Egy kép többet ad el ezer szónál: itt a Google Shopping

forrás: Prím Online, 2019. június 6. 15:50

A világ számos országa után, mától Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési megoldása és fel fogja forgatni a piacot: élénkül a verseny, lesznek nyertesek és vesztesek, de a vevők mindenképpen jól járnak.

GrowwwDigital.com

„Az új keresőhirdetési megoldás abban tér el a hagyományos szöveges Google hirdetéstől, hogy a legjobb ajánlatokat mutatja a keresett termékre a kereső legfelső sorában, képpel, árral és a boltok nevével. A legjobb ajánlat azt jelenti, hogy ha több bolt kínálja ugyanazt a terméket, nagy valószínűséggel annak a hirdetése fog megjelenni, amelyiknek jobb az ára" – magyarázza Szabó László, a Growww Digital online növekedési szakértője.

 

A transzparencia élénkíti a versenyt, amivel a legjobban a vevők járnak. Összehasonlíthatóvá válnak a legjobb ajánlatok, mellyel minden eddiginél könnyebben hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. Mindez a vállalkozásoknak is előnyös, mert lehetővé teszi a hirdetések pontosabb célzását, nagyobb forgalmat, több vásárlást generál. Azonban korántsem mindenkinek.

 

Óriási növekedési lehetőség

Az új hirdetési formátum fenekestől forgatja fel a piacot, szeizmikus méretű változásokat okozva egy-egy szegmensben. A tengerentúli adatok azt mutatják, hogy a Shopping kampányok hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a hagyományos keresőhirdetéseké. Ugyanakkor a Growww Digital nemzetközi piacokon szerzett tapasztalatai szerint a Google keresőből érkező forgalom akár 70-80%-a is származhat a Shopping-hirdetésekből.

 

„Ebben a helyzetben felértékelődik a márka és a stratégia jelentősége. Mivel a Shopping-hirdetésekben könnyebben összehasonlíthatók az ajánlatok, minél erősebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel választják hasonló ajánlat esetén" – mondta Szabó László.

 

A nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy a Shopping-hirdetés a tömegtermékek piacán a nagy e-commerce szereplőknek kedvez leginkább, akik kedvezőbb árakkal, erős márkával, fejlett stratégiával dominálni tudják ezt a felületet.

 

A kisebb vállalkozások olyan réspiacokon tudnak sikeresek lenni, ahol nem konkurálnak nagy versenytársakkal. Ezen a réspiacon aztán erős márkát építhetnek és idővel meghatározóvá, akár piacvezetővé válhatnak.

 

Export kiskapu

„A Google Shopping számos export piacra nyit kiskaput. A világ sok országában már működnek a Shopping-hirdetések. Ezen a platformon keresztül könnyebben átjárhatók lesznek a határok, mivel ezen típusú termékkampányokat könnyebb lokalizálni. Ezért, aki a hazai Shopping-hirdetéseket dominálni tudja, akár külföldi piacokra is léphet. Ez azonban egyben veszély is, mert a külföldieknek már széleskörű tapasztalata van a Google Shoppinggal, és könnyebben be tudnak lépni a magyar piacra" – mondta a Growww Digital szakértője.

 

A tapasztalatok szerint, akik egy új technológia bevezetésénél időben belevágnak, lefölözik a piacot. Hónapokba, akár évekbe telhet amíg egy új formátum elterjed és aki gyorsan reagál, akár a piac élére ugorhat. Ez játszódott le a webshopok, a PPC kattintás alapú hirdetések, a közösségi média megjelenésekor. Érdemes minél előbb lépni.

 

Azonban nem elég gyorsnak lenni. A sikerhez újra kell gondolni az online üzleti stratégiát, rendet kell tenni a termékkatalógusban - ami egy nagyobb webáruházban többezer terméket is jelenthet - valamint új, Shopping alapú kampányokat kell felállítani a Google hirdetési fiókokban. Ezen felül a sikerhez adatalapú döntéseket kell hozni. Elengedhetetlen a webanalitika - például Google Analytics - haladó szintű alkalmazása, haladó árfigyelés, a versenytársak ajánlatainak naprakész ismerete és nem utolsósorban a növekedési szemlélet.

 

A világ legnagyobb piacain a már 2012 óta létezik ezen a néven a Shopping-hirdetés. Az uniós bevezetést versenyjogi akadályok lassították. Magyarországgal egyidőben Romániában és Szlovákiában is elindul a szolgáltatás, mely jelenleg mintegy 30 országban működik el világszerte. A bevezetés kezdeti időszakában a hirdetők egy kis százalékának elérhető a Shopping-hirdetés, de a közeljövőben minden hirdető számára hozzáférhetővé válik.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Startup Plastic Surgery program

Idén először szervezi meg a Klímainnovációs Közösség a Startup Plastic Surgery inkubációs programot, amelyre olyan magyar startupok jelentkezését várja, melyek megoldást nyújtanak a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra. A program során kiválasztott legígéretesebb projektek gyorsított eljárású lehetőséget kaphatnak az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures inkubációs tőkeprogramjában, ahol 15 millió forintos befektetésben részesülhetnek. A programra június 20-ig lehet jelentkezni.

2020. június 5. 14:42

A robotikai gripperek segítik az automatizálást az élelmiszeriparban

A világ népessége egyre csak nő, azonban a demográfia csak egyike azoknak a mozgatórugóknak, amik az élelmiszeripari automatizálást szorgalmazzák. A munkahelyi biztonság, szigorú élelmiszer-biztonsági előírások, a feldolgozott élelmiszerek népszerűségének emelkedése, valamint a teljesítmény növelésére és a csökkenő gyártási költségekre való igény mind szerepet játszik az automatizáció egyre gyorsabb ütemű térhódításában.

2020. június 5. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás