Magyar startup hozza össze a termelőket a városi fogyasztókkal

forrás: Prím Online, 2020. április 1. 10:24

Tudta, hogy a magyarok több mint fele heti 3 ezer forintnál is kevesebbet költ zöldség- és gyümölcsfogyasztásra? Ez népegészségügyi szempontból is aggasztó adat. Ha azonban a magyar gazdák is kiaknáznák az internet adta lehetőségeket, jóval többen és többet is vásárolnánk tőlük, mint a szupermarketek polcairól.

Mindezt egy 2020 év eleji, 32 ezer fő körében végzett kutatásból tudhattunk meg, ami a zöldséges.com kezdeményezésére vizsgálta a magyarok zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásait. A magyar startup alapítói a fejükbe vették, hogy felkarolják a vidéki termelőket, mielőtt még teljesen ellehetetlenülne a helyzetük.

 

Ma már háztáji léptékben aligha éri meg zöldséget, gyümölcsöt termeszteni: a kiskereskedelmi ár alig 30 százaléka jut a termelők zsebébe. Az alapítók szerint ez a képlet megfordítható, és a termelők könnyen gazdálkodhatnának akár a kisker árak 70 százalékából is. Igény ugyanis bőven lenne a háztáji árura: a városi lakosság közel háromnegyede szeretne közvetlenül termelőktől vásárolni a vasárnapi ebédhez vagy épp a reggeli zöldségturmixhoz.

 

 

A közvetlenül, interneten keresztül történő vásárlásnak bőven lenne létjogosultsága, hiszen már mindenki rendelkezik okostelefonnal. Akkor mégis mi akadálya lenne, hogy a magyar kistermelők is online hirdessék meg az áruikat? - teszi fel a kérdést Goda Szilárd, a zöldséges.com alapítója.

 

“Ha a vidéki ember kisgazdasága lenne támogatva, akár fel is dolgozhatná, amit megtermelt. Ez lehetne kereskedelmi forgalomban, nem a nyugati lekvár tele tartósítószerrel. Akkor mindenki sokkal elégedettebb lenne az életével.”

 

Egymást taníthatnák neten eladni a gazdák

Az egyik komoly akadály, hogy az átlagosan 50 fölötti termelői réteg még nem kezeli magabiztosan az internetet. A zöldséges.com-nál épp ezért készítik lelkesen YouTube-csatornájukra az oktatóvideókat a rendszer használatáról, ami 15 perc alatt elsajátítható. Olyannyira, hogy a termelők akár a szomszédjaiknak is átadhatják a technikáját, elérve, hogy így közösen spóroljanak a szállítási költségen.

 

“Az internetező és a vidéken gazdálkodó még más motiváció szerint gondolkodik. Olyan, mintha két különböző frekvencia lenne. De nézzük csak meg, mi történt a rádiókkal: átköltöztek az internetre, és abban a dimenzióban kit érdekelnek már a frekvenciák?” - teszi fel a kérdést az alapító Goda Szilárd. “Aki pedig spórolni szeretne a kisker árakból, biztosan kíváncsi lesz a termelőkre: sejthető, hogy ők nem bérelnek belvárosi üzleteket, nem alkalmaznak 3 műszakot, nem költenek drága berendezésre, de cserébe elérhető áron biztosítanak valódi, vitamindús ízeket.”

 

A másik kihívás éppen az, hogy ma a webshopokkal együttműködő logisztikai vállalatok még nincsenek felkészülve a törékeny és romlandó áruk szállítására. Kis kreativitással azonban ez a probléma is áthidalható - folytatja a zöldséges.com alapítója, aki szerint a kulcs a proaktivitás.

 

 

Ha ugyanis a termelők is elolvassák a kutatás eredményeit, motiváltak lesznek feltölteni termékeiket a zöldséges.com-ra, ami a világon az első online élelmiszer előállításra szakosodott piactér. Miután a gazdák termékei elérhetővé válnak, a városi lakosság rendelni kezd, ennek hatására költséghatékony szállítási útvonalak fognak kialakulni. Ezáltal újra levegőhöz jut a kínálati oldal, beáll a kereslet és kínálat egyensúlya.

 

“Termelők és fogyasztók a világ megváltozását nem károsultként fogják megélni. Miután megszoktuk, hogy a rádió az interneten jön be, a zöldség is dobozban érkezik majd. Olcsóbb lesz és finomabb, hazai a hazainak” - mondja Szilárd, aki szerint mégis úgy fest, hogy van jövője a magyar vidéknek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips bővíti a GO sport termékcsalád kínálatát

A Philips Sound 2022-ben bővíti sportfejhallgató sorozatát az egyedülálló "hibrid" Philips A7507-es valódi vezeték nélküli, ANC fülhallgató bevezetésével. Emellett a márka, első alkalommal, új kategóriaként a hordozható Bluetooth hangszórókat is felveszi a kínálatba az új Philips S4807-es és S7807-es modellek bevezetésével. 

2022. január 29. 13:20

Innovatív, olcsó és praktikus megoldás azoknak, akik haladni akarnak a korral

Az utóbbi évtizedekben az adathordozók elképesztő fejlődéstörténetet tudhatnak magukénak: a floppyn, a pen drive-on, a CD és DVD lemezen, a Blu-rayn keresztül számos változatát ismertük és használtuk. Ez azonban mind a múlté, ugyanis már nem használjuk a lemezlejátszásra alkalmas gépeinket. Mi a jövő? Magyarországra is berobbant a letöltőkártya, ami számos újszerű funkciója mellett a zeneiparban kiválthatja a CD lemezek kiadását is.

2022. január 29. 11:15

Vásárlási kisokos a Vaterától

Milyen jogai vannak a használt terméket interneten vásárló felhasználóknak? Elállhatunk-e a vásárlástól, ha magánszemélytől veszünk műszaki cikket? Eltérő-e ilyen esetben a garancia? Hogyan fizethetünk biztonságosan egy ismeretlen eladónak? A Vatera szakértői összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat az online piactereken való biztonságos vásárláshoz.

2022. január 29. 09:26

Valósággá vált az Ipar 4.0 a Boschnál Hatvanban

Önvezető járművek szállítják az alkatrészeket, a késztermékeket és a csomagolóanyagokat a Bosch két hatvani épülete között. Digitális, felhőbe integrált rendszer követi a termékek útját, automata jármű-beléptetés, speciális hordozható nyomtatók, valamint drónok is segítik a munkatársakat – a jövő logisztikai központja a Bosch hatvani telephelyén már valóság. A Connected Hubban már elindultak az automatizált járművek is, ezzel pedig teljessé vált az Ipar 4.0 koncepció megvalósítása. 

2022. január 28. 20:31

Beutatkozik a Philips Performance sorozata

A Philips TV 2022-ben felfrissíti sikeres Philips Performance sorozatát az új, nagyobb teljesítményű Philips 8807-es Ambilight TV és az új, többfunkciós Philips B8507 3.1 Dolby Atmos soundbar bevezetésével. Az új Philips TV és soundbar megjelentetése tovább erősíti a népszerű „The One” üzenetet, amely egyértelműen azonosítja a Philips Performance sorozat termékeit. Ezek a TV-k a prémium modellekhez hasonló teljesítményt, azok minőségi európai formatervezését és főbb funkcióit kínálják, mindezt középkategóriás, rendkívül versenyképes áron. 

2022. január 28. 19:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58