Sportversenyeken edzi az SAP a jövő üzleti alkalmazásait
Először versenyzett és rögtön dobogós helyen debütált az elektromos versenyautók részére indított Formula-E versenysorozatban a Mercedes Benz EQ csapata, melyet az idei évtől az SAP támogat intelligens technológiai platformjával és adatelemző megoldásaival.
Noha az elektromos hajtás forradalmát ünneplő Formula-E széria a kívülállók számára csendesebb, békésebb műfajnak tűnik, ebben a szakágban ugyanúgy vérremenő csata folyik a jó helyezésért: századmásodperceken múlnak pozíciók, nem csak a járművekből áramló megannyi technikai adat, hanem a versenyzők egészségi állapota, reakciókészsége is perdöntő fontosságú mind a futamok alatt, mind a felkészülés során. A csapat műszaki és humán erőforrásainak menedzsmentje pedig a sportsikerek mellett a gazdálkodási eredményekre is kihat.
Az SAP és a Mercedes Benz EQ csapat pontosan ezért talált egymásra. Az együttműködés során az SAP az S/4 HANA rendszerével biztosítja a technológiai hátteret a futam során keletkező műszaki, telemetriai adatok elemzéséhez, míg a Sports One megoldásával a versenyzőkről rögzített biometriai jellemzők nyomon követését, és ezek alapján a megfelelő szakmai döntések támogatását teszi lehetővé. A pilóták hidratáltsága és időeltolódás iránti érzékenysége tehát ugyanúgy a mért adatok közé tartozik, mint a villanymotorok eltérő hőmérsékleten tanúsított viselkedése.
Az évről évre népszerűbb Formula-E versenyek sikerét a műszaki újdonságok felvonultatásán túl jelentősen meghatározzák egyéb tényezők is, ma már a közönség élményeinek maximalizálása is feladata egy csapatnak. Az együttműködés keretében azt is megvizsgálják majd, hogy a Mercedes Benz EQ csapatának sportsikerein túl milyen pontokon tudja az SAP még jobban kiterjeszteni a rajongók fogyasztói élményét a Qualtrics rendszerrel, a közönség részéről érkező visszacsatolások gyűjtésére, elemzésére alapozva.
“Mint minden más területen, a sportban is megnőtt a jelentősége az elmúlt évtizedekben a megfelelően begyűjtött és tárolt teljesítmény- és viselkedési mutatók és más beszédes adatok megszerzésének, tárolásának és elemzésének. Mi úgy látjuk, ma már ez a sikerhez vezető út alapja. Amíg a Mercedes a pályákon gyorsít, mi az intelligens technológiai megoldások terén.” – mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Nem ez az első együttműködés a sport világában, ahol a technológiai óriás intelligens platformjai a győzelemhez segíthetik a versenyzőket és csapataikat.
Az SAP évek óta támogatja a WTA női tenisz versenysorozatot, az idei évtől a Patterns of Play digitális megoldással segítik az edzők munkáját. Az ősszel bemutatott alkalmazás révén az edzők nyomon követhetik a játékosaik mérkőzései során a figyelemreméltó jelenségeket. Az ismétlődő hibák, sikerek, rendre visszatérő megoldások, a játékosok és a pálya szegmenseinek elemzése az ellenfelek értékelésére és a jobb felkészülésre is lehetőséget adnak a sportolóknak és edzőiknek.
A mesterséges intelligencia szoftverek használata és az adatelemző alkalmazások nem csak versenyzők vagy csapatok számára hozhatnak tudatosabb felkészülést és sportsikereket, a versenyek és játékok digitalizációja a rajongói élményhez is nagyon sokat hozzá tud tenni.
A Medibank Melbourne Maraton az SAP segítségével negyven évnyi tradíciót fejelt meg a legmodernebb technológiával. A patinás futóversenyért felelős International Management Group (IMG) eseményszervező cég az SAP Leonardo Platform bevetésével a futam előtti népszerűsítéstől a futam utáni változatos analitikákig bezárólag mindenhol új szintre emelte a felhasználói élményt. A futók által viselt okoseszközök és a pálya mentén elhelyezett szenzorok adatai a Leonardo platformon gyűltek, ezek együttesen produkálták a futam adatainak felhőben tárolt összességét; ez az, amit a szaknyelv csak „IoT – Dolgok Internete” néven emleget. A szurkolók élőben tudták követni az egyes futók részeredményeit, mind a helyszíni terminálokon, mind a világhálón, bőséges statisztikákkal, elemzésekkel, a műfajhoz igazodóan látványos kezelőfelületen. Nem csak a futók teljesítményén volt mérhető a felfokozott hangulat, hanem a közönség érdeklődésén is ki lehetett mutatni: míg az átlag látogató 2017-ben 29 másodpercet töltött csak a melbourne-i futás adatainak böngészésével, ez 2018-ra már 8 perc fölé ugrott, ami egy nézői átlag esetében kiemelkedő adat.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbgondolt IoT okosotthon-stratégia és szoftverfrissítés a Honortól
- Mesterséges intelligencia és gépi tanulás oldhatja meg az élelmezési problémákat
- A Tettek hálózatán biztonságban tudhatod azokat, akik igazán fontosak
- Visszatér az SAP emblematikus vezetője
- Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban
- A Fujitsu RunMyProcess összekapcsolja az embereket és a dolgokat
- A jövő hotelszobái már most elérhetők
- A Fujitsu és az Ericsson gyorsabb vezeték nélküli csatlakozást tesznek lehetővé az Ipar 4.0 világában
- Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!
- Az óraátállításon túl: így is spórolhatunk az energiával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.
Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház
Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.
760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre
Több mint 760 milliárd Ft támogatás lesz elérhető a 2021-27. között a DIMOP Pluszból digitalizációs fejlesztésekre Magyarországon. A szupergyors Internet Program (SZIP) folytatásaként indul a Gigabit Magyarország Program.
ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába.