Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai
Uniós rendelet rögzíti, hogy május közepétől a lakossági előfizetők számára az Európai Unión belüli, nemzetközi mobil- és vezetékes telefonhívások percdíja maximum 0,19 euro, az SMS-küldés ára pedig legfeljebb 0,06 euro lehet. Azért, hogy az érintett szolgáltatók minél pontosabban és szakszerűbben alkalmazzák a tavaly decemberben megjelent jogszabályt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tájékoztató levelet küldött a szolgáltatóknak a főbb szabályokról, amelyeknek betartását ellenőrzi is fogja.
Az uniós roamingdíjfelárak eltörlése után idén május 15-től az uniós nemzetközi telefonhasználati díjak csökkentését is bevezetik az Európai Unióban: egy hívás percenként legfeljebb 0,19 euróba (áfával együtt 76,8 forintba), míg egy elküldött SMS legfeljebb 0,06 euróba (áfával együtt 24,25 forintba) kerülhet – az ármaximumokat az átszámítás módjával együtt a tavaly december 11-én elfogadott uniós rendelet rögzíti. A szabályozás előtt volt olyan hazai szolgáltató, ahol bizonyos EU-s országokba a nemzetközi hívás percdíjáért 100 forint, az SMS díjáért 70 forint körüli összeget számoltak fel.
A szolgáltatók kínálhatnak a rendelettől eltérő, alternatív díjszabást is, de mielőtt az előfizetők ilyen díjcsomagot választanának, a szolgáltatóknak tájékoztatniuk kell őket a rendeleti díjszabás lehetőségéről. Az előfizetők egy munkanapon belül bármikor, díjmentesen oda-vissza válthatnak a rendelet szerinti díjszabás és a szolgáltató által kínált alternatív díjszabás között. Ilyenkor a szolgáltatóknak biztosítaniuk kell, hogy a váltás ne vonja maga után a feltételek megváltozását vagy más korlátozásokat.
Milyen felhasználásra és kikre vonatkozik az új szabályozás?
Az új árak az „otthonról” (az előfizetés helye szerinti országból) az Európai Unió országaiba indított telefonhívások és küldött SMS-ek díjára vonatkoznak, a vezetékes és a mobilszolgáltatásokra egyaránt. Ha a vezetékes szolgáltató az ilyen hívásoknál kapcsolási díjat alkalmaz, akkor a percenkénti díj és a kapcsolási díj együtt nem haladhatja meg a 76,8 forintot. A szabályozás kizárólag a lakossági előfizetőket érinti, az üzleti előfizetőknél tehát nem kell módosítani a díjszabást. A szabályozást hamarosan Izlandon, Liechtensteinben és Norvégiában is bevezetik.
Mit tesz az NMHH a fogyasztókért?
Annak érdekében, hogy a szolgáltatók minél szakszerűbben alkalmazzák a fogyasztókat kedvezően érintő uniós rendeletet, a hírközlési hatóság idén áprilisban minden érintett – összesen 168 – szolgáltatónak felhívta a figyelmét a május 15-én életbe lépő új szabályozásra, és ismertette annak részleteit. Az éves felügyeleti tervének keretében az NMHH vizsgálni fogja, hogy a szolgáltatók díjszabása megfelel-e az új szabályoknak, és az új díjakat ténylegesen alkalmazzák-e.
A hazai fogyasztók közvetlen tájékoztatására az NMHH magyar feliratot készített az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC) tájékoztató videójához, amelyet a hatóság saját elektronikus felületein is népszerűsít. A videó nemcsak az unión belüli nemzetközi telefonálásban, de az uniós roamingolásban is eligazítást nyújt.
Kapcsolódó cikkek
- Az Antenna Hungária jelentkezett egyedül az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró jogosultságért
- Három országos rádiónak van napi milliós hallgatótábora
- Médiatanács: közel 125 millió forint támogatás a közösségi televíziók és rádiók rezsiköltségeire
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
- NMHH: 11 százalékkal csökkentek az internetárak tavaly
- A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
- NMHH: Három év alatt megnégyszereződött a mobilinternet-szolgáltatás adatforgalma
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- NMHH Médiatanács: Továbbra is kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
- NMHH Médiatanács: Több mint 246 millió forint támogatás animációs sorozatok folytatására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.