Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei

forrás: Prím Online, 2019. október 11. 10:10

Rádiós és médiafelügyeleti döntéseket hozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület az alaki vizsgált után nyilvántartásba vette az egyetlen pályázót, a Magyar Katolikus Rádió Alapítványt egy helyi és egy körzeti frekvencia eljárásában, illetve csütörtökön közzéteszi két másik helyi frekvencia hasznosítására kiírt pályázat felhívásainak tervezetét. A grémium bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, amiért a Tényekben egy sportmárkával kapcsolatban említett információkkal burkolt reklámot vetített, valamint a Szentes TV és a Karc FM 88,3 szolgáltatóira, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól.

 

Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések

Az Eger 91,8 MHz körzeti és a Hatvan 94,0 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlatok alaki vizsgálata után a testület pályázati nyilvántartásba vette a mindkét frekvenciára egyedül pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.

 

A tanács csütörtökön teszi közzé honlapján véleményezésre a helyi, Békés 94,4 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű, valamint az ugyancsak helyi Kaposvár 97,5 MHz frekvencia közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázati felhívások tervezetét. A körzeti Budapest 98,0 MHz és a helyi Székesfehérvár 99,2 MHz frekvenciákon közösségi jelleggel működő Civil Rádió, illetve Vörösmarty Rádió hét év után lejáró hatósági szerződései ügyében a Médiatanács – tekintettel a szolgáltatók ismételt jogsértéseire, amelyek esetén a médiatörvény kizárja a hosszabbítást – nem újította meg a szolgáltatók médiaszolgáltatási jogosultságát.

 

Médiafelügyeleti döntések

A grémium 700 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára egy bejelentés alapján lefolytatott eljárásában, mert a Tények július 6-ai adásában egy sporteseményhez kapcsolódóan, a műsorba ágyazva egy sportmárkához köthető kereskedelmi közleményt sugárzott, amely – mivel reklámjellegét nem vállalta fel – alkalmas volt a nézők megtévesztésére. A márkával kapcsolatban olyan többletinformációkat adtak, amelyek arra ösztönözhették a nézőket, hogy megvásárolják a gyártó termékeit. Állandóan jelen volt például a márkajel, amivel vizuálisan és verbálisan is a termékeket népszerűsítették. 

 

A helyi, közösségi Szentes TV szolgáltatójára tízezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért a televízió egy júniusi adáshéten a hatósági határozatban rögzített vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és saját készítésű műsort tett közzé. A helyi, közösségi Karc FM 88,3 szolgáltatójára szintén tízezer forintos bírságot rótt ki a grémium, amiért egy júliusi adáshéten a rádió eltért a műsoridő sávjától, huszonnyolc esetben nem a saját szignálját használta, valamint a vállalásaihoz képest kevesebb helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és hírműsorszámot adott közre. 

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. 

 

A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Néhány napig jelentős kedvezménnyel vásárolható meg a Vive Cosmos Elit VR eszköz

November 23-30. között, a Black Friday héten vásárlók, több mint 30.000 forint kedvezménnyel juthatnak hozzá a Vive Cosmos Elite, a Vive Cosmos eszközökhöz a kijelölt kiskereskedőknél, illetve a Vive Cosmos Elite HMD fejszetthez, ha ezeket a www.vive.com oldalról szerzik be. Ráadásul az egyik legnépszerűbb VR játék, a Half-Life: Alyx* is a tiéd lehet.  A Vive Cosmos Elite, a Vive Pro Full Kit és a Vive Pro Eye eszközökhöz egy kódot adnak, amellyel letöltheted az év VR játékát. Hogy teljessé tegyék az élmény, minden eszközhöz egy hónapos ingyenes hozzáférést biztosítanak a Viveport Infinity alkalmazás-áruház tartalmaihoz. 

2020. november 23. 19:29

A Redmi Note sorozat globális eladásai meghaladták a 140 millió példányt

A Redmi a hivatalos Weibo csatornán jelentette be, hogy a Redmi Note szériás mobiltelefonok globális értékesítése meghaladta a 140 millió darabot. Ugyanakkor az Omdia kutatóintézet által közzétett adatok szerint a teljes Redmi Note 8 sorozat 2020 első félévében a világ második legkelendőbb modelljévé lépett elő és Kínában a legkeresettebb mobiltelefon-sorozat lett, ezzel is tovább erősítve a Redmi Note globális népszerűségét.

2020. november 23. 18:00

Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat

A Dunapack egy munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait. A használathoz szükséges VR szemüveget pedig természetesen papírból gyártották le a Dunapacknál.

2020. november 23. 16:31

„Rákattant” az Apple a magyar startupra

Magyar szereplője is volt az Apple teljesen online tartott fejlesztői konferenciájának, az Apple Keynote-nak. A Shapr3D vezetője és az általuk fejlesztett 3D modellező szoftver is szerepelt ugyanis az Apple legfrissebb fejlesztéseinek képességeit demonstráló filmben. A Shapr3D ráadásul már több ízben kapott komoly elismerést a technológiai óriástól.

2020. november 23. 14:57

Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?

Magyarországon jelenleg 1200 felhasználója van az SAP Business One vállalatirányítási szoftvernek, amely az SAP kimondottan a kis és középvállalkozások számára ajánlott megoldása. A „KKV-k digitális átalakulása - 50 nap, 50 ügyfél" nevű kampányban az SAP Hungary most ebből a körből mutat be naponta egy-egy vállalkozást, hogy a tapasztalatok megosztásával segítse azokat a KKV-ket, akik még csak most tervezik a vállalatirányítási rendszer bevezetését. A kampány indulása kapcsán az SAP Hungary és partnerei összegezték, hogy hogyan alakult át a hazai vállalkozói hozzáállás az elmúlt években, és a járványhelyzet tükrében.

2020. november 23. 13:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15
online sportfogadás