HONOR Színriport: A megkérdezettek 54%-a szín alapján választ okostelefont

forrás: Prím Online, 2019. június 28. 15:43

A Honor okostelefon márka elkészítette első színfelmérését azzal a céllal, hogy feltárja a felhasználók hangulata és az őket körülvevő színek közti összefüggéseket. A vállalat az okostelefonok és okoseszközök esetében nagy hangsúlyt fektet az izgalmas színhasználatra és az egyedi hátlapokra, ami a tervezéstől a megvalósításig jelen van.

A Honor elsődleges célcsoportját a fiatalok jelentik, így a Honor Színriport*  összeállításakor 18-24 év közöttieket kérdeztek a színekhez fűződő viszonyukról. A 2002 fő bevonásával készült kutatást az Egyesült Királyságban és Olaszországban végezték, ahol a márka erős jelenléttel bír. A megkérdezettek 82%-a mondta azt, hogy a különböző színek látványa, viselése, vagy az azokról készült fotók hatással lehetnek a hangulatukra.  Minden második válaszadó tartja úgy, hogy az általa viselt színek kifejezetten javítják a hangulatát, 53%-uk pedig úgy gondolja, hogy alkottak már véleményt róla a viselt színek alapján.

 

A színek által kiváltott hatás az online jelenlétünket is meghatározza. Becslések szerint évente 1,2 trillió fotó készül évente, melyek egy része a közösségi médiában jelenik meg. A felmérés alapján a megkérdezettek több, mint kétharmada szívesebben posztol képet és videót világos és élénk színekben, sárga, narancssárga és piros színárnyalatokban, melyeket a pozitív gondolatokkal, optimizmussal és boldogsággal lehet társítani.

 

Az általuk kiváltott kedvező hatás ellenére a színeket jellemzően nem átgondolt döntés alapján választjuk. Az állandó rohanás, illetve a minket körülvevő ingerek elvonják figyelmünket, amit a kutatás is alátámaszt. Négy válaszadóból mindössze egy figyel tudatosan a környezetében látható színekre.

 

 

Ugyanakkor agyunk folyamatosan reagál a színekre. A látvány, amely egy-egy szín hatására ér bennünket, azonnal befolyásolhatja a reakcióinkat az adott környezetre, kapcsolatra vagy egy választott termékre. Jules Standish színszakértő az alábbiakkal egészítette ki a felmérést: „A színek érzelmi, nem pedig racionális válaszokat és hatásokat váltanak ki az agyunkból. A látott színek és a fények 20%-a pozitívan befolyásolja a mirigyek működését, amely a hormonokra és a hangulatra is hatással bír. Az élénk színek jó kedvre deríthetnek és boldogsághormont, dopamint szabadíthatnak fel, így például segíthetnek a kihívások, a nehéz feladatok leküzdésében.” 

 

A Honor Színriport arra is rávilágít, hogy a színek nem csak a hangulatot befolyásolhatják, de hatással lehetnek a kreativitásra és az önbizalomra is. Az okostelefon és a viselhető okoseszközök sem jelentenek ez alól kivételt, ezt erősíti, hogy a megkérdezett fiatalok fele szín alapján választ telefont. 

 

A Honor elkötelezett abban, hogy különleges színekkel és textúrákkal egyedi okostelefonokat és kiegészítőket kínáljon a felhasználóknak. A Honor 20 széria többdimenziós, dinamikus- holografikus üveghátlappal új fejezetet nyit az okostelefon-dizájn történetében. A Honor 20 hátlapja egy kétlépcsős eljárással készül, melyet a Honor az iparág első tripla-3D háló technológiája tett lehetővé. Az alsó réteget egy speciális technikával állítják elő, több millió beágyazott miniatűr prizmával, amelyek a gyémántokra hasonlítanak. A legalsó réteg felett egy üvegréteg és az adott színbevonat kombinációja helyezkedik el. A rétegek együttesen, valamint a fény áttűnése az egyes rétegekben és a prizmákon keresztül optikai mélységet láttat. A Honor 20 éjfekete és zafírkék színekben tündököl. 

 

A csúcskészülék mellett a lite verzió, a Honor 20 Lite is igazodik színeivel a fiatalok igényeihez, a klasszikusnak mondható fantom fekete szín mellett extravagáns auróra kék és vad ciklámen színekben érhető el. A készülék hátlapja speciális dinamikus, prizmaszerű színátmenetet kapott csillogó hatással, ami mozgás közben a legizgalmasabb.

 

_________

* A kutatást az Atomik Research független kreatív piackutató ügynökség bonyolította le 2019. május 8. és 10. között, melynek során 2002 fő válaszát értékelték.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50