénzügyi szakemberek fejlettebb technológiákat alkalmaznak és az üzleti működés modernizálására törekednek. A digitális pénzügyi szakértők 86 százaléka a digitális és felhő megoldásokat részesíti előnyben, amelyek révén nagyobb mértékben automatizálhatók az intelligens folyamatok és szélesebb körben férhetnek hozzá az olyan technológiákhoz, mint az AI vagy a blokkláncok – amelyeket jellemzően a felhőből érnek el. Emellett a válaszadók 73 százaléka összpontosítja a pénzügyi tárgyi szakértelmet az ún. globális „kiválósági központokban” (Center of Excellence).
  • Adatelemzők: A vezető pénzügyi csoportok képesek összekapcsolni a különálló alkalmazásokban lévő adatokat, és ezáltal új ismereteket nyernek ki az információkból. Egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a mesterséges intelligenciára, amely révén különféle rejtett mintákat tárhatnak fel, javaslatokat tehetnek és tanulhatnak a töretlenül áramló üzleti adatfolyamból. A felmérés szerint a növekvő bevételi eredményeket elérő vállalatok nagyobb arányban adaptálnak AI technológiát.
  • Üzleti döntéshozók: A vezető pénzügyi csoportok már nemcsak jelentéseket készítenek, hanem az adatok elemzése alapján javaslataikkal befolyásolják az üzleti döntéseket is. Kevesebb időt töltenek a manuális riportálási folyamatokkal, és a valós idejű, pontos adatelemzésekkel a kezükben bekerültek az üzleti döntéshozók sorába. Javaslatokat tesznek új akciótervekre és befolyásolják az üzleti stratégiákat is.

 

Az Oracle Modern Business Forum eseményén Füzes Péter, az Oracle regionális üzletfejlesztési igazgatója kiemelte: “Új technológiák esetén természetes némi bizonytalanság a vállalatok részéről, vajon melyik az az irány, amibe időt, energiát, pénzt érdemes fektetni. A felhő alapú alkalmazások azért kínálnak különleges lehetőséget, mert a leginnovatívabb megoldásokat biztosítják, anélkül, hogy azok fejlesztésével, tesztelésével és kockázataival a vállalatoknak foglalkoznia kellene. Az Oracle üzleti alkalmazásai - legyen szó akár pénzügyi, emberi erőforrás, marketing vagy értékesítési megoldásokról – beépített AI funkciókat tartalmaznak és biztosítják az innovációhoz való hozzáférést a szakterületi vezetők számára.”

 

“Azt láthatjuk, hogy a pénzügyi vezetők eddig jellemzően reaktív módon végezték feladatukat – nyomon követték, összegezték és bemutatták az üzleti eredményeket. Legtöbbjük még mindig több időt tölt azzal, hogy összegyűjtse az adatokat, mint hogy azokat elemezze és információkat nyerjen belőlük. A jövőben szükség lesz az információk proaktív használatára, hogy előrejelezzék a folyamatokat és segítsék az üzletágakat, hogy megtehessék a következő, megfelelő lépést üzleti döntéseikben” – tette hozzá a kutatás eredményei kapcsán Füzes Péter. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták

Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte. 

2023. március 20. 20:07

Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.

2023. március 20. 18:46

GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben

A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.

2023. március 20. 15:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48